BDP-sensor defect? Rover 620i start soms slecht

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
sieb1977

BDP-sensor defect? Rover 620i start soms slecht

Bericht door sieb1977 »

Hallo, ik heb het volgende probleem: m'n Rover 620i start sinds een paar weken slecht, voornamelijk als er die dag al mee gereden is. Als ie een nacht stilgestaan heeft, start ie wel goed. Als ie slecht start, begint het gele lampje met 'motorcontrole' te branden. Ik ben bij de Rover garage geweest en die hebben na diagnose de foutmelding gekregen dat er iets mis is met de BDP-sensor. Advies van ze is dat ik de gehele rotor moet vervangen inclusief die sensor, omdat deze niet afzonderlijk te bestellen is (kosten van het ding 340 euro!). Nou ben ik niet gek, dus ik ga de onderdelenlijn maar eens bellen. Rover heeft dezelfde motor als een Honda Accord, dus hopen dat ie simpel te krijgen is.

Maar mijn vraag is: herkent iemand dit probleem en wie kan mij advies geven?

Alvast bedankt!

Groeten Sijbren
Enschede
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

Ik heb ook nog zo'n 620i (een van de eerste uit 1994) maar heb het probleem zelf nog niet gehad. De rotor is een zwak punt van dit type motor (Honda 1997cc 115pk). Vervang hem best door een nieuwe.
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

dit schijnt ind. een kwaal te zijn
honda laat ze kosteloos vervangen
weet niet hoe het bij rover zit
had het bij mijn vorige wagen (216 coupe) ook
en is kosteloos vervangen toen
sieb1977

rotor vervangen

Bericht door sieb1977 »

Ik heb uiteindelijk de gehele rotor vervangen...totale kosten 560 euro... Rover dealer heeft niks kosteloos gedaan. Bij Honda is het blijkbaar beter geregeld.
Plaats reactie