icon race superchips inbouwen?

110% rockford!!!

icon race superchips inbouwen?

Bericht door 110% rockford!!! »

hallo ik heb een icon race superchip gekocht voor de mgf.
het is een 4 draadssysteem

Afbeelding

zoals je ziet is

rood: 12volt+
zwart: 0 of -
geel: draad naar de ignition coil. die kan ik ook nog vinden maar nu;
geel/zwart: draad naar de ecu output. die snap ik niet.
misschien kunnen jullie me een handje helpen.

hieronder heb ik de schema,s.

Afbeelding
linkje zodat je deze wat beter ziet.
http://images2.fotopic.net/?iid=ydn7ss& ... quality=70

en deze nog:

Afbeelding

ik hoop dat jullie er misschien uitkomen.

ik zelf dacht aan:10 diagnostics output, maar durf het niet zeker te zeggen en heb geen zin om m,n ecu op te blazen dus als iemand hier een beetje verstand van heeft hoor ik het graag! ;)
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

ok, ik ben er al gedeeltelijk uit, ik heb alleen de ignition coil nodig waar ik de 2 draden in serie tussen moet zetten maar nu WEER het volgende probleem.
ik ga naar de auto om het in te bouwen, haal de accu eraf trek de stekker van de ecu eruit om te kijken, komen de schema,s helemaal niet over met de pinnen van de ecu-plug.???
heeft iemand heel toevallig werkplaats handboeken of een schema,tje van de ecu voor een mgf 1.8 mpi liggen.
HELPP!!! :(
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

heb het al gevonden dankzij onze duitse luite. :D
Double_V

Bericht door Double_V »

Misschien suffe vraag... maar euh..
wat doet die chip??
:?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

volgens mij moet de chip idd gewoon tussen de draad die van de ecu naar de bobine loopt gezet worden. (hoe het mogenlijk is dat het ene draadje als "Yellow" en de andere "Yellow-black" wordt aangeduidt is me een raadsel, volgens mij moeten die alle twee hetzelfde zijn)

Het zoeken naar de goede draad moet redelijk makkelijk zijn, zoek de bobine(waarschijnlijk bij de linker-koplamp) en kijk welke kleine draden daarop zijn aangesloten. check vervolgens welk van deze draden ook te vinden is in je ECU stekker.

Ik vermoed dat je een aantal witte draden zult tegenkomen, degene die helemaal wit zijn zijn voor je toerenteller. De wit-zwarte is waarschijnlijk degene die je moet hebben. Een helemaal zwarte kan het nooit zijn want dat zijn altijd "0"'en.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

heb m ingebouwd!
hoppa weer 10pktjes erbij! :twisted:
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

Double_V schreef:Misschien suffe vraag... maar euh..
wat doet die chip??
:?
deze chip vervroegd/verlaat de onsteking zodat je met optrekken meer power hebt en met langdurige ritten zuiniger(in theorie) rijdt. ;)
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

110% rockford!!! schreef:heb m ingebouwd!
hoppa weer 10pktjes erbij! :twisted:
Heb je hem al laten meten??
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

??? heb m net een paar sec. geleden ingebouwd.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Ik zie het,

Sorry...

Maar heb je er al mee gereden of gaat dat er vanavond niet meer van komen???
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

ik mis nog 2 dingetje en dan wil ik hem laten meten.
namelijk injectoren van een tropy, en een powerboost valve.
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

Mista T schreef:Ik zie het,

Sorry...

Maar heb je er al mee gereden of gaat dat er vanavond niet meer van komen???
jep, en het is een merkbaar verschil !!! vooral rond de 5500 toeren.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Wat voor mapping is er nu in de Icon geladen?
Misschien wel nuttig om 'm, na alle overige mods die je wilt doen, speciaal op jou auto af te laten regelen. Atec Tuning doet dat oa.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

dat is een goeie, ik weet wel dat het een mapping is voor mg-f maar ik wou het opnieuw laten inregelen bij de officiele dealer van icon. maar dan moest ik m,n auto een dag laten staan en dan zouden ze zeggen wat het me zou kosten.
dan heb ik m,n bedenkingen al van dat ze gewoon dezelfde software erin laten zitten en gewoon geld vragen want ik mocht er ook niet bij zijn dus ik heb hem eerst maar zelf geinstalleerd, nu weet ik hoe ie loopt en dan kan ik na alle overige mods, hem opnieuw laten inregelen speciaal op mijn specificaties.
maar kunnen hun ook icon chips inregelen dan?
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Ik heb met zulke tuning niet de beste ervaringen. Ik had dan wel geen icon, maar een piggy back van FGA (is ongeveer gelijkaardig principe van tuning). Ook zij beloofden me een gelijkaardige pk-winst, maar na een bezoekje vorig jaar op de dyno, bleek ik geen enkele pk gewonnen te hebben, ondanks ik ook het gevoel had dat hij beter ging. Het zit hem meestal tussen de oren, omdat dat spul 400 euro had gekost (minder als de ICON), en ik dacht het echt wel te voelen,....niet dus !!! :cry:
Striker kan hier getuigen !

Wat niet wil zeggen dat zo'n piggybags niet werken, echter alleen op een turbomotor, daar wordt wat met de turbodruk en mengsel IMO gespeeld. Op mijn Volvo S70 TDI had ik immers een powerbox met schakelaar. Dit gaf me op de bank bijna 30 pk meer :shock: , maar ook een rookwolk bij acceleratie :?

Een bekende Belgische tuner zei me onlangs dat zo'n tuning echt niet geschikt is voor een F. Hij kon er met chips, powerboxen etc, maar enkele pk's meer uithalen, en dat voor veel geld.

Ik hoop voor u, 100% rockford, dat ik ongelijk heb, want het zou zonde zijn van het geld. Ga in ieder geval eerst zo eens op de testbank, alvorens nog andere mods uit te voeren, opdat je weet of je al dan niet winst deed. Zo niet, kan je misschien nog je geld terug vorderen, indien je het blad met resultaten van de dyno kan voorleggen.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De Superchips Icon is één van de weinige piggybacks die bij een MG-Rover wél werkt.
Ik heb verschillende rollenbankresultaten gezien waar idd 8pk extra gehaald wordt dmv een Icon (weliswaar op een VVC).
110% rockford!!! schreef:maar kunnen hun ook icon chips inregelen dan?
Als het goed is wel, zij zijn leverancier van Superchips.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Plaats reactie