Ti start niet meer

618 620 623 820 825 827
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

roverdude schreef:15 feb komt akelig dichtbij!!!
wat is er 15 Februari dan???
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Hmm... dat verschilt dan weer per auto denk ik.

Als die botsschakelaar omstaat dan moet verder alles het inderdaad nog doen behalve starten, omdat de benzine toevoer geblokkeerd wordt.. (da's bij mij iig zo en dat is ook een honda)

Hetzelfde geldt idd voor de meeste startonderbrekers. :?

Ik denk ook aan een sluiting/kapotte hoofdzekering/foute accu. Alleen een beetje jammer om een hele nieuwe accu te kopen om er vervolgens achter te komen dat het daar niet aan lag. Ik zou eerst ff met een multimeter je accu doormeten en vervolgens checken op evt. lekstroompjes, nadat je echt alle (hoofd)zekeringen hebt gecheckt.. Suc6!
roverdude

Bericht door roverdude »

Bart220 schreef: wat is er 15 Februari dan???
Op 15 februari komt de nieuwe tuningwet in voege (in België)
Vanaf dan moet je voor bijna alles officiële papieren hebben, en aangezien rover niet meer bestaat is dit wel een ernstig probleem me dunkt.


Greetz Roverdude
eggbert

Bericht door eggbert »

als je denkt dat er wat fout is met die batterij kan je dit toch gewoon uitsluiten door hem met startkabels te proberen starten dan weet je direct of hij genoeg stroom krijgt of niet...
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Aangezien ik geen tijd heb gehad dit weekend - geen schot in de zaak. Ook volgend weekend moet ik anderhalve dag werken.

Ze kunnen in België de pot op met hun nieuwe wetgeving.

Grtz, Pagan
Afbeelding
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Pipmastah216GTi schreef:Als die botsschakelaar omstaat dan moet verder alles het inderdaad nog doen behalve starten, omdat de benzine toevoer geblokkeerd wordt.. (da's bij mij iig zo en dat is ook een honda)
De auto van pagan is geen honda maar Rover
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Nopes idd. Mijn blok is puur Rover (vandaar de miserie misschien :roll: ).

Accu is een gele optima en die vertrouw ik wel. Zekeringen moet ik nog nakijken als ik eens tijd heb. Als het dan nog iets anders is dan moet ie naar de garage. Want tijd om zelf te zoeken heb ik jammergenoeg niet.

Grtz, Pagan
Afbeelding
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Ah, da's waar. Da's ook een T-series blok is het niet?

Die schakelaar zou je toch moeten hebben, want die heeft de 220GSi ook volgens mij. Maar dat zal je dan al wel geprobeerd moeten hebben onderhand. :?
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Pipmastah216GTi schreef: Die schakelaar zou je toch moeten hebben, want die heeft de 220GSi ook volgens mij.
Dat weet ik zo net nog niet. Mijn TomCat T16 heeft hem niet en de 800 wel.
Beide zijn van ongeveer dezelfde leeftijd en toch dit verschil in alarmsysteem.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
roverdude

Bericht door roverdude »

roverjob800 schreef: Dat weet ik zo net nog niet. Mijn TomCat T16 heeft hem niet en de 800 wel.
Beide zijn van ongeveer dezelfde leeftijd en toch dit verschil in alarmsysteem.
De 1600 coupe heeft er wel een. Iedere injectiemotor heeft er één, of zou er een moeten hebben. Als er bij een ongeval een benzineleiding loskomt blijft de pomp draaien omdat ze druk op de leidingen wil steken. Bij een motor met carb. is dit niet het geval. ;)

Bij de 1600 coupe zit die ergens achter de asbak dacht ik.


Greetz roverdude
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Ja, da's hetzelfde als bij mijn auto. Zelfde motor, waarvan ik de naam even niet meer durf te noemen :oops:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Pipmastah216GTi schreef:Ja, da's hetzelfde als bij mijn auto. Zelfde motor, waarvan ik de naam even niet meer durf te noemen :oops:
eindelijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Afbeelding
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

:kizz:
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Waar zit ie bij de 2 liter coupe dan? Ook achter de asbak?
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
roverdude

Bericht door roverdude »

roverjob800 schreef:Waar zit ie bij de 2 liter coupe dan? Ook achter de asbak?
Ik dacht het wel, toen mijn 2.0 coupe (ongeval) thuisbezorgd kreeg wilde hij ook niet starten. Toen heb ik ook naar dit knopje gezocht. Bleek achteraf aan de onsteking te liggen.
Bij een 600 heb ik er nog nooit moeten achter zoeken.
Ik twijfel of het hieraan kan liggen aangezien de TI Van Pagan geen ongeval gehad heeft en hij er nog mee naar huis is gereden.

Aangezien het probleem maar opgetreden is nadat de Batt. verwisseld is kan het niet anders dan aan de batt. zelf, een zekering of de startonderbreker liggen.



Greetz Roverdude
Plaats reactie