Rover 400,600,800?
Rover 400,600,800?
Goedenmiddag mensen ik zal mij even voorstellen mijn naam is Mark Tromp en ik ben nieuw hier.
De reden dat ik mij ingeschreven heb op dit forum is dat ik van plan ben mijn eerste auto te kopen en ik de modellen van rover (met name de 400 en 600 serie) erg mooi vind.
Zeker gezien de prijs die neergelegd moet worden voor bijvoorbeeld een 2ehands 600 serie heeft dit merk mijn interesse gewekt.
Ik heb al heel wat in het rond gelezen over rovers rover kwaaltjes waar op te letten enz enz enz.
Nu denk ik dat een rover 620 of 620si het beste compromis is voor veel ruimte betaalbaarheid en luxe en mischien een tikje sportief rijden.
Maar ook zin kleine broertje de 400 lijkt me wel wat maar....
waarom is er toch zo weinig terug te vinden over de 800 serie zijn dit slechte auto's ? het lijken me zowiezo dure auto's om te rijden gezien het gewicht enz en bij de Myreviews bij autoweek.nl lees ik ook niets dan slechts over deze auto's
Ik weet niet of iemand meer kan zeggen over het rijden in een 800 ? kortom ik weet gewoon niet meer wat te kiezen.
MVG Mark Tromp
De reden dat ik mij ingeschreven heb op dit forum is dat ik van plan ben mijn eerste auto te kopen en ik de modellen van rover (met name de 400 en 600 serie) erg mooi vind.
Zeker gezien de prijs die neergelegd moet worden voor bijvoorbeeld een 2ehands 600 serie heeft dit merk mijn interesse gewekt.
Ik heb al heel wat in het rond gelezen over rovers rover kwaaltjes waar op te letten enz enz enz.
Nu denk ik dat een rover 620 of 620si het beste compromis is voor veel ruimte betaalbaarheid en luxe en mischien een tikje sportief rijden.
Maar ook zin kleine broertje de 400 lijkt me wel wat maar....
waarom is er toch zo weinig terug te vinden over de 800 serie zijn dit slechte auto's ? het lijken me zowiezo dure auto's om te rijden gezien het gewicht enz en bij de Myreviews bij autoweek.nl lees ik ook niets dan slechts over deze auto's
Ik weet niet of iemand meer kan zeggen over het rijden in een 800 ? kortom ik weet gewoon niet meer wat te kiezen.
MVG Mark Tromp
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
Hallo Mark.
Ik rijdt nu m'n 2e 820 Si en absoluut zonder veel problemen. De enige echt vaak voorkomende en niet ernstige problemen zijn een zwetende koppakking, waarbij alleen olie naar buiten geperst wordt op de rechter voorkant van de motor en nogal zwakke solderingen zo hier en daar wat ook vrij gemakkelijk en afdoende te verhelpen is. Verder is het een fantastisch mobiel. Verkijk je ook niet op het gewicht. Vergelijk maar eens met een 620. het hangt een beetje af van het optipakket, maar vaak vallen ze in dezelfde belastinggroep en ook het verbruik is gelijk. Dat heeft mij in elk geval doen besluiten om voor de 800 te gaan terwijl ik eigenlijk zocht naar een 600 en ik heb er nog geen seconde spijt van. De volgende wordt een coupe uit Italie.
Succes,
Job.
Ik rijdt nu m'n 2e 820 Si en absoluut zonder veel problemen. De enige echt vaak voorkomende en niet ernstige problemen zijn een zwetende koppakking, waarbij alleen olie naar buiten geperst wordt op de rechter voorkant van de motor en nogal zwakke solderingen zo hier en daar wat ook vrij gemakkelijk en afdoende te verhelpen is. Verder is het een fantastisch mobiel. Verkijk je ook niet op het gewicht. Vergelijk maar eens met een 620. het hangt een beetje af van het optipakket, maar vaak vallen ze in dezelfde belastinggroep en ook het verbruik is gelijk. Dat heeft mij in elk geval doen besluiten om voor de 800 te gaan terwijl ik eigenlijk zocht naar een 600 en ik heb er nog geen seconde spijt van. De volgende wordt een coupe uit Italie.
Succes,
Job.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

-
- The Big Boss
welkom bij de club Mark!!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

Hoi Mark,marktromp schreef:Dat was dus ook ongeveer hoe ik er over dacht ik denk ook dat het een 620Si of 620i zal worden.
Nog 1 vraag ? is het met mijn 2 meter lengte een beetje goed toeven achter het stuur van een 600?
Ik zet zelf mijn Rover 618i een dezer dagen in de verkoop en bij voorkeur geef ik die door aan iemand van de club of in ieder geval een liefhebber. Ik was daarom dan ook van plan om eerst mijn auto hier aan te bieden en zal kijken of het me lukt om vanavond een advertentie klaar te zetten voor het 'te koop' gedeelte van dit forum.
Ik ben op zich erg tevreden met de 600 (zoals de anderen hier ook al aangeven

Mijn auto is voorzien van de nodige luxes (handmatige airco/leer/abs/cruise control), is dealer onderhouden en heeft eigenlijk als enige nadeel de hoge kilometerstand (momenteel 217k km) omdat ik 40.000+ km per jaar rij. Ik ben zelf overigens 1.92m en kan prima in de auto zitten, hoewel dit natuurlijk erg afhankelijk is van je lichaamsbouw (waar zit de lengte).
Zoals al gezegd, ik zal kijken of het me vanavond lukt om een fatsoenlijk overzichtje te maken van mijn auto en die in 'te koop' te plaatsen.
- Roverforever
- MG-R Freak
Off-topic: Datzelfde condensprobleem geldt voor de 420. Snel en overal condensvorming. Hoe is dit dan redelijk te verhelpen?Paladijn schreef:De enige twee minpunten aan de 600 zijn de grote draaicirkel en de condensvorming, maar dit zijn ook probleempunten bij het originele model, de Honda accord. De condensvorming is redelijk te verhelpen.
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
-
- The Big Boss
is dit niks; van een van onze monteurs:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/ro ... 62DPo&df=1
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/ro ... 62DPo&df=1
'03 MG ZT 190+ -> My forever car

Ha Mark,
Zelf rij ik nu 10 maanden in een Rover 827, voor erg weinig in Duitsland gekocht en inmiddels al weer 50k km gereden. Wanneer je veel km's maakt is het installeren van een LPG-installatie aan te raden. Voor nog geen 24 euri een volle tank (voor zo'n 460km) en je rijdt de installatiekosten er binnen 6 maanden uit. LPG tank je voor 46,5 ct
Je betaalt de hoofdprijs voor de wegenbelasting (>1500kg), maar krijgt er een hoop voor terug.
Kijk in het forum voor de vele tips en tricks voor de 600/800 serie.
Veel suc6!
Zelf rij ik nu 10 maanden in een Rover 827, voor erg weinig in Duitsland gekocht en inmiddels al weer 50k km gereden. Wanneer je veel km's maakt is het installeren van een LPG-installatie aan te raden. Voor nog geen 24 euri een volle tank (voor zo'n 460km) en je rijdt de installatiekosten er binnen 6 maanden uit. LPG tank je voor 46,5 ct

Kijk in het forum voor de vele tips en tricks voor de 600/800 serie.
Veel suc6!
Hij is gepost Mark, in http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=98883marktromp schreef:Haha nou ik zal het in de gaten houden Paladijn