vermogenverlies catvervanger
vermogenverlies catvervanger
heb wat zitten zoeken en nu raak ik er helemaal niet meer uit:
zijn volgende beweringen waar of niet waar en eventueel waarom:
-hoogtoerige blokken (zoals k-series) presteren beter met catvervanger
-de diameter is afhankelijk van verlies of winst in vermogen
-het 1400 mpi blok kan evengoed vermogen verliezen met een katvervanger en einddemper.
wat te doen, wie heeft hier allemaal een catvervanger op zen 1.4 16v? wat zijn de ervaringen
greetz
fred
zijn volgende beweringen waar of niet waar en eventueel waarom:
-hoogtoerige blokken (zoals k-series) presteren beter met catvervanger
-de diameter is afhankelijk van verlies of winst in vermogen
-het 1400 mpi blok kan evengoed vermogen verliezen met een katvervanger en einddemper.
wat te doen, wie heeft hier allemaal een catvervanger op zen 1.4 16v? wat zijn de ervaringen
greetz
fred
MG ZR S1800
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
moet niet zo gek veel uitmaken.
de Spi's hadden er wel behoorlijk last van, 95pk zonder cat, 90 met ( in engeland zijn beide versie gelevert)
Maar een paar pk's moeten er toch zeker ook met mpi wel te vinden zijn.
de Spi's hadden er wel behoorlijk last van, 95pk zonder cat, 90 met ( in engeland zijn beide versie gelevert)
Maar een paar pk's moeten er toch zeker ook met mpi wel te vinden zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Enkel de cat vervanger en vergeet die 10 tot 15 pk maar. Bij mij zal het eerder 3 tot 5 pk zijn. Hier is de link http://www.skytune.com/content_04.php
Ik had op de 114 een rechte pijp en merkte wel dattie iets sneller was geworden. Nu is deze wel tegelijk met de einddemper (dus ook meer herrie) erop gekomen dus het kan ook tussen de oren zitten.
Het enige dat ik je kan vertellen is dat de 1.4 16v SPi (die in mijn 114 zat) standaard 90 pk heeft en die is in engeland ook zonder catalysator geleverd. Er werdt toen 95pk opgegeven dus ik ga ervan uit dat ik 5pk erbij heb gekregen.
Het enige dat ik je kan vertellen is dat de 1.4 16v SPi (die in mijn 114 zat) standaard 90 pk heeft en die is in engeland ook zonder catalysator geleverd. Er werdt toen 95pk opgegeven dus ik ga ervan uit dat ik 5pk erbij heb gekregen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
eggbert schreef:Ik heb een kat vervanger op m'n 1400 16v, vermogen winst is bijna verwaarloosbaar. Het grote verschil is de 100km die ik nu verder rij per tank... Wat wel merkbaar was is dat hij beter reageert in lagere toeren: tussen de 2500 en de 3500 is hij merkbaar minder loom geworden.
Ehhh hoezo 100km verder op een tank?
Daarom scheen ik ook met JanSpeed Exhaust (complete) dus met Sportcat, vermogensverlies te hebben.
Had 160,2 BHP en met Janspeed had ik er 152,7 BHP.
Toen de chip erop kwam ik op ruim 179 BHP.
Dat kon nog iets oplopen met PBV die er nog op moest en pakkingen die er nog tussen moesten of vervangen moesten worden.
Ik zat volgens Roel rond de 187 BHP.
Maar goed BACK 2 TOPIC...
Vermogensverlies kan dus idd.
Had 160,2 BHP en met Janspeed had ik er 152,7 BHP.
Toen de chip erop kwam ik op ruim 179 BHP.
Dat kon nog iets oplopen met PBV die er nog op moest en pakkingen die er nog tussen moesten of vervangen moesten worden.
Ik zat volgens Roel rond de 187 BHP.
Maar goed BACK 2 TOPIC...
Vermogensverlies kan dus idd.
jah... rijdt nu 600km per tank van zo'n 43 liters, dit was vroeger met moeite 500km. Nu ik m'n k&n kelk der van gehaald heb is raak ik met moeite aan die 600km maar het verschil is er nog altijd. Het beste dat ik ooit gereden heb is 700 km met 43 liters dan heb ik de gehele tijd geen enkele keer boven de 3750 toeren geweest en had ik nog m'n smallere banden.