Achterste veerpootbrug
in principe is het zo dat elke FWD onderstuur heeft omdat zoals Jouke al zegt als je met teveel gas een bocht in gaat hij altijd over de voorwielen gaat glijden. nu is het natuurlijk wel zo dat een hoop sportievere FWD's een neutraal weggedrag hebben en sommige ook hun kont om laten komen maar vanwege de constructie is er eigenlijk altijd onderstuur.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- Striker
- MG-R Freak
Ja, de ZR160 is al een enorme verbetering tov het oude onderstel, maar overstuur is er nog steeds af en toe (en dat is ook niet meer dan normaal, met ruim 170 pk op de voorwielen in een snel genomen bocht met het gas er flink op :P ). Met de veerpootbrug is dit nu wel wat minder.Frekkel schreef:sander, jou auto die over de voorwielen schuift met zr dempers?? dat snap ik niet goed
Ja erg leuk als je zo hard bochten kan nemen maar ben toch altijd wel voorzichtig
.
Wil die veerpootbrug ook heel erg graag, maar dan moet ik ook me sub eruit gooien of een andere kist gaan maken zie ik ook niet zo zitten.
Mark16v: daar heb je natuurlijk gelijk in, het blijft een FWD. Alleen veel minder onderstuur door de stugge veren/dempers, en het zwaartepunt ligt lager zodat hij nog minder overhelt.

Wil die veerpootbrug ook heel erg graag, maar dan moet ik ook me sub eruit gooien of een andere kist gaan maken zie ik ook niet zo zitten.
Mark16v: daar heb je natuurlijk gelijk in, het blijft een FWD. Alleen veel minder onderstuur door de stugge veren/dempers, en het zwaartepunt ligt lager zodat hij nog minder overhelt.
conclusie: niet ieder fwd heeft er last van zoals ik net zei. en ik al helemaal niet met mijn torsen slipdifferentieel.Mark16v schreef:in principe is het zo dat elke FWD onderstuur heeft omdat zoals Jouke al zegt als je met teveel gas een bocht in gaat hij altijd over de voorwielen gaat glijden. nu is het natuurlijk wel zo dat een hoop sportievere FWD's een neutraal weggedrag hebben en sommige ook hun kont om laten komen maar vanwege de constructie is er eigenlijk altijd onderstuur.
Maar wat ik in een vorig topic al gezegt heb krijg je met een achterstrut het gevaar dat de auto pas omkomt als corrigeren haast niet meer mogelijk wordt. omdat je de grens net verlegt.
MG ZR S1800