2.0 idt (2003) Houd in bij 120 km per uur! experiment

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Mrrover

2.0 idt (2003) Houd in bij 120 km per uur! experiment

Bericht door Mrrover »

Hallo,

Ik heb bij wijze van experiment en tijdje op gezeefd frietuur olie gereden.
Nu ben ik er wel achter dat frituur olie ook na het zefen erg rommelig is. het originele filter vervangen omdat hij vrij snel dicht zit voor een transparante filter van mann die grove stukken er wel uithaald maar een betere doorstroming geeft. tegen de winter ben ik overgegaan op zonnebloem olie en ik dacht niks aan de hand. Om dat ik veel in de bebouwde kom rij kom ik niet aan de 120 km p.u. De auto heeft voldoende toeren/ pk om een stoplicht race te winnen alleen boven de 120 is het sloes over en uit. Ben bij een oud dealer geweest In Emmen hadden nog een oude 486 staan met rover diagnose progs en konden niks vinden geen errors helemaal niks.

Ik heb zelf brandstof tank leidingen ontkoppeld/gedemonteerd alles met lucht leeg gespoten kijken op er rommel inzat ( oude frituur resten of zo) weer helemaal niks.

Zit toch te denken aan de brandstof pomp maar heb geen idee wat voor een techniek het is en hoe z'n pompsysteem zijn arbeid omzet in druk.

Heeft iemand uberhoupt een idee waarom er geen foumeldingen zijn met het uitlezen. en met het bovenstaande een logische conclusie. :?:

En ja rijden op frituur olie doe ik maar wijs niet meer...... :oops:
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Hmm Risicovol experiment...

Wat jij zei is dat de olie niet helemaal gefilterd was toen je het erin zette...

Aangezien je dieselpomp gesmeerd wordt door de diesel is er de kans aanwezig dat deze of verstopt is of niet helemaal meer in orde is waardoor je dus een groot deel van je druk kan verliezen....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Mrrover

Bericht door Mrrover »

Mista T schreef:
Wat jij zei is dat de olie niet helemaal gefilterd was toen je het erin zette...
Was wel gefilterd maar andere filter geplaatst omdat ik dacht dat het alleen om de grote stukken ging aardapel drap/vezels.....gingen nu gemakkelijker toch de motor in.

Moet alleen in de brandstof pomp zien te komen om dat pomp systeem te reinigen. Het is gewoon raar dat je er echt een stop licht race mee kan houden en de toesen tegen de 5000 aankomt houd hij niet in alleen als je extreem belasting geeft houd hij een klein beetje in rond de 100 maar dan moet je hem echt op z'n donder geven. en dat doe ik liever niet te vaak.

Mischien niet goed gekeken of ik kon het niet vinden een plaatje of schema van mijn brandstof pomp, heeft iemand deze nog liggen of weet waar precies.

In het ergste geval wat zou een 2ehands brandstof pomp kosten?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Misschien was dubbel filteren dan toch een beter idee geweest, eerst een grove wiens enige taak is ervoor zorgen dat de fijne niet snel dicht slipt.

Dan een fijne(gewoon de originele) die filtert op het niveau waarvoor de motor ontworpen is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Heb je dat je niet boven de 120 km/h komt alleen op plantaardige olie of ook nu weer met gewone diesel?
Dat je met plantaardige olie niet boven de 120 komt is niet zo vreemd, dit komt namelijk doordat deze niet zo makkelijk verstuift als diesel doordat dit dikkere drap is. hierdoor heeft de olie bij hogere toeren te weinig tijd om goed te verbranden en zul je merken dat wanneer je 120 rijdt je geen vermogen meer hebt om te versnellen
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat zou betekenen dat het toerental afhankelijk is. Dan zou je ook een berg vermogen verliezen zodra je boven de ~3000 RPM komt, tijdens het accelereren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

jep, maar je kunt met accelereren nog wel tot max toerental komen omdat de weerstand die je hebt nog vrij laag is.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

schoenie schreef:jep, maar je kunt met accelereren nog wel tot max toerental komen omdat de weerstand die je hebt nog vrij laag is.
Jah, maar ik had het er dan ook over dat je een berg vermogen verliest boven de 3000 rpm, niet dat je totaal niet verder komt.

Voor 120km/h Max heb je in een normale auto zo'n 30 pk nodig, En als je niet meer dan 30pk hebt boven de 3000 rpm, dan ga je dat heel goed merken bij het stoplicht.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Mrrover

Bericht door Mrrover »

118GTR schreef: Jah, maar ik had het er dan ook over dat je een berg vermogen verliest boven de 3000 rpm, niet dat je totaal niet verder komt.

Voor 120km/h Max heb je in een normale auto zo'n 30 pk nodig, En als je niet meer dan 30pk hebt boven de 3000 rpm, dan ga je dat heel goed merken bij het stoplicht.
Rij nu op normale diesel !
Ik zal sterker vertellen ik heb de volle 105 pk daarom zeg ik, ik kan zeer vlot acelereren tot 120 en dan sloes. als je het gas half intrapt zakt ie af in snelheid en pak de motor het weer op tot 120 kan in z'n 4 maar ook in z'n 5 Als ik de tank vol heb is het beter en kan ik tot 150 km rijden.
Maar dat zal wel aan de druk in de tank liggen.
Raar he'
Mrrover

Grootste probleem gevonden..

Bericht door Mrrover »

Ik heb het grootste probleem gevonden denk ik, in de aanvoer leiding naar de brandstof pomp (voor je de pomp binnen gaat) zit een vaag boutje die de leiding monteerd aan de barandstof pomp dit boutje heeft een ingebouwd zeefje en raad het eens........

Die zat goed vol :D

De auto pakt direct een stuk beter op alleen de eerste 300 km gereden,(door duitsland) kon ik niet boven de 150 komen.
op de terug weg weer door duitsland, wou hij al met pieken naar de 180 op een of andere manier lui geworden of kan dat niet.

In iedergeval bedankt voor alle info....... :mrgreen:
Plaats reactie