Even een update over de banden,
bedankt voor alle reacties.
Ik heb de toyo's gekocht en ben er best tevreden over.
Meer grip dan de Pirelli's en het stuurt een stuk lichter, maar dat lag ook aan het feit dat de pirelli's behoorlijk versleten waren.
Ik heb achter nog vrij nieuwe pirelli's en ik heb al een keer bijna achterste voren gestaan. Hebben die Toyo's zoveel grip dat ik van onderstuur naar overstuur ben gegaan?!
We testen even verder.....
Ervaring met bandenmerken? 185-55-13
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
jep, de extra grip aan de voorkant maakt de auto wel overstuurder dan normaal.
Zeker omdat je een Gti hebt, die is dankzij de torsiestangen en dempers al een stuk neutraler dan een gewone R100 die meer richting onderstuur is afgeveerd.
p.s. als de veerbollen te hard zijn opgepompt(de auto staat dan ook hoger), dan wordt de auto daar ook zeer overstuurd van. Ik heb eens rondgereden met 600 Psi, en dat was leuk voor een middagje maar toch snel weer een beetje laten zakken.
Zeker omdat je een Gti hebt, die is dankzij de torsiestangen en dempers al een stuk neutraler dan een gewone R100 die meer richting onderstuur is afgeveerd.
p.s. als de veerbollen te hard zijn opgepompt(de auto staat dan ook hoger), dan wordt de auto daar ook zeer overstuurd van. Ik heb eens rondgereden met 600 Psi, en dat was leuk voor een middagje maar toch snel weer een beetje laten zakken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Heb ik ook een paar keer gehad met de 114piel schreef: Ik heb achter nog vrij nieuwe pirelli's en ik heb al een keer bijna achterste voren gestaan. Hebben die Toyo's zoveel grip dat ik van onderstuur naar overstuur ben gegaan?!
We testen even verder.....

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
niet zoals ik het hadanton GTa 16v schreef:
Die overstuur is idd best wel leuk met zo'n 114
Mark ff "by the way" je 114 krijgt waarschijnlijk nog een jaartje

p.s. een Gti/Gta 16v heeft vanwege de brede banden een minder direct stuurhuis dan een gewone r100 met 155 bandjes. Ook kan een brede velg maar minder heen en weer dan een smalle vanwege de ruimte in de wielkast, echter het aantal omwentelingen lock-to-lock is wel hetzelfde.
Een MGF heeft stuurbekrachtiging dus konden ze de overbrenging directer maken, zonder dat spierpijn krijgt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Sportstuurtje helpt veel.118GTR schreef: niet zoals ik het had, bovendien is het erg moeilijk om hem weer terug te halen na een grote slip-hoek. Want het stuurhuis is nogal indirect, ik zit er dan ook aan te denken om een "normaal" 114 stuurhuis erin te zetten, of zelfs een MGF stuurhuis.

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.