rover 214si conversion naar 220turbo
- mulder83
- MG-R Addict
rover 214si conversion naar 220turbo
hallo,
Ik wou vragen of er mensen adresjes hebben om zoiets te doen, en hoeveel zoiets ongeveer kost.
als het gedaan is hoe zit het dan met de auto papieren en verzekering en zo.
Ben er serieus over aan het denken.
gr jelle
Ik wou vragen of er mensen adresjes hebben om zoiets te doen, en hoeveel zoiets ongeveer kost.
als het gedaan is hoe zit het dan met de auto papieren en verzekering en zo.
Ben er serieus over aan het denken.
gr jelle
Ik zit ook over zoiets na te denken..
Je zult iig aan een hoop dingen moeten denken..
zo zal je waarschijnlijk je remmen moeten verbeteren..
Je moet sowieso je auto laten herkeuren omdat je meer dan 40% extra vermogen hebt.. Je zal dus naar de RDW moeten en opnieuw je auto toe laten laten zeg maar..
Je zult iig aan een hoop dingen moeten denken..
zo zal je waarschijnlijk je remmen moeten verbeteren..
Je moet sowieso je auto laten herkeuren omdat je meer dan 40% extra vermogen hebt.. Je zal dus naar de RDW moeten en opnieuw je auto toe laten laten zeg maar..
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Tja het is al een aantal keer gedaan, o.a. door moto-build. Maar het is niet al te gemakkelijk, en het feit dat er iets van 100KG bij komt, nog voor de vooras is niet echt aantrekkelijk.
http://www.cardomain.com/memberpage/537528/1
http://www.moto-build.com/mainsite/mgz.html
http://www.cardomain.com/memberpage/537528/1
http://www.moto-build.com/mainsite/mgz.html
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
heb daar laatst over geinformeerd,
bij Rovasystemsmotorsport ben je inclusief montage 2500 Pond kwijt,
de onderdelen, incl blok en stekkers voor de ECU en de rest ben je 1850 Pond kwijt, dan moet je alleen nog een gek vinden die het in wil bouwen..
Trouwens over dat herkeuren, volgens mij is dat niet nodig... STel je koopt een dikke wagen en je gaat deze een beetje tunen, zit je heel snel al over 40 heen... ps... Als je van 100 naar 140 PK gaat ben je daar ook al over heen... dus moet je hem ook al laten keuren...
bij Rovasystemsmotorsport ben je inclusief montage 2500 Pond kwijt,
de onderdelen, incl blok en stekkers voor de ECU en de rest ben je 1850 Pond kwijt, dan moet je alleen nog een gek vinden die het in wil bouwen..
Trouwens over dat herkeuren, volgens mij is dat niet nodig... STel je koopt een dikke wagen en je gaat deze een beetje tunen, zit je heel snel al over 40 heen... ps... Als je van 100 naar 140 PK gaat ben je daar ook al over heen... dus moet je hem ook al laten keuren...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
In Engeland moet je het zeker melden bij je verzekering. Ze zijn redelijk coulant daar, maar ze willen wel alles weten.
Als jij er 5 pk bij hebt door een goed luchtfilter systeem ofzo, dan ben je dat verplicht te melden, anders ben je niet verzekerd.
Hier in Nederland hoef je alleen maar te herkeuren om het moment dat je van aantal cylinders wisselt, heb ik altijd gehoord.
Als jij er 5 pk bij hebt door een goed luchtfilter systeem ofzo, dan ben je dat verplicht te melden, anders ben je niet verzekerd.
Hier in Nederland hoef je alleen maar te herkeuren om het moment dat je van aantal cylinders wisselt, heb ik altijd gehoord.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
ohh dear 

Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Yep.. Helaas is t echt zo..
Dus ik ga eerst eens goed bij de RDW informeren tegen de tijd dat ik aan deze plannen toe kom.. Anders rijd je dus gewoon onverzekerd rond..
enne, hoe wou je weten of je er 5pk bij hebt door een luchtfilter?! betaald de verzekering de rollenbank voor je dan? Lijkt me beetje raar, want je weet dus nooit exact op hoeveel je nu zit..
