rover 214si conversion naar 220turbo

214 216 218 220 25
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

MAKE UP YOU MIND

Ik heb nu alles gezien, 1.6, 1.8, 1.8VVC, 2.0 T-series Turbo

mogenlijkheden zat, ik heb er zelf een lichtvliegwiel in zitten. ALLES is gewoon mogenlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
mulder83
MG-R Addict
Berichten: 341
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 5:27 am
Woonplaats: Straelen, Duitsland

Bericht door mulder83 »

sorry type foutje moest 1.8 zijn ( wel vvc dan) bedoelde ik bij die versnellings bak ook.
maar waar heb jij dat vliegwiel vandaan dan, je eigen af laten draaien of wat.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

http://www.caterham.co.uk/onlinestores/ ... php?sid=19

Bij mij zit er een echt lichtvliegwiel in, overblijfsel van de racers.

In jouw geval zou ik het vliegwiel aanpassen zodat je de 216 koppeling kunt gebruiken. Verder niet afdraaien en origineel houden, het R65(214si) vliegwiel is zoizo al een stuk lichter als dat wat in de PG1 zit en normaal aan een 1.8(VVC) zit.

En zoveel lichter wil je het waarschijnlijk niet, met zo'n berg vermogen erbij klimt en daalt het al een stuk sneller. En het kost je wat eigenschappen onderin, je moet bewust snel schakelen onderin, vanaf 4K is het echter heerlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

bij Rovasystemsmotorsport ben je inclusief montage 2500 Pond kwijt,
de onderdelen, incl blok en stekkers voor de ECU en de rest ben je 1850 Pond kwijt, dan moet je alleen nog een gek vinden die het in wil bouwen..
En hoeveel kilometer staat er op zo'n blok ongeveer dan?
tummeke

Bericht door tummeke »

Mulder,

Er staat nu een 1.8 blok met bak, ecu, draadboom en aandrijfassen en al te koop in Engeland.

800 pond vraag ie ervoor = ongeveer 1200 euro.

Niet duur, aangezien ie helemaal herbouwd is zegt ie...
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Maar komt het ook een rover 200, in dat geval kun je idd gewoon alles overzetten.

komt het ergens anders uit(MGF bijvoorbeeld), dan moet je weer andere aandrijfassen hebben. Of alleen het blok wisselen, en je bak blijven gebruiken.

800 pond is niet veel, en engeland is al die dat soort spul veel en veel goedkoper.

Alleen zou ik wel willen weten hoeveel kilometer dat ding nou gedraait heeft, ondanks de rebuild.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tummeke

Bericht door tummeke »

Yep..
Daarom haal ik al het rover spul ook uit Engeland.. Desnoods in duitsland.. Daar hebben ze ook nog wel leuks :)

Weet niet uit welke auto ie komt, maar ik heb er nu toch geen geld voor.. Dus informeren heeft geen zin.. Wat mij betreft hoop ik dat ie uit een F komt, dan hoef ik mezelf niet zo voor mn kop te slaan dat ik niet harder gespaard heb :mrgreen:
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

mulder83 schreef:lichter vliegwiel bijv kan er nergens iets over vinden.
http://www.ukmgparts.com/
http://www.ptp-ltd.co.uk/
http://www.mgcars.org.uk/satur/
Plaats reactie