Leen ik mijn auto eens uit

414 416 418 420 45
Texron

Leen ik mijn auto eens uit

Bericht door Texron »

Nadat ik mijn auto had uitgeleend aan de buurvrouw komt de buurman een half uurtje later aan de deur met het bericht dat de buurvrouw stilstaat met de auto
Blijkt dat er een grote witte rookwolk uit de auto kwam gelukkig had ze meteen de auto aan de kant gezet en de motor uitgezet.

Kom ik bij de auto aan en kijk meteen onder de motorkap en ja hoor alles in de rechterbovenhoek (bij het koelvloestofreservoir) alles besmeurt onder een wit/gele smurrie. Balen natuurlijk want waarschijnlijk is het de koppakking die naar zijn moer is.

Morgen maar naar de garage om te vragen wat het me gaat kosten. :cry:

Groeten van Texel
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Tja, dat is balen. Maar gelukkig heeft ze (zo te horen) de auto meteen aan de kant gezet en is 't allemaal niet te gek heet geworden.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ik je wel 100% zeker kan vertellen dat het je koppakking is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Texron

Bericht door Texron »

Moet ik eigenlijk mijn distributiesnaar ook laten vervangen door hem als de motor dan toch open ligt?

Groeten van Texel
Laatst gewijzigd door Texron op di mar 15, 2005 5:23 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Texron schreef:De motor kwam van een sloop af en alle bedrading was afgeknipt hij moest alles uitzoeken hoe het zat en na 4 weken was de motor klaar het koste de eigenaar van de honda maar 500 euro dus dat geluk heb ik ook waarschijnlijk.

Moet ik eigenlijk mijn distributiesnaar ook laten vervangen door hem als de motor dan toch open ligt?

Groeten van Texel
Een koppakking vervangen is toch echt een andere operatie dan een motorblok wisselen.

bij een koppakkingen vervangen, heb je allerlei nieuwe onderdelen nodig, en gaat er een hoop tijd zitten in het schoonmaken en het timen.

Motorblok wisselen is veel grootschaliger, en de meeste tijd gaat zitten in het los/vast maken van vanalles en nog wat.

Je kunt gewoon je oude distributieriem weer opnieuw gebruiken. Maar het is natuurlijk evenveel werk om de oude te plaatsen dan een nieuwe, dus het geld dat je ermee uitspaard is alleen de prijs van een nieuwe riem(~35 euro)

Denk dat 500 wel haalbaar is, de koppakking en de kopbouten komen samen op zo'n 200 euro, als het een volledige kopset is dan wordt het zo'n 300 (maar dan zijn meteen alle rubbertjes en andere troep in je kop vervangen door nieuwe exemplaren).
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
markjan witte

Bericht door markjan witte »

Shit das balen ronnie nou ik hoop dat er niet al teveel kaduuk is gr mark
Texron

Bericht door Texron »

Hier een aantal foto's van de reparatie van de auto

Afbeelding

Afbeelding

Is het nomaal dat de tandwielen zo snel verroesten nog geen week geleden gebeurde het

Afbeelding

Hier nog wat onderdelen. Zijn dit nou de beroemde kopbouten?

Afbeelding
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Grappige kerel, verkeerd foto.

onderste foto zijn idd de beroemde bouten, maar je hebt de verkeerde kop gefotografeerd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Texron

Bericht door Texron »

hoe bedoel je verkeerd foto?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

die derde foto, is geen foto van jou kop.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Texron

Bericht door Texron »

o dan is die van de suzuki swift die ook in de schuur staat met de zelfde klacht. :lol:
Nou ja laat hem toch maar staan is wel leuk en ik ben ook maar een mens en die maken nou eenmaal fouten :mrgreen:
Texron

Bericht door Texron »

Het kan mijn kop ook niet zijn natuurlijk die is opgestuurd om hem weer vlak te maken. :wall:
Moet natuurlijk wel blijven oplettten :fiew:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

:rofl:
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

:lol: :lol: :lol: , maar de reparatie vordert gestaag zie ik.

Ik neem trouwens aan dat er wel andere bouten in komen(als je nog een keertje langs komt, neem dan 2 van de oude mee, dan kunnen ze niet per "ongeluk" de verkeerde set erin zitten.

k-serie kop ziet er zo uit:
Afbeelding
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Texron

Bericht door Texron »

Hopelijk is de auto woensdag weer rijbaar dan meteen maar mijn katvervanger er onder zetten staat nu toch in de schuur (lekker warm)
En de kopbouten worden als het goed is wel vervangen maar als het niet gebeurt wat is dan het gevolg ervan?

Groeten van Texel
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

meestal gaat het gewoon goed, maar het kan leiden tot een nieuw koppakking probleem.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Plaats reactie