2*6 inruilen voor ZR160

Driveby

Bericht door Driveby »

Hi pete,

wat merkte je aan je bak? bij mij vind ik em relatief veel speling geven in zn 1, 2 en 3. Je hoort ook duidelijk schakelgeluiden, maar dat merk ik weleens bij meer auto´s dus dat zal wel zo horen. Ook kan je de tandwielen horen werken, tis (nog?) niet echt luid maar toch luider als ik gewent ben. de wagen heeft nu ca 13000km op de teller, dr zit nog ruim 1 jaar fabrieksgarantie op. Als het erger wordt bel ik de "helpdesk" van de importeur wel op.
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Hoi,

Van speling merkte ik niet veel, alleen de bak klonk echt als een zak knikkers. Na een maand erop gestaan dat ze de bak vervingen. Is ook gedaan.
Ben nu nog niet helemaal tevreden erover, maar dat zit 'em in de koppeling, deze tikt af en toe.
Ik heb er nu ongeveer 11K opzitten, dus gaat'ie binnenkort ff naar de check. Mogen ze dat ook nog ff nakijken. iei zeiden dat dat hoort omdat het een v6 is met een speciale bak, bla bla bla.
Gewoon nakijken, dus.

Als ik jou was zal ik gewoon onder de garantie die bak laten vervangen.
Waar woon je? anders spreken we eens iets af, kan ik ff naar je bak luisteren of hij hetzelfde klinkt als die van mij deed. Bij mij hoorde je soms gewoon de tandwielen ratelen terwijl 'ie in ze vrij stond :?

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Driveby

Bericht door Driveby »

Kwoon in amsterdam en ff naar scheveningen toeren is altijd leuk, geen probleem. Ik heb vanavond voor de zekerheid nog ff getoerdDe speling lijkt wel mee te vallen (snap ik niks van gisteren leek het wel meer :?: ).
Het geluid is meer die van tandwiel geruis, maar niet extreem. de koppeling tikt niet , is me nog niet opgevallen. Op een engelese site las ik dat er inderdaad een aantal versnellingsbakken zijn geweest met een probleem, dit was na het in je achteruit zetten em in z´n vrij te zetten en koppeling op laten komen. Iets met een fout van de kam begreep ik zo snel. Maar dat heeft ie niet. Het lijkt me leuk ff de wagens te vergelijken. De k serie gebruikt inderdaad een afwijkende koppeling en versnellingbak (R65).
Driveby

Bericht door Driveby »

hoe krijg ik een pic hierop?
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

die moet je zelf al op een site staan hebben en dan hier tussen posten. Misschien is er wel iemand met voldoende webruimte die je kan helpen.

grtz, Pagan
Afbeelding
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Need webspace.....???

No Problem...!!!!

GreetingzZZzz,

Sky
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Heya Driveby,

AS vrijdag avond hier afspreken?

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Eeeeh, sorry

maar ik krijg net een fax dat ik vrijdag niet kan.
Andere keer maar. Doe maar een voorstel.
C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Hee ya pete kan je niet er gelijk een klein meetingkie van maken :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
als je niet in duitsland zit :shock:
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Ben altijd wel in voor een Meetinkje.
Alleen in het ene weekend heb ik m'n zoontje (MGPeetje) en in het andere weekend zit ik bij m'n vriendin in Bonn.

Lukt binnenkort trouwens wel een keer.
Zowiezo ben ik erbij in Rosmalen.

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
Driveby

Bericht door Driveby »

Binnenkort gaat ie voor de 25000km beurt, op zich rijdt ie uitstekend, vooral op de autobahn is het een leuke racer. Echter boven de 180 zakt ie flink in wat trekkracht betreft. Maar klaat wel de versnellingbak controleren, wiellagers (geeft soms lichte piep bij achteruitrijden), en veel roestvorming bij de trommels tussen velg en schijfrem (of is dit normaal?kzie het wel vaker bij oudere autos, tips hier wat aan te doen?), 2 optische dingetjes (zwart rubbersierstripje bij rechterachterspatbord zit wat ruim, plastickapje bij linkerachtergordel wil niet vast gaan zitten), tenslote valt mij op bij een bepaald toerental onder tussen de 1750 en 3000 hoor je een apart aanzuiggeluidje wat bijna klinkt als slippende v-riem. Kben benieuwd wat werkelijk wat is en wat normaal is, over een paar weken de uitslag. Nog een laatste vraag nu zit er mobil 1 in , hiermee doorgaan?
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

das normaal
dat roest op de schijven
heeft iedere wagen
kijk maar als je sochtends stil staat en het heeft bijv geregent
Driveby

Bericht door Driveby »

kbedoel de "trommel" tussen de schijf en de wiel/velg. hier en daar is ie nog mooi zilverkleurig, op sommige plaatsen heeft de herfst al toegeslaan.
Plaats reactie