rover 214si conversion naar 220turbo
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
MAKE UP YOU MIND
Ik heb nu alles gezien, 1.6, 1.8, 1.8VVC, 2.0 T-series Turbo
mogenlijkheden zat, ik heb er zelf een lichtvliegwiel in zitten. ALLES is gewoon mogenlijk.
Ik heb nu alles gezien, 1.6, 1.8, 1.8VVC, 2.0 T-series Turbo
mogenlijkheden zat, ik heb er zelf een lichtvliegwiel in zitten. ALLES is gewoon mogenlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
http://www.caterham.co.uk/onlinestores/ ... php?sid=19
Bij mij zit er een echt lichtvliegwiel in, overblijfsel van de racers.
In jouw geval zou ik het vliegwiel aanpassen zodat je de 216 koppeling kunt gebruiken. Verder niet afdraaien en origineel houden, het R65(214si) vliegwiel is zoizo al een stuk lichter als dat wat in de PG1 zit en normaal aan een 1.8(VVC) zit.
En zoveel lichter wil je het waarschijnlijk niet, met zo'n berg vermogen erbij klimt en daalt het al een stuk sneller. En het kost je wat eigenschappen onderin, je moet bewust snel schakelen onderin, vanaf 4K is het echter heerlijk.
Bij mij zit er een echt lichtvliegwiel in, overblijfsel van de racers.
In jouw geval zou ik het vliegwiel aanpassen zodat je de 216 koppeling kunt gebruiken. Verder niet afdraaien en origineel houden, het R65(214si) vliegwiel is zoizo al een stuk lichter als dat wat in de PG1 zit en normaal aan een 1.8(VVC) zit.
En zoveel lichter wil je het waarschijnlijk niet, met zo'n berg vermogen erbij klimt en daalt het al een stuk sneller. En het kost je wat eigenschappen onderin, je moet bewust snel schakelen onderin, vanaf 4K is het echter heerlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Maar komt het ook een rover 200, in dat geval kun je idd gewoon alles overzetten.
komt het ergens anders uit(MGF bijvoorbeeld), dan moet je weer andere aandrijfassen hebben. Of alleen het blok wisselen, en je bak blijven gebruiken.
800 pond is niet veel, en engeland is al die dat soort spul veel en veel goedkoper.
Alleen zou ik wel willen weten hoeveel kilometer dat ding nou gedraait heeft, ondanks de rebuild.
komt het ergens anders uit(MGF bijvoorbeeld), dan moet je weer andere aandrijfassen hebben. Of alleen het blok wisselen, en je bak blijven gebruiken.
800 pond is niet veel, en engeland is al die dat soort spul veel en veel goedkoper.
Alleen zou ik wel willen weten hoeveel kilometer dat ding nou gedraait heeft, ondanks de rebuild.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Yep..
Daarom haal ik al het rover spul ook uit Engeland.. Desnoods in duitsland.. Daar hebben ze ook nog wel leuks
Weet niet uit welke auto ie komt, maar ik heb er nu toch geen geld voor.. Dus informeren heeft geen zin.. Wat mij betreft hoop ik dat ie uit een F komt, dan hoef ik mezelf niet zo voor mn kop te slaan dat ik niet harder gespaard heb
Daarom haal ik al het rover spul ook uit Engeland.. Desnoods in duitsland.. Daar hebben ze ook nog wel leuks

Weet niet uit welke auto ie komt, maar ik heb er nu toch geen geld voor.. Dus informeren heeft geen zin.. Wat mij betreft hoop ik dat ie uit een F komt, dan hoef ik mezelf niet zo voor mn kop te slaan dat ik niet harder gespaard heb

http://www.ukmgparts.com/mulder83 schreef:lichter vliegwiel bijv kan er nergens iets over vinden.
http://www.ptp-ltd.co.uk/
http://www.mgcars.org.uk/satur/