Mijn naam is Ryst en ik ben hier nieuw op dit forum. Het forum ziet er zeer goed uit en ik heb hier al heel wat interessante topic's gelezen. Klasse, ga zo door mannen (en natuurlijk vrouwen niet te vergeten)
De reden waarom ik op dit forum terecht ben gekomen is omdat ik
1) de Rover 400 een hele mooie chique auto vind
2) misschien van plan ben een Rover 400 aan te schaffen
3) wat meer informatie over Rover 400 wilde krijgen.
Mijn oog was gevallen op een Rover 420 SLi uit 09-1999 met maar 62.000 km op de teller. Zeer enthousiast ben ik naar de dealer gegaan om een proefritje te maken.
Mijn eerste indruk was zeer positief. De auto zag er keurig en netjes verzorgd uit. Mooi interieur, zeer ruime kofferbak en ook de blauwe kleur zag er in het zonnetje schitterend uit. Onderhoudsboekje was prima in orde.
De proefrit zelf viel me een beetje tegen;
* de auto stuurde (ondanks de stuurbekrachtiging) vrij zwaar
* voor een 2.0 16V had ik 'm iets pittiger verwacht. Reageerde minder snel op het gas dan mijn huidige 1.6 16V
* ik vond de motor bij stationair draaien best lawaaiig (zowel binnenin als buiten de auto). Tijdens het rijden werd het motor-lawaai zelfs storend.
* tijdens het rijden (zeker bij hogere snelheden) veel last van windgeruis. Ook wanneer ik het raam een tikje liet zakken.
Weten jullie of dit bekende "euvels" voor een Rover 400 zijn of lag dit gewoon aan deze auto? Graag zou ik een reactie van jullie willen zien
Aangezien ik de Rover 400 nog steeds een mooie auto vind, ga ik nog wel verder op zoek. Mocht ik er een vinden, dan zullen jullie dat zeker van me horen.
Verder wil ik jullie allemaal hele fijne kerstdagen toewensen met veel rijplezier in jullie Rover's of MG's.
Groet, Ryst.