CRX ECU in 216GTi?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Pipmastah216GTi

CRX ECU in 216GTi?

Bericht door Pipmastah216GTi »

Hi, ik heb een vraagje waar wat spoed bij geboden is...

Ik heb een optie op een CRX Ecu uit '91/'92 met Mugen programmering van een 1.6 16v motor. Dat is dus dezelfde motor als in mijn 216GTi. Ik vroeg me af: past dit in mijn 216GTi zonder problemen?

Het levert nl. 10pk's extra en 20Nm extra koppel op... Thx alvast voor snelle reacties!
waxweazle

Bericht door waxweazle »

dat zal vast wel
Pipmastah216GTi

Een probleempje: de motorcodes komen niet overeen. Ik heb een D16A9, terwijl de computer uit een D16Z5 komt. Technisch gezien zijn deze motoren volgens de sites die ik bezocht identiek...

Is het denk je aan te raden om dit te doen? Ik zou het zonde vinden om mijn motor te beschadigen hiermee :?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

volgens mij moet dat gaan, meen me alleen te herinneren dat de D16Z5 een klopsensor heeft (japans blok) en de D16A8/9 niet, dus dan krijg je een error op de diagnostische led die op de computer zit.

is niet schadelijk, alleen ergerlijk. hij gaat dan niet in nood-loop oid.

heb er ook wel is naar gekeken, kon toen een japanse computer krijgen met agressievere ontstekingstiming en inspuiting.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Pipmastah216GTi

Heb net even iemand gebeld van de CRX club Holland. Hij zei dat een D16Z5 andere nokkenassen heeft en een ander inspuitmoment. Ik waag de gok daarom toch maar niet voor die 120 euro + benzine om er te komen... Jammerrrr :evil:

Toch bedankt voor de reacties :)
Pipmastah216GTi

Mark16v schreef:heb er ook wel is naar gekeken, kon toen een japanse computer krijgen met agressievere ontstekingstiming en inspuiting.
Toch ervan af gezien, Mark? Waarom eigenlijk?
Ik sprak mr. B daarnet en hij is blijkbaar erg anti-chiptunen... "Je moet oude mensen niet harder proberen te laten lopen" :mrgreen:

Dus ik zie er toch vanaf... Van die 120 euro koop wel wat anders leuks :)
Laatst gewijzigd door Pipmastah216GTi op zo jan 01, 2006 5:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

omdat hij op Ebay stond en een beetje te duur werd naar mijn idee...

mr Bosma is zowiezo niet zo van dat tunen haha maar ik stoor me er niet aan, ik kom elke keer weer met nieuwe dingen aanzeulen en laat daar lekker door hem erop schroeven ;) :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Plaats reactie