Niets is zo veranderlijk als het weer, en Andre:-)

DaZelator

Bericht door DaZelator »

Rover schreef:(...) Over het algemeen zijn de auto's (bij normaal gebruik) met een grotere motor zuiniger dan die met een kleine motor. (...)
Lijkt mij toch echt onwaarschijnlijk... :? Waarom vermelden ze dit dan niet bij de gemiddelde verbruikcijfers in de folders? Een grotere motor (dus met grotere inhoud) heeft volgens mij steevast hogere verbruikgemiddelden dan een kleinere motor op hetzelfde type auto. Of mis ik iets? :roll:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

DaZelator schreef: Lijkt mij toch echt onwaarschijnlijk... :? Waarom vermelden ze dit dan niet bij de gemiddelde verbruikcijfers in de folders? Een grotere motor (dus met grotere inhoud) heeft volgens mij steevast hogere verbruikgemiddelden dan een kleinere motor op hetzelfde type auto. Of mis ik iets? :roll:
klopt.

En grotere motor heeft gewoon meer wrijving(heel veel meer wrijving), dus bij welke snelheid dan ook, zal er meer brandstof moeten worden verstookt om de auto op snelheid te houden.

ECHTER, als een motor richting zijn max gaat, dan kan hij nog wel eens zeer on-efficient gaan lopen. Maar dan hebben we het over zeer kleine vermogens tegen zeer hoger sneheden. (een 2-cv@120 km/h ofzo)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

... ik weet niet de exacte cijfers en weet ook geen onderzoeksrapporten te citeren, maar ik weet wel dat een Rover 214 meer brandstof verstookt om vergelijkbaar even snel op de 100 te zitten als een Rover 216.
De 1400 heeft meer toeren nodig om hetzelfde te bereiken als de 1600 (caravan, 0-100, ff vrachtwagen inhalen) en ook meer toeren nodig om continue op de autobahn 140 te cruisen.
Meer toeren is meer benzine.

Als ik zwaarder ga werken moet ik ook meer eten ..... ga ik ff naar de sportschool, dan heb ik daarna minder moeite en voedsel nodig om het zelfde te bereiken als eerst.

een zwaardere motor heeft over het algemeen een veel hoger koppel dan een kleintje .. dus ook veel minder moeite/kracht/toeren nodig om van z'n plek te komen met bijvoorbeeld een aanhanger erachter.
Maar ga je lopen stampen dan verschijnt er uiteraard een draaikolk in de tank en isie zwaar hoger in het verbruik ....
... mijn stelling ging dan ook niet over boyracen en planken ... maar over normaal algemeen beschaafd gebruik.

Tsjuu,
Dennis :D
You can go fast ... but I can go anywhere.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

118GTR schreef:ECHTER, als een motor richting zijn max gaat, dan kan hij nog wel eens zeer on-efficient gaan lopen. Maar dan hebben we het over zeer kleine vermogens tegen zeer hoger sneheden. (een 2-cv@120 km/h ofzo)
Lol, of een Lupo 1.0 :lol:. Ik rijd gemiddeld 1:13 met dat ding :? (volgens de fabriek is 't gemiddelde 1:18 ).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Zelfde als een cinquecento ....
zou volgens de fabriek ook ver boven de 1:12 moeten zitten ...
... nou, mooi niet ... er onder!!
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie