kachelventilator werkt alleen op standje 3?

111 114 Metro Mini
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat slurpend effect werkte bij mij anders op mijn zenuwen, net een rietje van een 5-jarig kind bij een McDonalds. Gelukkig ging het direct weg als ik vol gas gaf :twisted:

Het is denk ik gewoon het geluid van lucht langs de gasklep, maar omdat het luchtfilter open is, kun je het nu daadwerkelijk horen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Ja klopt. Dat is bij mijn 216 nu ook zo. Maar ik hoor het alleen als ik de motorkap open heb staan als hij stationair loopt... Een soort gesis, maar gelukkig wordt dat een gigantische BRUL als ik gas geef :mrgreen:
mr x

Bericht door mr x »

probleem verholpen
dankzij jouke heb ik nu een goed werkende ventilator,
en heb ik geen last meer van beslagen ramen
Pipmastah216GTi

MoRaX schreef:Mjah... gewoon plug & play??? Werkte prima op mijn 1100CC volglas klonk het prima in combinatie met mijn motor-uitlaat!
Het enig vreemde was, dat je bij b.v. half-gas de lucht echt langs de gasmondjes horen stromen! Wat een soort van slurpend/zuigend geluid maakte!
Wel erg leuk geluid... :P
Heb er ergens nog een filmpje van! :P
Da's vreemd.. Blijkbaar werkt een openluchtfilter op een 111 met carb. dan wel. Op mijn 114 GTa (ook met carb.) klinkt en rijdt het voor geen meter, hoe ik de carb. ook afstel :(
Maar op mijn Ronda 216GTi merk ik echt een koppeltoename onderin en een BRUL van een geluid, waar de honden geen brood van lusten :twisted: . Tsja, je moet er van houden denk ik dan... :mrgreen:
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

een 114 GTa met carburator??
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

FoxtroTC schreef:een 114 GTa met carburator??
Het hoort niet idd, het verhaal was dat er in NL helemaal geen 1.4 carb's geleverd zijn vanwege de emissies. Maar er gebeuren wel vaker dingen die raar zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Pipmastah216GTi

FoxtroTC schreef:een 114 GTa met carburator??
Ja hoor, het was verder een heel normaal 1.4 8 klepper k-series blok met 75pk en zo'n groot rond luchtfilter met daaronder een carb. met choke, stelschroef en alles erop en eraan :)

Iemand die ik ken had dezelfde, ook met carb. Volgens mij komt dat model vrij vaak voor.... :|
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Het verhaal gaat dat de 1.4 carb 90pk had, en dat de allereerste serie '90 gta een carburateur had, dit is onder de hangende bijl van de emissietesten spi geworden met cat.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Pipmastah216GTi

Dutch Vitesse schreef:Het verhaal gaat dat de 1.4 carb 90pk had, en dat de allereerste serie '90 gta een carburateur had, dit is onder de hangende bijl van de emissietesten spi geworden met cat.
90pk? Lijkt me nogal immens veel voor een 8 kleppertje zonder injectie :? Ben je niet in de war met de 114GTa 16v (met injectiemotor) vanaf '92 of de 114 GTi SPI (de 'oude' GTi zonder brandstofpomp en multipoint injectie) met exact dezelfde motor? Die hebben allebei wel 90pk.

Mijn GTa'tje kwam uit 1991, had 75pk (80 met catvervangertje) en had trouwens ook gewoon een cat eronder (een oxidatiecat zonder lambda sonde, dat ding meurde trouwens als een gierput toen 'ie er nog onder zat :mrgreen: ). Hij kwam trouwens nog best goed vooruit met die close ratio versnellingsbak.. Ik zat binnen de 10,3 seconden op de 100.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

nee de 16v bedoel ik niet, enne de spi heeft wel een benzine pomp hoor.
Ik bedoel echt een 1.4 carb met 90pk. Heb een persoon gesproken die hem in 90 gekocht heeft op de rai dus neem aan dat ie wel weet wat hij toen gekocht heeft
Afbeelding
Shakertje

ventilator stand 3

Bericht door Shakertje »

En ja ik lees hier dus een oplossing voor het niet werken van stand 1,2 van mijn fan....
Die doen het ook niet bij die van mij..
Kunnen jullie mij trouwens vertellen hoe je de binnen radiateurtje
schoon ken maken?
Kraag van een monteur te horen dat ie waarschijnlijk verstopt zit...?
Want echt heet blazen doet ie ook niet.. :?:
Shakertje

Bericht door Shakertje »

Nou vindt ik m niet echt warm blazen moet ik zeggen in stand drie.
Heb me laten vertellen dat ie waarschijnlijk verstopt
zou kunnen zitten en met druk doorgeblazen moet worden???
Is dit niet link voor dat radiateurtje?! :shock:
Shakertje

Bericht door Shakertje »

Dit wordt niet vaak bezocht geloof ik... :shock:
Mijn antwoord op een post van dec... :roll:
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Kijk altijd alles, maar weet gewoon niet hoe ik mijn kachel schoon moet maken. ;)
Afbeelding
Plaats reactie