Zucht... wat nu weer... start zowat niet!

414 416 418 420 45
Plaats reactie
klaas

Zucht... wat nu weer... start zowat niet!

Bericht door klaas »

Pas bij de 5e keer ofzo start ie. Irriteerd me mateloos. Oh ja, enne.. de auto rammelt.
klaas

Bericht door klaas »

:shock: : rammel al opgelost, nu het starten nog. Wellicht accu te zwak?
Albin

Bericht door Albin »

klaas schreef::shock: : rammel al opgelost, nu het starten nog. Wellicht accu te zwak?
jah het kan miss wel de accu wezen, of je startmoter begint er mee op te houden. :evil: en uiteindelijk stopt ie er helemaal mee :twisted:
216 driver

Bericht door 216 driver »

accu zal het denk ik ook wel wezen en anders je dynamo die je accu niet meer oplaadt.
klaas

Bericht door klaas »

ehm, er is inderdaad nog iets: af en toe, dan reageert ie gewoon even niet voordat de startmotor gaat werken. Accu of startmotor?
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Bij mijn 214GSi ging het ook steeds moeilijker totdat ie dood was.
Accu vervangen .. nowt .. dynamo vervangen .. nowt ... startmotor was dood.
Maar als je accu aan het overlijden is heeft ie dezelfde symptonen, zo ook als de aardekabel rot is ....
.. ff checken dus ;)
You can go fast ... but I can go anywhere.
klaas

Bericht door klaas »

tja, lijkt me makkelijker de accu te verdenken want eigenlijk is ie motorisch wel goed in orde(ok...uitlaat heeft wat)

Als ik zo bedenk dat als ie langer dan een dag staat dat ie sowieso moeilijker start... accu dan maar? Startmotor lijkt me sterk, wagentje heeft pas 185000 achter de kiezen en de accu stond er al in toen ik um 3,5jr geleden kocht....?! :roll:
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

klaas schreef: Startmotor lijkt me sterk, wagentje heeft pas 185000 achter de kiezen en de accu stond er al in toen ik um 3,5jr geleden kocht....?! :roll:
Ja toen was ik aan mijn derde accu begonnen en ook een gereviseerde startmotor.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

klaas schreef::shock: : rammel al opgelost, nu het starten nog. Wellicht accu te zwak?
Wat rammelde er dan?
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Het kan ook je dynamo zijn die aan het eind van z'n latijn is.
Bij de rode 114 ging het starten ook steeds moeilijker en dus accu vervangen maar hielp weinig, bleek dat de dynamo zo kapot was dat hij daar lekstroom veroorzaakte. Dus meet alles ff goed door voor je wat vervangt.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
klaas

Bericht door klaas »

Sander02 schreef: Wat rammelde er dan?
Oh, is de uitlaat denk ik. Opgelost bedoel ik mee: ik weet ongeveer wat het is :mrgreen: .
klaas

Bericht door klaas »

Lees hier steeds verhalen over gereviseerde startmotor?!
Volgende doet dat ding al drie jaar: bij het starten kraakt de startmotor(denk ik) behoorlijk. Iedereen weet dus wanneer mijn rovertje gestart wordt. Maar ik neem aan dat hier meer mensen last van hebben?
Royke

Startmotor

Bericht door Royke »

Idd mijn rover 416 uit 99 zelfde probleem. Laten reviseren. Nu geen probleem meer.

Zorg dat je het laat doen voor de winter starts, anders kan je voor onaangename verassingen komen te staan.

Groetjes Roy
klaas

Bericht door klaas »

Reviseren doe ik niet hoor, het is al drie jaar zo. Of het moet natuurlijk eens een keertje betaalbaar zijn? Dusse... kosten?
Plaats reactie