klotezooi
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Ik geef het op.
Nog wel even wat over die Klinger. Gewone koppakking plus koperen pijpje is in de praktijk veel nuttiger gebleken.
Ook hier zal wel weer van alles tegen in te brengen zijn. Zoals de juiste bijbehorende cijfers over hoeveel nuttiger ed. Ik wil het alleen maar even gezegd hebben en ik zal niet achteraf zeggen; "zie je wel !!".
Nog wel even wat over die Klinger. Gewone koppakking plus koperen pijpje is in de praktijk veel nuttiger gebleken.
Ook hier zal wel weer van alles tegen in te brengen zijn. Zoals de juiste bijbehorende cijfers over hoeveel nuttiger ed. Ik wil het alleen maar even gezegd hebben en ik zal niet achteraf zeggen; "zie je wel !!".
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

Ik heb samen met m'n pa inderdaad de koppakking vervangen teneinde een gebroken klep te vervangen en de boel schoon te maken. Koppakking was al een klinger, maar weer vervangen voor een andere klinger dus.
Ik kan altijd even bij m'n pa navragen of hij zin heeft in nog zo'n klusje, maar ik schat 't laag in. Ik kan je altijd wel tips geven mocht je je er aan wagen.
Trouwens, het metalen busje waar Job het over heeft is niet nodig als je een klinger-headgasket plaatst, die is echt wel goed genoeg. Dan moet je er wel op letten of de oil restrictor (klein busje in de hoek) er wel uitgehaald wordt (anders past de klinger niet).
Ik ben iig beschikbaar voor vragen als 't nodig is.
Ik kan altijd even bij m'n pa navragen of hij zin heeft in nog zo'n klusje, maar ik schat 't laag in. Ik kan je altijd wel tips geven mocht je je er aan wagen.
Trouwens, het metalen busje waar Job het over heeft is niet nodig als je een klinger-headgasket plaatst, die is echt wel goed genoeg. Dan moet je er wel op letten of de oil restrictor (klein busje in de hoek) er wel uitgehaald wordt (anders past de klinger niet).
Ik ben iig beschikbaar voor vragen als 't nodig is.
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Wat een boel reacties hier. Maar wat striker hier zegt heeft hij wel gelijk in. Radiateur moet worden vervangen, koppakking en nog meer wat van binnen wordt schoongemaakt.Striker schreef:Beetje vlot om te zeggen dat die garage je naait.
Er is niet bij gezegd wat er precies allemaal vervangen gaat worden (althans, niet in dit topic).
Als de radiateur ook meteen vervangen wordt en onderdelen zoals bv. de distributieriem etc meteen worden meegenomen, dan is 1000 euro nog niet eens zo heel gek. Als de koppakking flink aan gort is, hoe lang denk je dat ze dan bezig zijn met de boel van binnen schoon maken?
Als het idd enkel om de koppakking is, dan is het wel enorm aan de dure kant.
Bovendien naait de garage mij niet, want mijn ouders en broers komen er al zo'n 15 jaar en ze kennen ons goed. Zit om de hoek bij ons dus vertrouwen doe ik ze wel helemaal.
Ze hebben me ook goed geholpen toen iemand mijn vorige auto van achteren had aangereden. In ieder geval gaat me dit sowieso veel geld kosten en ik denk niet dat het dat echt waard is. De auto is 11 jaar oud en misschien moet ik maar eens kijken naar een andere auto. Bijvoorbeeld een 25