Ik heb bij wijze van experiment en tijdje op gezeefd frietuur olie gereden.
Nu ben ik er wel achter dat frituur olie ook na het zefen erg rommelig is. het originele filter vervangen omdat hij vrij snel dicht zit voor een transparante filter van mann die grove stukken er wel uithaald maar een betere doorstroming geeft. tegen de winter ben ik overgegaan op zonnebloem olie en ik dacht niks aan de hand. Om dat ik veel in de bebouwde kom rij kom ik niet aan de 120 km p.u. De auto heeft voldoende toeren/ pk om een stoplicht race te winnen alleen boven de 120 is het sloes over en uit. Ben bij een oud dealer geweest In Emmen hadden nog een oude 486 staan met rover diagnose progs en konden niks vinden geen errors helemaal niks.
Ik heb zelf brandstof tank leidingen ontkoppeld/gedemonteerd alles met lucht leeg gespoten kijken op er rommel inzat ( oude frituur resten of zo) weer helemaal niks.
Zit toch te denken aan de brandstof pomp maar heb geen idee wat voor een techniek het is en hoe z'n pompsysteem zijn arbeid omzet in druk.
Heeft iemand uberhoupt een idee waarom er geen foumeldingen zijn met het uitlezen. en met het bovenstaande een logische conclusie.

En ja rijden op frituur olie doe ik maar wijs niet meer......