Ontsteking

214 216 218 220 25
Rein

Ontsteking

Bericht door Rein »

Ik heb een Rover 216 Gsi uit 1990, waarvan de ontsteking ermee ophoud.
Op dat moment begint ook de toerenteller te klapperen.
Ik heb een andere ontsteking, maar die heeft 2 draden minder(5 inplaats van 7) Kan iemand me hiermee verder helpen?
Waar zijn die 2 draden van die ik over ga houden? :cry:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

*diepe zucht*

-Denk je nou echt met goed fatsoen dat iemand je op deze manier kan helpen?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8441
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

misschien helpt het als je er een foto bij zet :idea:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Rein

Bericht door Rein »

118GTR schreef:*diepe zucht*

-Denk je nou echt met goed fatsoen dat iemand je op deze manier kan helpen?

Kan toch zijn dat iemand het zelfde probleem heeft meegemaakt ? :lol:
je weet maar nooit.
Ik kan geen ontstekingsschema van mijn rover 216 GSI vinden Ik moet een ontsteking overzetten maar de oude heeft 2 aansluitingen meer. Ik zou graag weten wat voor draden dat zijn!
:(
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

heb je niet een onsteking van een DOHC blok? ik wil wel even kijken hoeveel draden ik heb???
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Rein

Bericht door Rein »

Mark16v schreef:heb je niet een onsteking van een DOHC blok? ik wil wel even kijken hoeveel draden ik heb???

als je wil kijken graag :D
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Ok ik heb er dus ook 7, een 4kante stekker met 5 draden en daarnaast een losse ronde met 2 draden. Helaasch :cry:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
roverdude

Bericht door roverdude »

Spreek je hier over de stroomverdeler? Bij de gsi en gti zijn het namelijk 2 totaal verschillende. Op de 1600i 16v dohc zitten er twee draden minder dan op de stroomverdeler van de sohc. bij de dohc lopen die naar een toestelletje dat meedraaid op de uitlaatnokkenas. Ik heb er geen flauw benul van wat het doet.
Ik heb er ook eens serieus zitten op zoeken toen ik mijn gsi kabelboom op een crx motor wou aansluiten.

PS. Ik heb hier een delco van een 216 gsi liggen, mag weg voor weinig.



Greetz roverdude
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Kijk je komt er wel intussen!!

Een stomme vraag is een vraag die niet gesteld is!!!!!

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

roverdude schreef:Spreek je hier over de stroomverdeler? Bij de gsi en gti zijn het namelijk 2 totaal verschillende. Op de 1600i 16v dohc zitten er twee draden minder dan op de stroomverdeler van de sohc.
daarom heb ik dus ook gekeken, aangezien hij een SOHC en ik een DOHC heb ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De stroomverdeler? De ontsteking?

Over welk onderdeel hebben jullie het nu?
Ontstekingssysteem: Ecu-Bobine-Verdeelkap-Nokas-bogies.(+krukas-sensor)

Of kun je het Honda-systeem nog echt afstellen(met een strobescoop enzo)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
sjoep

Re: Ontsteking

Bericht door sjoep »

[quote="Rein"]Ik heb een Rover 216 Gsi uit 1990, waarvan de ontsteking ermee ophoud.
Op dat moment begint ook de toerenteller te klapperen.
Ik heb een andere ontsteking, maar die heeft 2 draden minder(5 inplaats van 7) Kan iemand me hiermee verder helpen?
Waar zijn die 2 draden van die ik over ga houden? :cry:[/quote]
Het gaat om een 16klepper, een DOHC dus.
De draden gaan rechtstreeks de ontstekingsmodule in, waarin de stroomverdeler en de bobine zitten.
Je kunt de draden niet volgen of doormeten, dus wat is wat is de vraag!!!
Het gaat om de 2 blauwe draden die over zijn. Diverse honda"s die ik heb bekeken hebben wel 7 aansluitingen. (zelfde blok praktisch)
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

ehm een 216 GSi is een SOHC blok en heeft overigens net als het DOHC blok 16 kleppen...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
sjoep

Bericht door sjoep »

Mark16v schreef:ehm een 216 GSi is een SOHC blok en heeft overigens net als het DOHC blok 16 kleppen...
Mij hebben ze vroeger op school geleerd, dat DOHC double overhead camshaft betekend en SOHC single overhead camshaft. dwz dubbele bovenliggende nokkenassen en enkele bovenliggende nokkenas. Dubbel voor 16 kleppen en enkel voor 8 kleppen.
Tenminste bij elk ander merk!
Bij mijn weten zit het originele blok nog in de auto, en het is echt een 16 klepper met 2 nokkenassen! Hoe zit het dan? Wat betekend SOHC dan bij Rover?
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Je hebt helemaal gelijk, dat heb ik ook geleerd, maar het SOHC 16v blok in de Rover 216GSi komt van Honda af. Zoals je weet is Honda nogal goed met nokkenassen (VTEC ;)) en is bij mijn weten het SOHC 16v Honda blok het enige blok met 16 kleppen op 1 nokkenas. :)

Edit:
Kia en Mitsubishi blijken ook nog zo'n blok te hebben.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

sjoep schreef: Dubbel voor 16 kleppen en enkel voor 8 kleppen.
Tenminste bij elk ander merk!
Bij mijn weten zit het originele blok nog in de auto, en het is echt een 16 klepper met 2 nokkenassen! Hoe zit het dan? Wat betekend SOHC dan bij Rover?
Het 1 sluit het ander niet uit, je definitie van DOHC en SOHC kloppen, alleen Honda heeft een 16kleps kop met slechts 1 bovenliggende nokas en is dus een SOHC motor.

Jouw motor is dus een DOHC!
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie