welke mini
welke mini
ik ben zo stilletjes op zoek aan het gaan naar een mini.
maar heb uiteraard enkele vragen welke best zou voldoen:
- welke motor heeft het meest potentieel? en heeft dit model een bepaalde typebenaming (1245 gt, gewoon cooper s, gewoon de 1300 mpi of eerder carbu versies...) en spreken we over austin, morris, rover...
- is er verschil qua onderstel tussen de oude generatie en de modernere?
als je links hebt naar advertenties, mag je die ook gerust posten.
maar heb uiteraard enkele vragen welke best zou voldoen:
- welke motor heeft het meest potentieel? en heeft dit model een bepaalde typebenaming (1245 gt, gewoon cooper s, gewoon de 1300 mpi of eerder carbu versies...) en spreken we over austin, morris, rover...
- is er verschil qua onderstel tussen de oude generatie en de modernere?
als je links hebt naar advertenties, mag je die ook gerust posten.
MG ZR S1800
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De allersterksten zijn in principe de a+ blokjes, maar die hebben weer wel de neiging om in 1 keer alle lagers te slopen als plotseling het gas dicht wordt gedraait.
Ik heb ook de nodige zeer goede verhalen gehoord over gemodificeerde blokjes uit 1300 Meastro's. Die passen niet standaard(de bak zit er bij deze auto's gewoon naast en niet onder), maar het zijn wel A+-serie blokjes. Ze zijn dan ook om te bouwen naar de "normale" mini configuratie, en dan schijn je echt een heel sterk blok te hebben.
Verder zijn de "echte" cooper blokjes ook sterker.
Ik heb ook de nodige zeer goede verhalen gehoord over gemodificeerde blokjes uit 1300 Meastro's. Die passen niet standaard(de bak zit er bij deze auto's gewoon naast en niet onder), maar het zijn wel A+-serie blokjes. Ze zijn dan ook om te bouwen naar de "normale" mini configuratie, en dan schijn je echt een heel sterk blok te hebben.
Verder zijn de "echte" cooper blokjes ook sterker.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Dit beter ?
http://www.zcars.org.uk/mini/clips.htm
Daar laten maken en keuren .... invoeren als orgineel .... geen probleem met jaarlijkse keuring
of ben ik iets te optimistisch?
cheers,
Dennis
http://www.zcars.org.uk/mini/clips.htm
Daar laten maken en keuren .... invoeren als orgineel .... geen probleem met jaarlijkse keuring

of ben ik iets te optimistisch?
cheers,
Dennis

You can go fast ... but I can go anywhere.
Alle mini's.
En ik denk dat je je over dat lager slopen niet druk hoeft te maken hoor.
Allen hou in je achterhoofd dat een 1275cc(1300) om en nabij de 150 a 170k meegaat. verder zou ik niet naar bouwjaar kijken maar naar de staat van de auto.
Mini's van eind jaren 80 roesten erg veel op gekke plaatsen.
Ook de eerste injectie mini's de zogenaamde spi modellen kunnen problemen met de ecu hebben krijgen.
Al met al laat je goed informeren en zoek anders contact met een mini club uit de buurt, zodat iemand met je mee kan gaan die er verstand van heeft.
En ik denk dat je je over dat lager slopen niet druk hoeft te maken hoor.
Allen hou in je achterhoofd dat een 1275cc(1300) om en nabij de 150 a 170k meegaat. verder zou ik niet naar bouwjaar kijken maar naar de staat van de auto.
Mini's van eind jaren 80 roesten erg veel op gekke plaatsen.
Ook de eerste injectie mini's de zogenaamde spi modellen kunnen problemen met de ecu hebben krijgen.
Al met al laat je goed informeren en zoek anders contact met een mini club uit de buurt, zodat iemand met je mee kan gaan die er verstand van heeft.
Tja tja....
Het leukste is een 1275 Turboblok... Als je dat gaat verbouwen kun je er ook 225 pk uit krijgen!
Een Mpi/Spi is lastiger te tunen, is wel mogenlijk maar gaat gelijk bakken met geld kosten...
Ik zou gaan voor een 1275 carb, makkelijk bloedsnel te maken! En toch betrouwbaar. Je kunt ook verder gaan naar 1380/1460 maar niet goedkoop...
Kijk eens voor een Mini Cooper 1300, dit zijn carb uitvoeringen ('90/'91)
Let vooral op de body, of die goed is!
Het leukste is een 1275 Turboblok... Als je dat gaat verbouwen kun je er ook 225 pk uit krijgen!

Een Mpi/Spi is lastiger te tunen, is wel mogenlijk maar gaat gelijk bakken met geld kosten...
Ik zou gaan voor een 1275 carb, makkelijk bloedsnel te maken! En toch betrouwbaar. Je kunt ook verder gaan naar 1380/1460 maar niet goedkoop...

Kijk eens voor een Mini Cooper 1300, dit zijn carb uitvoeringen ('90/'91)
Let vooral op de body, of die goed is!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Een A zit overal in, de A+ is even zoeken.Frekkel schreef:waar vind ik die a-blokjes in terug??
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
nee, een mini heeft een zelf dragend chassis. Dus die raakt je altijd(zodra je de bumper gehad hebt althans)
Waarschijnlijk is het gemakkelijk te repareren(ik neem aan dat hij dat bedoelt), maar het chassis is zeker beschadigt.
1300 carb kan nog wel van die leeftijd. Al denk ik niet dat die dingen "s" heten, maar dat weet ik niet zeker.
Waarschijnlijk is het gemakkelijk te repareren(ik neem aan dat hij dat bedoelt), maar het chassis is zeker beschadigt.
1300 carb kan nog wel van die leeftijd. Al denk ik niet dat die dingen "s" heten, maar dat weet ik niet zeker.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Het zou kunnen dat het subframe niet geraakt is, omdat het zeer laag zit. Een neus van een achteropkomende auto zit altijd nogal wat hoger dan de bumper. Mijn broer had een jaar of 8 geleden ook een cooper carb waar ze hard achterop gereden waren. Ook hier was het subframe niet krom.
Er zijn conversiekits op de markt geweest om je cooper carb om te bouwen naar Cooper S. Dit bestond onderandere uit dubbele carbs. (hs2)
Ze zijn ook van de fabriek af leverbaar geweest.
2000 euro is veel geld, voor iets meer geld heb je een schadevrije, met (veel) roest...
Er zijn niet veel orginele mini's meer, dus over de prijzen kun je niet veel zeggen.
Er zijn conversiekits op de markt geweest om je cooper carb om te bouwen naar Cooper S. Dit bestond onderandere uit dubbele carbs. (hs2)
Ze zijn ook van de fabriek af leverbaar geweest.
2000 euro is veel geld, voor iets meer geld heb je een schadevrije, met (veel) roest...
Er zijn niet veel orginele mini's meer, dus over de prijzen kun je niet veel zeggen.
Ik zou me meer zorgen maken over de bodemplaat, vaak zijn die ook krom bij dit zoort schades. verder is de hoedenplank ook ontzet, waardoor er dikke kans is dat de achterbank ook krom is.
De achterbank in een mini (niet de kussens, maar het blik er achter
) zorgt voor stevigheid in de body. ik weet niet wat het effect kan zijn op de body als de achterbank krom is...
als je bijvoorbeeld naar de linker deur kijkt zie je dat hij aan de onderkant niet helemaal dicht is en aan de bovenkant helemaal naar binnen valt. Maar het kan uiterraard ook zijn dat de deur niet goed is afgehangen.
Niet om reclame te maken, maar ik denk dat je wat meer te weten kan komen op http://www.minisevenclub.nl
De achterbank in een mini (niet de kussens, maar het blik er achter

als je bijvoorbeeld naar de linker deur kijkt zie je dat hij aan de onderkant niet helemaal dicht is en aan de bovenkant helemaal naar binnen valt. Maar het kan uiterraard ook zijn dat de deur niet goed is afgehangen.
Niet om reclame te maken, maar ik denk dat je wat meer te weten kan komen op http://www.minisevenclub.nl
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
Tenzij ie meer dan 25 jaar oud is... Maar of je er nog goede die dan nog s betaalbaaar zijn vindt is een andere zaak.Frekkel schreef:ongetwijfeld wel cool, maar geen optie.
belgie...
Callant krijgt er nog wel eens binnen. 1 van zijn monteurs is echt minigek, die importeerde zn laatste uit Duitsland. Misschien daar s gaan kijken?
Grtz, Pagan
