brandstofpomp 114 gta 16v

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
sandw001

brandstofpomp 114 gta 16v

Bericht door sandw001 »

Als ik het contact van de auto in 2 zet (alle lampjes gaan branden) hoor ik de brandstofpomp aan slaan door een 'zoem' van achter de auto. Dit geluid lijkt mij normaal.

Maar als ik het contact vervolgens weer uit zet hoor ik wat tikken. Het lijkt op een relais dat snel schakelt of de pomp vast loopt oid

Hebben jullie dit geluid ook weleens gehoord of moet ik me zorgen gaan maken?

ik heb trouwens nog geen klachten, maar omdat ik de auto pas net heb vallen dit soort geluiden direct op...

Vast bedankt! grtz Gilles
Laatst gewijzigd door sandw001 op di nov 01, 2005 6:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
minibrm

Bericht door minibrm »

hallo

geen zorgen maken dat is de stappenmoter die naar zijn nulstand gaat

grtjs
minibrm
8) 8)
sandw001

Bericht door sandw001 »

da's een snel antwoord, bedankt!

Toch nog even verder vragen: de stappenmotor, wat doet ie en waar zit ie?
minibrm

Bericht door minibrm »

die stappenmoter regelt het stationair toerental
en als je het contact afzet dan gaat hij naar een nulstand om beter te starten.

grtjs
minibrm
minibrm

Bericht door minibrm »

o ja

die zit boven het gasklephuis

minibrm
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

naast je gasklep onder je luchtfilter, de steppenmotor bedient een by-pass klep die meerdere standen heeft en lucht langs de echte gasklep kan laten gaan.

Dit doet hij bijvoorbeeld tijdens het starten, dan start de auto gemakkelijker. Hij is dan ook grotendeels verantwoordelijk voor een hoog stationair toerental als de motor koud is.
minibrm schreef:die stappenmoter regelt het stationair toerental
en als je het contact afzet dan gaat hij naar een nulstand om beter te starten.
Andersom, hij reset zichtzelf altijd kompleet en gaat naar de dicht stand. trek de stekker er maar eens af, en probeer dan te starten(zal wel lukken hoor) en je zult zien dat hij niet in de goede "start"-stand stond
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
sandw001

Bericht door sandw001 »

ok nu begrijp ik het! tnx voor de uitleg!
minibrm

Bericht door minibrm »

zo leer ik ook nog is wat bij thx voor de input

grtjs

minibrm
8) 8) 8)
sandw001

Bericht door sandw001 »

Toch nog een vervolg over de brandstofpomp: Bij een koude start lijkt het of de pomp extra hard moet werken. De normale 'zoem' die je hoort wordt aangevuld met een meer onregelmatig geluid. Als de motor even loopt is het geluid weg en bij een warme start is het geluid slechts kort hoorbaar.

Is dit ook normaal?
Plaats reactie