Dus ik ga eerst eens goed bij de RDW informeren tegen de tijd dat ik aan deze plannen toe kom.. Anders rijd je dus gewoon onverzekerd rond..
enne, hoe wou je weten of je er 5pk bij hebt door een luchtfilter?! betaald de verzekering de rollenbank voor je dan? Lijkt me beetje raar, want je weet dus nooit exact op hoeveel je nu zit..
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
die 5pk boeit hun niets, maar in het geval van een crash => he, luchtfilter dat is een niet aangegeven motor-modificatie => u bent niet verzekerd.
Of het je nou 5 pk kost of oplevert boeit ze niets, je moet gewoon alles doorgeven.
Of het je nou 5 pk kost of oplevert boeit ze niets, je moet gewoon alles doorgeven.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- mulder83
- MG-R Addict
Ok om dan even terug te komen op die 40% vermogenswinst.
Als ik een 1.8 vvc motor neem met 145pk zit ik er net 0,8 pk boven is dat dan een probleem 40% van 103 = 41,2 + 103 = 144,2.
want als die marge nog zou mogen zou het een betere optie zijn.
Om dan gelijk door te gaan op deze.
Zou een 1.8 vvc uit een mg f makkelijk passen bij een 200 serie of moet je dan teveel aanpassingen maken om hem erin te lepellen, aangezien deze bij de mg f achterin ligt en de auto zelf achterwiel aangedreven is.
kan er namelijk een van een kennis kopen maar moet wel zeker weten dat het past of makkelijk passend te maken is voor ik hem koop.
Als ik een 1.8 vvc motor neem met 145pk zit ik er net 0,8 pk boven is dat dan een probleem 40% van 103 = 41,2 + 103 = 144,2.
want als die marge nog zou mogen zou het een betere optie zijn.
Om dan gelijk door te gaan op deze.
Zou een 1.8 vvc uit een mg f makkelijk passen bij een 200 serie of moet je dan teveel aanpassingen maken om hem erin te lepellen, aangezien deze bij de mg f achterin ligt en de auto zelf achterwiel aangedreven is.
kan er namelijk een van een kennis kopen maar moet wel zeker weten dat het past of makkelijk passend te maken is voor ik hem koop.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Past er zonder aanpassingen in, jouw 1.4 heeft exact dezelfde buitenmaten als de vvc uit de MGF.mulder83 schreef:
Het gaat wat moeilijker worden om hem werkend te krijgen, maar het moet geen probleem zijn. Zorg dat je er de ecu en draadboom van die kennis bij krijgt, anders wordt het heel erg moeilijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- mulder83
- MG-R Addict
heb je toevallig een adresje die zo'n conversie uit kunnen voeren woon namelijk in een flat en heb geen garage dus dan wordt het moeilijk om zelf te doen.
p.s: kan je die 1.8 ook even rijden met de versnellingsbak van mijn 214si motor of gaat dat niet, kan ik namelijk rustig kijken voor een goeie gebruikte van een vvc zit er namelijk niet bij dan ecu wel draadboom weet niet zeker.
p.s: kan je die 1.8 ook even rijden met de versnellingsbak van mijn 214si motor of gaat dat niet, kan ik namelijk rustig kijken voor een goeie gebruikte van een vvc zit er namelijk niet bij dan ecu wel draadboom weet niet zeker.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
De versnellingsbak van de MGF kun je niet gebruiken in je Rover 200.
Je kunt gewoon je 214 bak blijven gebruiken, dan hoef je niets te veranderen. Een sterkere bak kun je uit een mk3 216 of een mk2 416 halen, waarschijnlijk op langeduur wel verstandig.
Een beetje garage kan hem erin leggen, net zo gemakkelijk als een ander 214 blok erin leggen.
Je kunt gewoon je 214 bak blijven gebruiken, dan hoef je niets te veranderen. Een sterkere bak kun je uit een mk3 216 of een mk2 416 halen, waarschijnlijk op langeduur wel verstandig.
Een beetje garage kan hem erin leggen, net zo gemakkelijk als een ander 214 blok erin leggen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk