Op dat moment begint ook de toerenteller te klapperen.
Ik heb een andere ontsteking, maar die heeft 2 draden minder(5 inplaats van 7) Kan iemand me hiermee verder helpen?
Waar zijn die 2 draden van die ik over ga houden?

118GTR schreef:*diepe zucht*
-Denk je nou echt met goed fatsoen dat iemand je op deze manier kan helpen?
daarom heb ik dus ook gekeken, aangezien hij een SOHC en ik een DOHC hebroverdude schreef:Spreek je hier over de stroomverdeler? Bij de gsi en gti zijn het namelijk 2 totaal verschillende. Op de 1600i 16v dohc zitten er twee draden minder dan op de stroomverdeler van de sohc.
Mij hebben ze vroeger op school geleerd, dat DOHC double overhead camshaft betekend en SOHC single overhead camshaft. dwz dubbele bovenliggende nokkenassen en enkele bovenliggende nokkenas. Dubbel voor 16 kleppen en enkel voor 8 kleppen.Mark16v schreef:ehm een 216 GSi is een SOHC blok en heeft overigens net als het DOHC blok 16 kleppen...
Het 1 sluit het ander niet uit, je definitie van DOHC en SOHC kloppen, alleen Honda heeft een 16kleps kop met slechts 1 bovenliggende nokas en is dus een SOHC motor.sjoep schreef: Dubbel voor 16 kleppen en enkel voor 8 kleppen.
Tenminste bij elk ander merk!
Bij mijn weten zit het originele blok nog in de auto, en het is echt een 16 klepper met 2 nokkenassen! Hoe zit het dan? Wat betekend SOHC dan bij Rover?