Speakers achter

414 416 418 420 45
mihai12move

Speakers achter

Bericht door mihai12move »

Hallo allemaal,

Even een vraagje over de speakers achter:

Is het mogelijk om daar ovale speakers in te zetten van 16" x 9"?

Of moet je eerst even zagen of zo om ruimte te maken.

Ik heb twee hele goede ovale speakers cadeau gekregen en ik wil ze graag in de Rover zetten. :D

Mijn Rover is een 416Si, 1998, Sedan.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Bij de 400 saloon zit een metalen plaat onder de hoedenplank, dus het wordt lastig om een andere maat te monteren dan de standaard luidsprekers :(.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
mihai12move

Wat voor grootte zouden die standaard speakers hebben? Die zijn volgens mij rond, of niet?
CRualA

Bericht door CRualA »

mihai12move schreef:Wat voor grootte zouden die standaard speakers hebben? Die zijn volgens mij rond, of niet?
ja die zijn rond,ovale speakers passen er niet in
of je moet zoals ik gedaan heb kleine constructie maken

Afbeelding

is ook sedan versie
FrenzY

Bericht door FrenzY »

mihai12move schreef:Wat voor grootte zouden die standaard speakers hebben? Die zijn volgens mij rond, of niet?
rond en 17cm standaard
mihai12move

Ja, zoiets zal ik dan ook gaan doen. Bedankt voor het idee.
Marc_1980

Bericht door Marc_1980 »

waarom investeren in ovaal achter terwijl je beter een goede composet kunt installeren voor? evt. met (actief) subje aanvullen. Zal foto's maken van mijn ice. (voor Infinity Kappa serie Composet, achter Infinity reference Coaxiaal, gesloten subje aangestuurd door 5 kanaals Alpine versterker)
Jmrules

Bericht door Jmrules »

Waarom uberhaupt speakers achterin..... Ik moet toegeven, ik heb er ook een composetje inliggen (zijn trouwens 165 mm--> 6" dus) maar ik heb ze practisch helemaal weggefiltert.

In principe heb je aan een goede composet voor een een sub in de koffer meer dan genoeg. Geluid hoort nou eenmaal niet van achteren te komen. Een collega van me was vorig jaar 2de bij de EMMA en hij heeeft alleen een composet in zijn voordeuren en een hele goede sub...
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

De standaard zijn de speakers achterin een 400/45 saloon wel bijzonder bagger.

Ik heb de mijne ook losgehaald om te kijken of ze makkelijk vervangen kunnen worden... Niet dus :(.

Ze zijn hebben een soort vulframe waarmee ze gemonteerd worden. En dat frame zit gevulcaniseerd vast aan de speaker.
Dennis

Bericht door Dennis »

Jmrules schreef: In principe heb je aan een goede composet voor een een sub in de koffer meer dan genoeg. Geluid hoort nou eenmaal niet van achteren te komen.
Ben ik het niet mee eens. Mijn achterspeakers spelen gewoon mee, alhoewel ze ietsjes zachter staan dan de speakers voor, zodat je het geluid (bv gesproken woord) niet van alle kanten vandaan hoort komen.
Ik vind het een stuk mooier, het wordt er wat ruimtelijker van.

Wat betreft de bagger speakers achterin de 45, dat klopt deels, maar heb je ooit gezien wat voor vistuig gebruikt is als kabel? :?
Als je alleen die kabel vervangt scheelt het al heel wat! (maar ik moet toegeven dat het nog steeds niks is :) )
Jmrules

Bericht door Jmrules »

Dennis schreef: Ben ik het niet mee eens. Mijn achterspeakers spelen gewoon mee, alhoewel ze ietsjes zachter staan dan de speakers voor, zodat je het geluid (bv gesproken woord) niet van alle kanten vandaan hoort komen.
Ik vind het een stuk mooier, het wordt er wat ruimtelijker van.
Jah mijn achterspeakers spelen ook mee (Bij mij is het een 4.1 systeem) maar alleen als surround luidsprekers. Ik heb ze ook zo afgesteld dat ze niet hoger gaan dan 3000 Hz zodat de hoge tonen nog duidelijk een richting hebben. In een concertzaal ga je ook niet met je rug naar het podium staan )

