Texron schreef:De motor kwam van een sloop af en alle bedrading was afgeknipt hij moest alles uitzoeken hoe het zat en na 4 weken was de motor klaar het koste de eigenaar van de honda maar 500 euro dus dat geluk heb ik ook waarschijnlijk.
Moet ik eigenlijk mijn distributiesnaar ook laten vervangen door hem als de motor dan toch open ligt?
Groeten van Texel
Een koppakking vervangen is toch echt een andere operatie dan een motorblok wisselen.
bij een koppakkingen vervangen, heb je allerlei nieuwe onderdelen nodig, en gaat er een hoop tijd zitten in het schoonmaken en het timen.
Motorblok wisselen is veel grootschaliger, en de meeste tijd gaat zitten in het los/vast maken van vanalles en nog wat.
Je kunt gewoon je oude distributieriem weer opnieuw gebruiken. Maar het is natuurlijk evenveel werk om de oude te plaatsen dan een nieuwe, dus het geld dat je ermee uitspaard is alleen de prijs van een nieuwe riem(~35 euro)
Denk dat 500 wel haalbaar is, de koppakking en de kopbouten komen samen op zo'n 200 euro, als het een volledige kopset is dan wordt het zo'n 300 (maar dan zijn meteen alle rubbertjes en andere troep in je kop vervangen door nieuwe exemplaren).
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!