Binnenverlichting 620I

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Junktroep

Binnenverlichting 620I

Bericht door Junktroep »

Goeiemorgen Heren en Dames,

Ik heb een vaag probleempje met m'n binnenverlichting en contactslotverlichting....
Het blijft gewoon branden, als de deur op slot zit.
Steek ik de sleutel in het contact en start ik de motor, gaat het hele spulletje weer uit. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen??
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Het lampje blijft enkele seconden branden, nadat de laatste deur is dichtgedaan. Maar ik veronderstel dat je dat al door had.

De verlichting is verbonden met een klein indrukbaar plastic dingetje nabij t slot (en dat op elke deur natuurlijk). Soms breken die wel eens af zodat het licht blijft branden (dan werkt je alarm ook niet meer en toestanden). Maar volgens mij is het niet verbonden met je contact :? .

Grtz, Pagan
Afbeelding
Junktroep

Bericht door Junktroep »

Ik kwam dit ook nog tegen op een forum van 1 of andere 4x4 japanner
Van ons clublid uit Duitsland (jawel we worden internationaal) heb ik het verzoek gekregen om het volgende op het forum te zetten.

Dieter had het probleem met de binnen verlichting die niet meer uit ging. Komt me bekend voor. Hij heeft de deur schakelaars vernieuwd maar het probleem bleef. Na lang zoeken kwam hij tot de volgende oplossing. De + accupool los nemen en even wachten. Vervolgens weer vast zetten. Door deze handeling reset de z.g. stic zich. Dit is een soort computer.
Verder heeft Dieter de achterdeur iets strakker afgesteld. Vanaf dat hij dit heeft gedaan z`n 3/4 jaar geleden geen probleem met de binnen verlichting meer gehad. Na drie jaar zoeken eindelijk opgelost.
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Victor heeft het correct denk ik,met de gordel zijn deze topjes makkelijk te beschadigen,kijk eens na: het is een zwart schakelaartje in L-vorm met een rubber topje
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Junktroep

Bericht door Junktroep »

Ik heb die dingetjes schoongemaakt en nagekeken, ze waren geen van alle kappot, nu gaat hij echter soms uit, en soms blijft ie aanstaan.
Wat ik wel zag is dat het rode lampje in het portier aan de passagierskant niet knippert, kan dit ermee te maken hebben?
avdwerf

Bericht door avdwerf »

dan zit dat stekkertje daar waarschijnlijk los, dat was bij mij ook iig
Plaats reactie