Meestal is het maar 1/14 maar ja die 1/16 was zonder één keer mijn zelfbeheersing te verliezen elke keer mooi voor de 3500 schakelen, op de autosnelweg (ongeveer 230 km van de 700) geen enkel maal boven de 3500 toeren. En toen had ik nog banden 175 ipv 205 en daar moest ik veel minder gas mee geven aan de lichten. Tja kben best wel tevreden over het verbruik sinds ik die katvervanger heb... Tzal trouwens best zijn dat hij weinig verbruikt want ik doe zo'n 27000km per jaar en de naft staat duur
hm ik heb dus een K&N 57i kit een katvervanger en een sporteinddemper op mijn 1.4 spi en heb echt wel t gevoel dat t wat heeft geholpen in pk's maar hoeveel zou ik geen idee van hebben...
5.8cm diameter zou een ideale diameter moeten zijn voor de uitlaatlijn van een K-series blok.
morgen ga ik eens meten hoeveel die standaard is.
kan iemand mij vertellen hoeveel die is bij een aangepast systeem?
Standaard bij een 25 Vi is die 48 mm.
Maar bij mij is de einddemper 58 mm, middenstuk 48 mm (nog), voorstuk + geintergreerde kat 58 mm (er is een nieuwe kat onder gekomen, en deze heeft een grotere diameter als de oude).
Ik heb 't idee dat hij vooral onderin een stuk beter trekt. Bij hogere toeren maakt het weinig verschil, maar daar was toch al geen gebrek aan trekkracht . En 't geluid hè .
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!