Dennis schreef:
Ben ik het niet mee eens. Mijn achterspeakers spelen gewoon mee, alhoewel ze ietsjes zachter staan dan de speakers voor, zodat je het geluid (bv gesproken woord) niet van alle kanten vandaan hoort komen.
Ik vind het een stuk mooier, het wordt er wat ruimtelijker van.
Jah mijn achterspeakers spelen ook mee (Bij mij is het een 4.1 systeem) maar alleen als surround luidsprekers. Ik heb ze ook zo afgesteld dat ze niet hoger gaan dan 3000 Hz zodat de hoge tonen nog duidelijk een richting hebben. In een concertzaal ga je ook niet met je rug naar het podium staan )
Punt is gewoon dat het heel persoonlijk is. Een vriend van me heeft dezelfde versterker maar die stuurt gewoon dubbel stereo uit omdat hij het mooi vind om "middenin" het geluid te zitten, niet wetend waar het vandaan komt.
Wat betreft de bagger speakers achterin de 45, dat klopt deels, maar heb je ooit gezien wat voor vistuig gebruikt is als kabel?
Als je alleen die kabel vervangt scheelt het al heel wat! (maar ik moet toegeven dat het nog steeds niks is

)
Bij mij zaten er ook crappy speakers in, 16,5 cm kartonnen zooi. het systeem is ook zeer vreemd: 3 bevestigingspunten die niet om de 120 graden zitten. Voor mijn focal setje heb ik een verloopring moeten maken. Nadeel daarvan was dat de originele kappen niet meer passen maar dat heb ik zo opgelost.
Je ziet dat ik alle "originele" plastic clips eraf heb geslepen zodat ik alleen het rooster heb overgehouden. beetje lak erop in de originele kleur en je krijgt dit:
Mijn bedoeling was om alles vrij stealth te houden en dat is gelukt.