wegwerken kofferbakslot???

111 114 Metro Mini
Mini_Arno

wegwerken kofferbakslot???

Bericht door Mini_Arno »

Het is weer aan het spoken in m'n hoofd ;) en heb nu het volgende op mijn verlanglijstje gezet.

op mijn mini moet een vlakke kofferbakklep komen :mrgreen:

de kentekenplaat gaat dan richting het asfalt, maar ik wil ook mijn slot wegwerken.

Heeft er iemand een iedeej hoe je zo'n kofferklep kan openen van binnenuit?? (neej niet electrisch, want bij een mini zit de accu achterin :shock: )
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Je kunt bijvoorbeeld snelsluitingen uit de racerij gebruiken...
Ikzelf heb voor me andere mini een slot uit een Rover 213 tegen me hoedenplank gemonteerd. Deze zijn electrisch en mechanisch te bedienen.
Mini_Arno

Bericht door Mini_Arno »

mechanisch van binnenuit? waarschijnlijk met een hendel á la motorkapopener?
pieterrademakers

Bericht door pieterrademakers »

In mijn rover zit een hendeltje links van de bestuurdersstoel, hier trek je aan en voila de klep is open! Waar het niet dat mijn spoiler dusdanig zwaar is dat ie meteen weer dichtvalt. Dus dit is gewoon met een kabeltje naar het slot achter. dat moet dus bij jouw mini ook kunnen!!
Succes
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

ask diana
die heeft het net bij de rover gedaan
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

pieterrademakers schreef:In mijn rover zit een hendeltje links van de bestuurdersstoel, hier trek je aan en voila de klep is open! Waar het niet dat mijn spoiler dusdanig zwaar is dat ie meteen weer dichtvalt. Dus dit is gewoon met een kabeltje naar het slot achter. dat moet dus bij jouw mini ook kunnen!!
Succes

idd ze hebben bij mijn auto een knop gemaakt op het dashboard,als ik die indruk dan springt de kofferbakklep een klein stukje open. Is dus met een kabeltje naar het slot achter verwerkt en werkt perfect :D
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Probleem met de mini is alleen wel dat het slot aan de bovenkant van de kofferdeksel zit. En dat als je hem dan opent, valt hij meteen helemaal open...dus hij zou eigenlijk met een soort motorkap sluiting moeten worden geopend. Dat hij dus wel uit het slot is, maar niet direct helemaal openvalt.
Mini_Arno

Bericht door Mini_Arno »

dat openvallen kan misschien worden tegengegaan door magneten.

- Vergrendeling van binnenuit ontkoppelen;
- Naar achteren lopen en kofferbak met je vingers van het magneetje trekken.

Of gewoon de kofferbakklep laten scharnieren langs de zijkant! :D :D
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Kan inderdaad ook.

Waar je alleen wel op moet letten als je de scharnieren aan de zijkanten aanbrengt, is dat je
* geen overriders op je bumper hebt ;)
* je klep dan niet voor je achterlichten komt als hij helemaal openstaat. Wordt je op afgekeurd!
* gezien de bolling in je achterklep wordt het erg lastig denk ik om hem goed sluitend te krijgen.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

ZOZO anton heeft minitaal gestudeerd zie ik. :D

Ik denk dat sluitingen uit de racerij een van de weinige opties is die redelijk eenvoudig te maken is.

Met veel werk: schanieren van een 100 serie/ metro motorkap aan de binnenkant rechts monteren(rechts i.v.m. je tank die links zit) En aan de linkerkant een mechanisch danwel elecktronische vergrendeling maken,als bij een achterklep van een 100 serie gti met deurvergrendeling. Let er wel op dat je dan dus je achterklep en je gedeelte tussen de Banaan en achterklep moet spuiten, nadat je de gaten voor je originele schanieren dicht gemaakt hebt.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Yep, I don't talk shit :twisted:
Ik lees me suf om een beetje mee te kunnen praten ;)
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

* je klep dan niet voor je achterlichten komt als hij helemaal openstaat. Wordt je op afgekeurd!
Dit kan ik niet helemaal volgen?
Waarom?

En auto's met verlichting in de klep dan?
Of achter deurtjes die bijna 90 graden open kunnen?
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Bij bijna 90 graden zie je als je achter de auto staat nog steeds de achterlichten. Maar omdat er een bolling in de achterklep van de Mini zit, zou je als die klep openstaat op 90 graden geen achterlicht meer zien. En dat mag dus niet.

Kijk maar eens bij terreinwagens hoe ze daar af en toe lopen te klooien met de achterlichten als er een deur in zit, in plaats van een gewone klep.

Je moet dus bij geopende klep beide achterlichten kunnen zien als je achter de auto staat!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Sorry, bedoel eigenlijk meer dan 90 graden.
Zoals bij sommige busjes het geval is.
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Dan ben je in Nederland verplicht om in de achterklep ook verlichting te hebben. Dat als die open is, je evengoed verlichting kan zien ;)
Mini_Arno

Bericht door Mini_Arno »

hehe,

de vraag begon over het wegwerken van het slot en inmiddels ben ik de scharnieren van een rover metro aan het gebruiken, de banaan over spuiten, electronisch mechanisme maken, magneten monteren hahahahha

ik heb er wel profijt van hoor anton dat je je even aan het inlezen bent voor zo'n moeilijk vraagstuk :d
Plaats reactie