Rover 400,600,800?

618 620 623 820 825 827
marktromp

Rover 400,600,800?

Bericht door marktromp »

Goedenmiddag mensen ik zal mij even voorstellen mijn naam is Mark Tromp en ik ben nieuw hier.
De reden dat ik mij ingeschreven heb op dit forum is dat ik van plan ben mijn eerste auto te kopen en ik de modellen van rover (met name de 400 en 600 serie) erg mooi vind.

Zeker gezien de prijs die neergelegd moet worden voor bijvoorbeeld een 2ehands 600 serie heeft dit merk mijn interesse gewekt.

Ik heb al heel wat in het rond gelezen over rovers rover kwaaltjes waar op te letten enz enz enz.

Nu denk ik dat een rover 620 of 620si het beste compromis is voor veel ruimte betaalbaarheid en luxe en mischien een tikje sportief rijden.

Maar ook zin kleine broertje de 400 lijkt me wel wat maar....

waarom is er toch zo weinig terug te vinden over de 800 serie zijn dit slechte auto's ? het lijken me zowiezo dure auto's om te rijden gezien het gewicht enz en bij de Myreviews bij autoweek.nl lees ik ook niets dan slechts over deze auto's

Ik weet niet of iemand meer kan zeggen over het rijden in een 800 ? kortom ik weet gewoon niet meer wat te kiezen.

MVG Mark Tromp
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Hallo Mark.

Ik rijdt nu m'n 2e 820 Si en absoluut zonder veel problemen. De enige echt vaak voorkomende en niet ernstige problemen zijn een zwetende koppakking, waarbij alleen olie naar buiten geperst wordt op de rechter voorkant van de motor en nogal zwakke solderingen zo hier en daar wat ook vrij gemakkelijk en afdoende te verhelpen is. Verder is het een fantastisch mobiel. Verkijk je ook niet op het gewicht. Vergelijk maar eens met een 620. het hangt een beetje af van het optipakket, maar vaak vallen ze in dezelfde belastinggroep en ook het verbruik is gelijk. Dat heeft mij in elk geval doen besluiten om voor de 800 te gaan terwijl ik eigenlijk zocht naar een 600 en ik heb er nog geen seconde spijt van. De volgende wordt een coupe uit Italie.

Succes,
Job.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

welkom bij de club Mark!!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
marktromp

Bericht door marktromp »

Tja ,ik zal zien wat ik allemaal tegenkom dan hoop ik me binnenkort ook bij de rover rijders te kunnen voegen :D
marktromp

Bericht door marktromp »

Dat was dus ook ongeveer hoe ik er over dacht ik denk ook dat het een 620Si of 620i zal worden.
Nog 1 vraag ? is het met mijn 2 meter lengte een beetje goed toeven achter het stuur van een 600? :D
Paladijn

Bericht door Paladijn »

marktromp schreef:Dat was dus ook ongeveer hoe ik er over dacht ik denk ook dat het een 620Si of 620i zal worden.
Nog 1 vraag ? is het met mijn 2 meter lengte een beetje goed toeven achter het stuur van een 600? :D
Hoi Mark,

Ik zet zelf mijn Rover 618i een dezer dagen in de verkoop en bij voorkeur geef ik die door aan iemand van de club of in ieder geval een liefhebber. Ik was daarom dan ook van plan om eerst mijn auto hier aan te bieden en zal kijken of het me lukt om vanavond een advertentie klaar te zetten voor het 'te koop' gedeelte van dit forum.

Ik ben op zich erg tevreden met de 600 (zoals de anderen hier ook al aangeven :) ) maar hij gaat uiteindelijk weg omdat een lease-auto voor mij toch goedkoper is qua lasten en ik de auto anders in de komende 1-1.5 jaar compleet afrij. De enige twee minpunten aan de 600 zijn de grote draaicirkel en de condensvorming, maar dit zijn ook probleempunten bij het originele model, de Honda accord. De condensvorming is redelijk te verhelpen.

Mijn auto is voorzien van de nodige luxes (handmatige airco/leer/abs/cruise control), is dealer onderhouden en heeft eigenlijk als enige nadeel de hoge kilometerstand (momenteel 217k km) omdat ik 40.000+ km per jaar rij. Ik ben zelf overigens 1.92m en kan prima in de auto zitten, hoewel dit natuurlijk erg afhankelijk is van je lichaamsbouw (waar zit de lengte).

Zoals al gezegd, ik zal kijken of het me vanavond lukt om een fatsoenlijk overzichtje te maken van mijn auto en die in 'te koop' te plaatsen.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Paladijn schreef: afhankelijk is van je lichaamsbouw (waar zit de lengte).

PFFFFFF patser :mrgreen:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Paladijn

Bericht door Paladijn »

Dutch Vitesse schreef: PFFFFFF patser :mrgreen:
Maak je geen zorgen, het stuur is in hoogste verstelbaar :twisted:


Maar goed, weer even verder met mijn werk...
marktromp

Bericht door marktromp »

Haha nou ik zal het in de gaten houden Paladijn

En tja ik was toch niet echt van plan om veel achterin mijn eigen auto te gaan zitten ;)
Rover

Bericht door Rover »

Victor schreef:De 600 heeft goede honda benzine motoren ....
Begin jij nu ook al?? ...... heeft pipmastah je aangestoken? :lol:
Victor schreef:...en heeft een betere wegligging dan de 400.
Ahum .... maak daar van "standaard 400" :idea:
'k ken er een paar die een betere hebben dan een aangepaste 600 ;)

cheers :mrgreen:
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Een 600 is onverslijtbaar,de 400 en 800 hebben zo hun (weinige) minpuntjes. Lees eens enkele topics door en als je specifieke vragen hebt,stel ze ons maar. Nog succes met de zoektocht
Verheijen

Bericht door Verheijen »

Paladijn schreef:De enige twee minpunten aan de 600 zijn de grote draaicirkel en de condensvorming, maar dit zijn ook probleempunten bij het originele model, de Honda accord. De condensvorming is redelijk te verhelpen.
Off-topic: Datzelfde condensprobleem geldt voor de 420. Snel en overal condensvorming. Hoe is dit dan redelijk te verhelpen?
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Roverforever schreef:Een 600 is onverslijtbaar
Pffff......moet je maar even aan mijn broer proberen wijs te maken. :evil:
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

is dit niks; van een van onze monteurs:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/ro ... 62DPo&df=1
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Cees

Bericht door Cees »

Ha Mark,

Zelf rij ik nu 10 maanden in een Rover 827, voor erg weinig in Duitsland gekocht en inmiddels al weer 50k km gereden. Wanneer je veel km's maakt is het installeren van een LPG-installatie aan te raden. Voor nog geen 24 euri een volle tank (voor zo'n 460km) en je rijdt de installatiekosten er binnen 6 maanden uit. LPG tank je voor 46,5 ct :D Je betaalt de hoofdprijs voor de wegenbelasting (>1500kg), maar krijgt er een hoop voor terug.

Kijk in het forum voor de vele tips en tricks voor de 600/800 serie.

Veel suc6!
Paladijn

Bericht door Paladijn »

marktromp schreef:Haha nou ik zal het in de gaten houden Paladijn
Hij is gepost Mark, in http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=98883
Plaats reactie