peter3 schreef:Hoi,
Ik heb dit nog niet draaiende, ben idd ook nog in de onderzoeks fase.
Road runner werkt perfect, grafisch erg leuk schijnt een door ontwikkeling te zijn van Media Car.
Bij mij draait het volgende:
epia c3-800
40G Hd ide
256Mb
XP pro
OK nu ik: Ik draai dus MediaEngine maar als ik het zo hoor is Roadrunner de moeite waard. Kan ik daar trouwens net zo makkelijk met MapMonkey werken voor mijn GPS? EDIT!!: Ziet er super uit man!!!, ik weet weer wat ik te doen ga hebben de komende week.
specs: Via Epia M10000 C3-1000
80 GB 8MB cache HDD (gewoon 3,5")
256 MB pc 2100
XP Corporate (een beetje gestript van onnodige zooi)
TV kaart van Terratec (voor FM incl. RDS functie)
voeding is net nieuw en werk PERFECT: M1 90 W 6-24 V input DC-DC
Verder heb ik een DVD speler onder de passagiersstoel hangen, is een normale IDE maar dan slot-in. Voor de data gebruik ik een IDE-->USB2.0 converter en ik zit dus alleen met de voeding voor dat kreng maar de oplossing is nabij. (mooie voeding op circuitsonline.nl gevonden)
Als je een audiofiel bent zou je eigenlijk een andere geluids kaart moeten hebben.
eentje die van af de pc tot aan de Amp digitaal is.
bv audigy nx of zs
Ik zou liever een DSP hebben maar ik heb helaas geen geldboom in de tuin

Ik werk nu nog even met de onboard geluidskaart maar omdat ik perse een time-alignment functie (of channel delay, hoe wil je het noemen) wil hebben zit ik aan de Audigy ll PCI te denken. Digitaal naar mijn amp zal wel lukken want de M10000 heeft een SPDIF uitgang......alleen mijn amp geen digitale ingang
Mijn voeding komt van whitebream (
www.whitebream.nl)
Had eerst een zelfbouw sproggy 2.X voeding.
Ben dus zoals gezegd nu bezig op circuitsonline en daar heb ik een mooie 12V/5V voeding gevonden. Werk met een regulator (12 of 5V dus) met daarachter een dikke 5 Amp TOR. Als de stroom hoger wordt dan 200mA (afhankelijk van de gebruikte regulator dus 400mA voor de L4812) dan gaat deze over de tor lopen en kan het zaakje 5A aan

De pc voeding heb ik besteld omdat daar ook functies op zitten om mijn amp mooi op tijd aan te zetten en een varieteit van uitschakelvertragingen.
De genoemde pagina's zijn mij zeker bekend. Ik speel al bijna 2 jaar met het ID van en CarPC en toen ik begon te verzinnen hoe en wat ik wilde bestond er nog maar één pagina (misschien iets meer maar veeeeeel minder dan nu) over carpc's en dat was
www.dashpc.com , mijn held