aaaarrrrrgggghhh :D

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Witte114GTa

aaaarrrrrgggghhh :D

Bericht door Witte114GTa »

Heey iedereen,
ik had ook weer iets met mijn gta. buhhhh ik 's avonds bij het vriendinnetje geweest, wil ik rond een uur of twaalf richting huis accu zo dood als maar zijn kan.
auto van t meissie gepakt startkabels erop en hij starte dus
meisje naar binnen ik rij 10 meter zet mijn licht aan pats boem moter weer uit :S.
meisje weer aangebeld weer gestart liep weer licht aan boem auto uit,
de volgende dag accu gekocht erin gezet en hij deed t tot de volgende ochtend weer leeg :S ten einde raad alle audio/allarm kastjes eraf gegooid misschien dat die "ineens" stroom wegtrokken op de een of andere manier....
garagekennis gebeld en het haynes handboek geraadpleegd en t boek zei heel veel kans dat de koolborsteltjes versleten zijn dus die maar nieuwe gekocht hahaha weer 35 euri's bovenop de 50 voor de accu dus ik stuk rijden accu bijladen zet mijn auto neer start hem en hij deed t ......dacht ik
weer lege accu :D maar naar garage kennis gegaan en die zei een accupool losgooien en een lampje tussen de pool en de accu ...brand het lampje is de dynamo kapot :D
en dat deed ie dus....met een beetje geluk nieuwe of ja tweedehandse accu gehaald weer 50 euri's erbij :D
en net naar de garage oude dynamo eraf.....ja...makkelijk????nee!!!! oliefilter eraf. oliefilterhuis eraf .en toen op de rubiks kubus manier de oude dynamo eruit gepuzzeld nieuwe erop gezet en vast zetten nu komt het ergste van alles.
de brug werd een aantal keer omhoog en omlaag gezet om dat je elke keer er beter van een ander kant bij kon komen elke keer ook gezegdt EERST naar beneden anders komt de moterkap tegen een stalen balk die daar in de lucht hing elke keer goed gegaan....
Totdat ik niet bij een boutje kon en de dynamo ongelukkig vasthad,niet oplette hoe de moterkap stond en mijn aardige pa de brug omhoog deed met tot gevolg dat mijn moterkap tegen de staalbalk aan gedrukt werdt wat weer resulteerde op een kras van 1,5 cm breed en zo'n 15 cm lang :S :S :S
dus ik heeeel blij met mijn pa nu kan ik van t weekend mijn kap eraf schroeven schuren en opnieuw spuiten :S:S:S en hopen dak geen kleurverschil heb hij is rood dus tja hope for the best.... nou en dat is wat ik kwijt wilde hahaha
oja de andere dynamo was goed dus alles werkt weer zoals het hoort hij start weer op afstand t allarm werkt weer en de stereo werkt weer :D
beetje omslachtig allemaal maar goed ik ben dakdekker en geen monteur alhoewel ik steeds meer leer van de 114 GTa :D

Zo de punten en de enters effe ingevoegd :D

Groetjes Hielke
Laatst gewijzigd door Witte114GTa op di okt 18, 2005 10:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
avdwerf

Bericht door avdwerf »

Echt handig dat ze de enter toets en de .-toets hebben uitgevonden, kun je een groot verhaal mooi opdelen in stukken zodat het makkelijker leesbaar is :P :P :P
Witte114GTa

zo beter??? :D
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Soms kun je veel geld besparen door goed te checken waar de storing inzit en niet klakkeloos dingen gaan vervangen die op het verdachtenlijstje staan.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Witte114GTa

ja ach ja weet je nu weet ik wel dak een goeie dynamo heb :D en accu :D
tuune

Bericht door tuune »

Bij mij is de dynamo ook kapot geweest en ok zelf vervangen, is geen fijn klusje bij de 114 kunt er inderdaad erg lastig bij, maar t is tog ammelw er goe gekomme..... :D
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

niks aan, 4 boutjes en je hebt hem eruit. als je de voorbumper loshaalt kan hij langs je radiator eruit. :)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Witte114GTa

hahaha ja nu komt iedereen met goeie usefull hints,
maar heb hem ar al uit :D
toch bedankt :D
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Ik heb ook precies hetzelfde gehad met mijn 114GTa. Volgens mij kappen die dynamo's er na 120000km op een gegeven moment gewoon mee. Ik had dus een lekstroompje in de dynamo, waardoor m'n accu steeds leeggetrokken werd... Heeft me 2 accu's gekost (kromme staafjes en alles), voordat het me te binnen schoot dat de dynamo de boosdoener was! :wall:
Heb toen meteen maar de oliepomp laten vervangen, want die zit erachter.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Denk ook dat de dynamo van Miek's 114gti naar de donder is (al is het pas na 177000km dus heeft geen schuld meer.
van dse week maar eens kijken hoe en wat.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie