vermogenverlies catvervanger

214 216 218 220 25
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

vermogenverlies catvervanger

Bericht door Frekkel »

heb wat zitten zoeken en nu raak ik er helemaal niet meer uit:
zijn volgende beweringen waar of niet waar en eventueel waarom:
-hoogtoerige blokken (zoals k-series) presteren beter met catvervanger
-de diameter is afhankelijk van verlies of winst in vermogen
-het 1400 mpi blok kan evengoed vermogen verliezen met een katvervanger en einddemper.

wat te doen, wie heeft hier allemaal een catvervanger op zen 1.4 16v? wat zijn de ervaringen

greetz
fred
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

moet niet zo gek veel uitmaken.

de Spi's hadden er wel behoorlijk last van, 95pk zonder cat, 90 met ( in engeland zijn beide versie gelevert)

Maar een paar pk's moeten er toch zeker ook met mpi wel te vinden zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De 1.4 zal er geen vermogen door verliezen. Bij de VVC motoren is 't twijfelachtig, omdat deze wat meer tegendruk schijnen nodig te hebben.

Lees hier meer.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
eggbert

Bericht door eggbert »

Ik heb een kat vervanger op m'n 1400 16v, vermogen winst is bijna verwaarloosbaar. Het grote verschil is de 100km die ik nu verder rij per tank... Wat wel merkbaar was is dat hij beter reageert in lagere toeren: tussen de 2500 en de 3500 is hij merkbaar minder loom geworden.
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

spreken we over enkel een catvervanger, of in samenwerking met een hele lijn.
nogal veel mensen die 10-15 pk bijbeloven, en dat moet dan toch serieus voelbaar zijn
MG ZR S1800
eggbert

Bericht door eggbert »

Enkel de cat vervanger en vergeet die 10 tot 15 pk maar. Bij mij zal het eerder 3 tot 5 pk zijn. Hier is de link http://www.skytune.com/content_04.php
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Ik had op de 114 een rechte pijp en merkte wel dattie iets sneller was geworden. Nu is deze wel tegelijk met de einddemper (dus ook meer herrie) erop gekomen dus het kan ook tussen de oren zitten.

Het enige dat ik je kan vertellen is dat de 1.4 16v SPi (die in mijn 114 zat) standaard 90 pk heeft en die is in engeland ook zonder catalysator geleverd. Er werdt toen 95pk opgegeven dus ik ga ervan uit dat ik 5pk erbij heb gekregen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
eggbert

Bericht door eggbert »

niet gek gerekend!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

ja he, fabrieksopgave Rover Metro GTa 16v in engeland is 90pk. De Rover Metro GTa 16v zonder cat is 95pk... Blok is hetzelfde dusja...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

maar samen met achterpot zul je dus nooit verlies hebben.
dat moest ik weten, hartelijk dank daarvoor.
MG ZR S1800
tummeke

Bericht door tummeke »

eggbert schreef:Ik heb een kat vervanger op m'n 1400 16v, vermogen winst is bijna verwaarloosbaar. Het grote verschil is de 100km die ik nu verder rij per tank... Wat wel merkbaar was is dat hij beter reageert in lagere toeren: tussen de 2500 en de 3500 is hij merkbaar minder loom geworden.

Ehhh hoezo 100km verder op een tank?
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

heb ik ook al gehoord, dat je met luchtfilter en catvervanger zuiniger gaat rijden.
MG ZR S1800
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Daarom scheen ik ook met JanSpeed Exhaust (complete) dus met Sportcat, vermogensverlies te hebben.

Had 160,2 BHP en met Janspeed had ik er 152,7 BHP.
Toen de chip erop kwam ik op ruim 179 BHP.

Dat kon nog iets oplopen met PBV die er nog op moest en pakkingen die er nog tussen moesten of vervangen moesten worden.

Ik zat volgens Roel rond de 187 BHP.

Maar goed BACK 2 TOPIC...

Vermogensverlies kan dus idd.
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

en aan was is dat dan te wijten?
te weinig tegendruk?
Electronica die niet mee is?
lambda sonde die van de wijs is?
...
MG ZR S1800
eggbert

Bericht door eggbert »

jah... rijdt nu 600km per tank van zo'n 43 liters, dit was vroeger met moeite 500km. Nu ik m'n k&n kelk der van gehaald heb is raak ik met moeite aan die 600km maar het verschil is er nog altijd. Het beste dat ik ooit gereden heb is 700 km met 43 liters dan heb ik de gehele tijd geen enkele keer boven de 3750 toeren geweest en had ik nog m'n smallere banden.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

700 km met 43 liters
:shock: :shock: :shock:

Heb jij een diesel ofzo?
Waarom haal ik maar 1 op 11 met mijn 214?
Plaats reactie