Ik volg het forum nu ruim een jaar. De topics hier hebben mij erg geholpen in het maken van de keuze om een rover te kopen.
Ik rij dan nu ook sinds januari 2004 met veel plezier een rover 420 di uit 1999.
Helaas, nu bijna een jaar verder en 2 weken voor de grote onderhoudsbeurt heb ik een probleem.
Rijdend op de snelweg met een vaart van ongeveer 120 km/u wilde ik een andere auto inhalen. Een beetje gas bijgeven in de 5 is dan ruim voldoende om wat meer snelheid te krijgen, alleen nu gebeurde er helemaal niets. De motor trok voor geen meter meer op. Heel langzaam klom de teller naar de 130. Ik ben bij het eerst volgende tankstation eraf gegaan en op het parkeerterein aldaar wat proefrondjes gereden. Als ik het gaspedaal in z'n 2 helemaal indruk valt de trekkracht bijna helemaal weg. Als ik heel weinig gas geef, lijkt de motor meer trekkracht te hebben dan met volgas maar nog steeds ver onder de maat.
Kan er iets mis zijn met de turbo? De turbo lijkt wel te pakken als ik weinig gas geef, alleen lijkt weg te vallen als ik het gas helemaal indruk.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb opgeschreven. Het is erg moeilijk om dit probleem te omschrijven.
Hopelijk hebben jullie wat tips!
Groet, Sander.