Punt is gewoon dat het heel persoonlijk is. Een vriend van me heeft dezelfde versterker maar die stuurt gewoon dubbel stereo uit omdat hij het mooi vind om "middenin" het geluid te zitten, niet wetend waar het vandaan komt.
Wat betreft de bagger speakers achterin de 45, dat klopt deels, maar heb je ooit gezien wat voor vistuig gebruikt is als kabel? :?
Als je alleen die kabel vervangt scheelt het al heel wat! (maar ik moet toegeven dat het nog steeds niks is :) )
Bij mij zaten er ook crappy speakers in, 16,5 cm kartonnen zooi. het systeem is ook zeer vreemd: 3 bevestigingspunten die niet om de 120 graden zitten. Voor mijn focal setje heb ik een verloopring moeten maken. Nadeel daarvan was dat de originele kappen niet meer passen maar dat heb ik zo opgelost.

Afbeelding

Je ziet dat ik alle "originele" plastic clips eraf heb geslepen zodat ik alleen het rooster heb overgehouden. beetje lak erop in de originele kleur en je krijgt dit:

Afbeelding

Mijn bedoeling was om alles vrij stealth te houden en dat is gelukt. :)
Brutus

Voor speakers

Bericht door Brutus »

Heb vandaag de deurbekleding eraf gehaald en de voor speakers bekeken maar dat zijn ook van die goedkope kartonnen dingen.. geen wonder dat er geen geluid uitkomt..
ga eens shoppen voor betere.. iemand sugesties ?
Jmrules

Re: Voor speakers

Bericht door Jmrules »

Brutus schreef:Heb vandaag de deurbekleding eraf gehaald en de voor speakers bekeken maar dat zijn ook van die goedkope kartonnen dingen.. geen wonder dat er geen geluid uitkomt..
ga eens shoppen voor betere.. iemand sugesties ?
Ik heb voorin momenteel 13,5 cm speakers van Pioneer zitten. Het is een composetje uit de "reference" serie geloof ik. Ik ben er zeker niet ontevreden over al moet ik zeggen dat mijn Focal setje achterin (ook compo) een stuk warmer klinkt. Ze waren ook 2 keer zo duur dus dat mag wel. Als ik het opnieuw zou doen zou ik in ieder geval ook voorin een Focal setje nemen watn ik vind de klank erg mooi. Een suggestie geven is moeilijk want ik weet niet hoeveel jij aan speakers wil uitgeven.
Dennis

Bericht door Dennis »

Beetje afhankelijk van je muzieksmaak denk ik.

@ Jmrules: waarom die Focals (duurdere / mooiere speakers) niet voorin?

Ben zelf nog steeds erg gecharmeerd van mijn MBQuart speakers, maar als je bv graag techno luistert ofzo, is dat gewoon niet de beste keus..
Jmrules

Bericht door Jmrules »

Dennis schreef:Beetje afhankelijk van je muzieksmaak denk ik.

@ Jmrules: waarom die Focals (duurdere / mooiere speakers) niet voorin?

Ben zelf nog steeds erg gecharmeerd van mijn MBQuart speakers, maar als je bv graag techno luistert ofzo, is dat gewoon niet de beste keus..
Die zitten niet voorin omdat ze 16,5 cm zijn en er voor standaard maar plek is voor 13,5 cm. Ik wilde toen snel speakers er in dus.... Nu wil ik het niet meer verplaatsen omdat ik een speciale ring heb gemaakt om die Focals achter te plaatsen en ik heb geen zin om dat opnieuw te doen. De kans is wel VRIJ groot dat ik binnenkort hetzelfde setje Focals nog een keer koop en dan ff met de slijptop in mijn deuren tekeer ga :twisted: Als ik WIL dat het gaat passen ZAL het ook wel gaan passen... Ik zal direct ff een pic maken van die ring dan snap je wat ik bedoel

EDIT: MBQuart klinkt indedaad ook heerlijk maar ik vind de Focal net IETS meer uitgesproken. Ik moet wel zeggen: Vriend van rijdt in een S40 rond en daar vind ik de MBQ weer beter klinken dus het hangt heel erg af waar en hoe ze geplaatst worden.
eggbert

Bericht door eggbert »

Jmrules schreef:
Die zitten niet voorin omdat ze 16,5 cm zijn en er voor standaard maar plek is voor 13,5 cm.
is er vooraan in een 400 niet origineel plaats voor 16.5 speakers???
Plaats reactie