Het is denk ik gewoon het geluid van lucht langs de gasklep, maar omdat het luchtfilter open is, kun je het nu daadwerkelijk horen.
Da's vreemd.. Blijkbaar werkt een openluchtfilter op een 111 met carb. dan wel. Op mijn 114 GTa (ook met carb.) klinkt en rijdt het voor geen meter, hoe ik de carb. ook afstelMoRaX schreef:Mjah... gewoon plug & play??? Werkte prima op mijn 1100CC volglas klonk het prima in combinatie met mijn motor-uitlaat!
Het enig vreemde was, dat je bij b.v. half-gas de lucht echt langs de gasmondjes horen stromen! Wat een soort van slurpend/zuigend geluid maakte!
Wel erg leuk geluid... :P
Heb er ergens nog een filmpje van! :P
Het hoort niet idd, het verhaal was dat er in NL helemaal geen 1.4 carb's geleverd zijn vanwege de emissies. Maar er gebeuren wel vaker dingen die raar zijn.FoxtroTC schreef:een 114 GTa met carburator??
Ja hoor, het was verder een heel normaal 1.4 8 klepper k-series blok met 75pk en zo'n groot rond luchtfilter met daaronder een carb. met choke, stelschroef en alles erop en eraanFoxtroTC schreef:een 114 GTa met carburator??
90pk? Lijkt me nogal immens veel voor een 8 kleppertje zonder injectieDutch Vitesse schreef:Het verhaal gaat dat de 1.4 carb 90pk had, en dat de allereerste serie '90 gta een carburateur had, dit is onder de hangende bijl van de emissietesten spi geworden met cat.