brandstofpomp 114 gta 16v
brandstofpomp 114 gta 16v
Als ik het contact van de auto in 2 zet (alle lampjes gaan branden) hoor ik de brandstofpomp aan slaan door een 'zoem' van achter de auto. Dit geluid lijkt mij normaal.
Maar als ik het contact vervolgens weer uit zet hoor ik wat tikken. Het lijkt op een relais dat snel schakelt of de pomp vast loopt oid
Hebben jullie dit geluid ook weleens gehoord of moet ik me zorgen gaan maken?
ik heb trouwens nog geen klachten, maar omdat ik de auto pas net heb vallen dit soort geluiden direct op...
Vast bedankt! grtz Gilles
Maar als ik het contact vervolgens weer uit zet hoor ik wat tikken. Het lijkt op een relais dat snel schakelt of de pomp vast loopt oid
Hebben jullie dit geluid ook weleens gehoord of moet ik me zorgen gaan maken?
ik heb trouwens nog geen klachten, maar omdat ik de auto pas net heb vallen dit soort geluiden direct op...
Vast bedankt! grtz Gilles
Laatst gewijzigd door sandw001 op di nov 01, 2005 6:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
naast je gasklep onder je luchtfilter, de steppenmotor bedient een by-pass klep die meerdere standen heeft en lucht langs de echte gasklep kan laten gaan.
Dit doet hij bijvoorbeeld tijdens het starten, dan start de auto gemakkelijker. Hij is dan ook grotendeels verantwoordelijk voor een hoog stationair toerental als de motor koud is.
Dit doet hij bijvoorbeeld tijdens het starten, dan start de auto gemakkelijker. Hij is dan ook grotendeels verantwoordelijk voor een hoog stationair toerental als de motor koud is.
Andersom, hij reset zichtzelf altijd kompleet en gaat naar de dicht stand. trek de stekker er maar eens af, en probeer dan te starten(zal wel lukken hoor) en je zult zien dat hij niet in de goede "start"-stand stondminibrm schreef:die stappenmoter regelt het stationair toerental
en als je het contact afzet dan gaat hij naar een nulstand om beter te starten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Toch nog een vervolg over de brandstofpomp: Bij een koude start lijkt het of de pomp extra hard moet werken. De normale 'zoem' die je hoort wordt aangevuld met een meer onregelmatig geluid. Als de motor even loopt is het geluid weg en bij een warme start is het geluid slechts kort hoorbaar.
Is dit ook normaal?
Is dit ook normaal?