Je kunt bijvoorbeeld snelsluitingen uit de racerij gebruiken...
Ikzelf heb voor me andere mini een slot uit een Rover 213 tegen me hoedenplank gemonteerd. Deze zijn electrisch en mechanisch te bedienen.
In mijn rover zit een hendeltje links van de bestuurdersstoel, hier trek je aan en voila de klep is open! Waar het niet dat mijn spoiler dusdanig zwaar is dat ie meteen weer dichtvalt. Dus dit is gewoon met een kabeltje naar het slot achter. dat moet dus bij jouw mini ook kunnen!!
Succes
pieterrademakers schreef:In mijn rover zit een hendeltje links van de bestuurdersstoel, hier trek je aan en voila de klep is open! Waar het niet dat mijn spoiler dusdanig zwaar is dat ie meteen weer dichtvalt. Dus dit is gewoon met een kabeltje naar het slot achter. dat moet dus bij jouw mini ook kunnen!!
Succes
idd ze hebben bij mijn auto een knop gemaakt op het dashboard,als ik die indruk dan springt de kofferbakklep een klein stukje open. Is dus met een kabeltje naar het slot achter verwerkt en werkt perfect
Probleem met de mini is alleen wel dat het slot aan de bovenkant van de kofferdeksel zit. En dat als je hem dan opent, valt hij meteen helemaal open...dus hij zou eigenlijk met een soort motorkap sluiting moeten worden geopend. Dat hij dus wel uit het slot is, maar niet direct helemaal openvalt.
Waar je alleen wel op moet letten als je de scharnieren aan de zijkanten aanbrengt, is dat je
* geen overriders op je bumper hebt
* je klep dan niet voor je achterlichten komt als hij helemaal openstaat. Wordt je op afgekeurd!
* gezien de bolling in je achterklep wordt het erg lastig denk ik om hem goed sluitend te krijgen.
Ik denk dat sluitingen uit de racerij een van de weinige opties is die redelijk eenvoudig te maken is.
Met veel werk: schanieren van een 100 serie/ metro motorkap aan de binnenkant rechts monteren(rechts i.v.m. je tank die links zit) En aan de linkerkant een mechanisch danwel elecktronische vergrendeling maken,als bij een achterklep van een 100 serie gti met deurvergrendeling. Let er wel op dat je dan dus je achterklep en je gedeelte tussen de Banaan en achterklep moet spuiten, nadat je de gaten voor je originele schanieren dicht gemaakt hebt.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Bij bijna 90 graden zie je als je achter de auto staat nog steeds de achterlichten. Maar omdat er een bolling in de achterklep van de Mini zit, zou je als die klep openstaat op 90 graden geen achterlicht meer zien. En dat mag dus niet.
Kijk maar eens bij terreinwagens hoe ze daar af en toe lopen te klooien met de achterlichten als er een deur in zit, in plaats van een gewone klep.
Je moet dus bij geopende klep beide achterlichten kunnen zien als je achter de auto staat!
de vraag begon over het wegwerken van het slot en inmiddels ben ik de scharnieren van een rover metro aan het gebruiken, de banaan over spuiten, electronisch mechanisme maken, magneten monteren hahahahha
ik heb er wel profijt van hoor anton dat je je even aan het inlezen bent voor zo'n moeilijk vraagstuk :d