mijn auto wou niet starten van de week, maar na 4 pogingen sloeg ie toch eindelijk aan. Nu even na laten kijken en een kleine beurt er tegen aan. De bougies moesten dus vervangen worden, maar dat was nog niet alles.
De radiateur is een kwestie van tijd dat ie op is, dus zou ik beter zsm laten vervangen.
Ook dat nog niet het ergste; hij lekt olie bij de koppakking. Gaat me rond de 1000 euro waarschijnlijk kosten om te laten maken. Precieze kosten krijg ik morgen te horen. Moet daar maar eens goed over nadenken dan want dat is wel erg veel geld.
1000 Euri? Belachelijk !! Kop eraf. Nieuwe pakking ertussen + koperen pijpje om lekkage in de toekomst tegen te gaan.....KLAAR.
90 Euri voor de pakking. 50 cent voor 't pijpje bij de lokale caravanboer.
Totaal: 300 - 500 Euro tops.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
garage naait je er dus meteen weer lekker bij.. zou mooi zorgen dat je het zelf doet, of iemand laat doen die er wel verstand van heeft.. maar laat je geen poot uittrekken bij de garage..
Beetje vlot om te zeggen dat die garage je naait .
Er is niet bij gezegd wat er precies allemaal vervangen gaat worden (althans, niet in dit topic).
Als de radiateur ook meteen vervangen wordt en onderdelen zoals bv. de distributieriem etc meteen worden meegenomen, dan is 1000 euro nog niet eens zo heel gek. Als de koppakking flink aan gort is, hoe lang denk je dat ze dan bezig zijn met de boel van binnen schoon maken?
Als het idd enkel om de koppakking is, dan is het wel enorm aan de dure kant.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
En???
Dat regeltje zegt me niet zo veel. Een goede garage neemt meteen de overige noodzakelijke onderdelen mee, een minder goede garage niet.
Je hebt maken en maken .
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Het ligt er wel aan wat er gedaan moet worden hoor. Een koppakking vliegt er niet zomaar uit, en persoonlijk zou ik ook meteen de kop strippen en even heel licht laten vlakken(slechts 40 euro en dan is hij weer 100% vlak en brandschoon)
Metname het strippen en weer opbouwen kost tijd, en dan is 1000 euro echt zo gek nog niet. Zelf ben ik al zeker 6 uur bezig geweest met mijn VVC-kop en dan ben ik pas halverwege.
en met een gemiddeld uurloon van 50 euro voor een monteur......
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Koppakking is altijd prijzig, maar 1000 euro? Ik heb geen verstand van die 220 motor en weet niet of het hele blok eruit (of los) moet om de kop los te krijgen, maar het klinkt mij behoorlijk duur in de oren.....
Ik zou voor dat geld eerder meteen voor een engine swap gaan met een andere 220(turbo) of misschien een CRX of 216 (incl. versnellingsbak e.d.)... Gaat ook wat tijd in zitten voor je dat rijdend hebt, maar dan heb je ook wat
Ik was voor m'n 416 ook zoiets kwijt.
Koppakking was rot, riem vervangen en radiator vervangen en nog wat .... das nog geen naaien.
Naaien is voor dat bedrag "alleen" de koppakking vervangen.
Is gewoon veel te duur. Inderdaad de beide delen goed schoonmaken, maar vlakken als de motor niet te heet is geweest is gewoonweg geld wegsmijten. En het gaat hier alleen maar om de standaard olielekkage bij de T16. Dus geen rare dingen als olie in het water en water inde olie of andere ellende?
Gewoon de lekkage rechts vooraan het blok neem ik aan.
Job.
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
roverjob800 schreef:Gewoon de lekkage rechts vooraan het blok neem ik aan.
Als je het aanneemt weet je het dus nog niet zeker ......
Wat gaan ze nou precies doen voor dat geld en wat hebben ze daadwerkelijk geconstateerd?
Dus niet wat men denkt of vermoed of inschat ... maar wat er echt aan de hand is
Rover schreef:
Als je het aanneemt weet je het dus nog niet zeker ......
Wat gaan ze nou precies doen voor dat geld en wat hebben ze daadwerkelijk geconstateerd?
Dus niet wat men denkt of vermoed of inschat ... maar wat er echt aan de hand is
Zonder praten, aannames, discussies ed wordt zo'n forum compleet nutteloos. Uit mijn ervaring met deze motor durf ik rustig aan te nemen dat als iemand praat over olielekkage dat ik dan vrij nauwkeurig weet waar het over gaat. Vandaar dan ook dat ik het advies geef om in dit geval maar eens naar een andere garage om te zien.
Als we nou verder niets aannemen kunnen we dus zonder meer akkoord gaan met deze prijs van 1000 euro want niemand geeft weerwoord, dus zal het wel kloppen.
Maar je hebt gelijk....ik weet het niet zeker.
Job.
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Uit ervaring weet ik dat je voor een koppakking van een T16T blok wel redelijk snel richting de 800 euro gaat incl vlakken. Precies zou ik na moeten vragen. Meende dat Robert(Foxtrot) het samen met zijn pa gedaan heeft dus die zou je ook kunnen informeren of hij wat wil bijverdienen.
###vergeet niet naar de "KLINGER" koppakking te vragen ipv stnd.###
***edit, part number opgezocht***
LVB 101000 bij de dealer
***edit 2, meer info***
Als je via de dealer er niet uit komt of via een andere garage zaken gaat doen kun je zoeken naar:
Elring "Klinger" part number 447.380 of
Ultra-Parts part number UBN932
Staat omschreven als: "Rover 220, 420, 820 T16 engine with a multi shim headgasket"
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
roverjob800 schreef:Zonder praten, aannames, discussies ed wordt zo'n forum compleet nutteloos.
Ja dôh .... maar dan moet het wel nuttig zijn en gebaseerd op feiten.
Anders is de hele discussie nutteloos.
De topic starter had het over: Bougies, Radiator, Koppakking en dat hij de precieze kosten nog zou horen.
Toen ging het ineens over dat 1000 veel te duur is voor een koppakking en die dealer je naait.
'k geloof dat dan een aantal dingetjes over het hoofd gezien worden