Uitlaat vervangen maar tot waar is wijsheid.
-
mkanon
Uitlaat vervangen maar tot waar is wijsheid.
Dit weekend begon plots mijn achterste pot te lawaaischoppen.. ja hoor lek, dus naar de kwikfit, staat ie op de brug blijkt plots de middelste demper ook niet 100% te zijn, de kat is wel goed, en het voorste gedeelte zitten twee mini gaatjes in. advies : alles vernieuwen behalve de kat. ook maar even langs m'n vak garage gereder (geen rover) zelfde advies. prijs : 890 euro.
Nu is het voorste gedeelte ook gelijk bijna de helft van dit bedrag, van wege het flexibel gedeelte. De vakgarage, gaf als advies "tja dat is als je handig bent wel dicht te lassen" (laat ik nu handige familie hebben) ... toch wil ik ook even jullie advies... helemaal vervangen, en dus 400 euro uitgeven voor 2x 2mm gaatje.. of alleen de tussen demper en de einddemper, en handige familie laten lassen..... ?
Nu is het voorste gedeelte ook gelijk bijna de helft van dit bedrag, van wege het flexibel gedeelte. De vakgarage, gaf als advies "tja dat is als je handig bent wel dicht te lassen" (laat ik nu handige familie hebben) ... toch wil ik ook even jullie advies... helemaal vervangen, en dus 400 euro uitgeven voor 2x 2mm gaatje.. of alleen de tussen demper en de einddemper, en handige familie laten lassen..... ?
dichtlassen en de kwikfit zou ik zowiezo niet vertrouwen. als je daar voor 2 bandjes komt beginnen ze ook gelijk te zeiken over je andere 2 banden en je remmen en je schokbrekers...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
dicht laten lassen natuurlijk, kost niets en kan altijd later nog vervangen worden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
ironman
-
klaas
ben zelf voor apk bij kwikfit geweest en kreeg me toch een waslijst. Tegenvaller was dat ik meteen met de monteur onder de auto ben gaan kijken en ze dus niks konden plukken van me. Bij mij moest ook het voorste deel van de uitlaat vervangen. Heb ze gewezen op de mogelijkheid van gungum want dat lag er wel en maakte meteen aanstalten om zelf te beginnen. Vijf min later was ie goedgekeurd!! 
-
No Comment Boy
-
Bart-K
- The Big Boss
een geluid wat niet door de keuring komt 
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
'08 Volvo S60 2.4 Drivers Edition -> The back-up
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland