2*6 inruilen voor ZR160

Driveby

2*6 inruilen voor ZR160

Bericht door Driveby »

Even een rare vraag, ik rij nu een 2*6gti , echter de garantie is bijna om (april2004) en eigenlijk wil ik een meer hardcore auto als de ZR.
Nieuw aanschaf wordt te duur , maar,
nu bied een locale dealer mij de mogelijkheid aan een blauwe ZR160 van 2 jaar oud met 2 jaar "all in" garantie.
Lijkt me een goede deal om eindelijk eens een ZR te kunnen gaan rijden. Nu heb ik 3 vragen, hoe bevalt de ZR na veel km´s? waar moet ik op letten? en als laatste de prijs varieert sterk van 2e hands ZR´s, wie weet alternatieve goede adressen voor een leuke ZR? Tliefst zoek ik een bescheiden grijze kleur.

kom maar op met tips, wie weet helpen jullie mij ook over de drempel!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

De ZR160 is een geweldige auto, waar je zeker veel plezier aan kunt beleven. Inderdaad meer hardcore dan de Peug 206 GTi. Mits goed onderhouden (maar dat is met elke auto zo) kan je er vele jaren probleemloos mee crossen. De vering is aardig straf, maar dat hoort bij een scheurijzer als de ZR. Controleer of de auto een goede onderhoudsgeschiedenis heeft en netjes alle beurten heeft gehad bij de dealer. De VVC is een tamelijk ingewikkelde motor, die ik persoonlijk door niemand anders dan een MG-Rover dealer zou willen laten onderhouden.
Twee jaar volledige garantie voor een gebruikte auto klinkt super. Daar zal de prijs waarschijnlijk ook naar zijn, maar het geeft je wel net dat beetje extra zekerheid.

Dit is een mooie, met zeer weinig kilometers.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Driveby

Bericht door Driveby »

Striker , bedankt voor de tip.

Inderdaad ligt de prijs van de aangeboden ZR met garantie een (flink)stuk hoger als de link die je me stuurt. Ik heb nu 2 wagens op het oog een 2e hands ZS en een ZR. Ook laat ik 2 vreemde merken mee racen. Ik wacht nog op een offerte van een de vreemden. Ook ben ik de plussen en minnen op een rij aan het zetten. Voorlopig hou ik het bij deze, maar kom ik hier niet uit dan ga ik die wagen die je me linkt wel opzoeken. En ja 2 vraagjes dr bij: nu een nieuwe in hoeverre is de ZS leuker of juist niet leuker tov de ZR? Hoe bevalt de support van de dealer/importeur?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Qua rijplezier en snelheid ontlopen de ZR160 en ZS180 elkaar niet echt. De ZS is uiteraard ruimer. Het geluid van de V6 van de ZS180 is fantastisch (hoewel het gillen van de VVC bij 7000 toeren ook niet verkeerd is :twisted: ).

Dealers, tja. Er zijn slechte en er (schijnen) ook goede te zijn. Hangt maar net af bij welke je gaat. Maar dat zal met ieder merk wel het geval zijn.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Hoi,

wat voor een ZS staat er te koop?
120?
180?
of een diesel ???

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Driveby

Bericht door Driveby »

Het is een zilverkleurige ZS180, de andere een blauwe ZR160. Beide van 2002. Bij 2 officiele dealers, de eerste impressie is dat ze sympathiek zijn en kwaliteit willen leveren. Met de ZR160 heb ik al eens testgereden, en maakte toen een zeer goede indruk op me. De ZS120 (le mans) heb ik mogen testrijden op een testrij dag georganiseerd door de importeur en dealers. Mede door de testrij indrukken ben ik aan het kijken naar de MG´s. Nadeel vond ik bij de ZS120 dat hij wel minder power had als de ZR160. Een ZS180 lijkt me daardoor ook aantrekkelijk, maar heeft een heel ander type motor als de ZR, en niet te vergeten ook in prij$. Voor de keuze neem ik alle tijd en ook voor de mogelijkheden, want hij is natuurlijk helemaal top als ie en garantie en een climate control aan boord heeft. Ik heb de ZS180 nog niet testgereden , dat wil ik pas doen als ik zekerder weet wat ik wil en kan doen. De ZS vind ik wel een stuk mooier om te zien en ook het interieur lijkt wel ietsie strakker op de ZS.
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Nu ga ik weer een paar mensen boos maken, maarruh,.. ik VIND ( :wink: ) de ZR persoonlijk te klein. De ZS heeft gewoon meer ruimte en een lekkere ruime kofferbak.
De ZS180 heeft een vette V6 waaraan je direct verslaafd raakt als je een testrit maakt. Trek je echter niks aan van die sympathieke autoverkopers die je zgn. kwaliteit willen leveren, ze zijn alleen op je geld uit en daarna mag je barsten ... (ervaring)
Zilvergrijs lijkt 'ie me niet zo gaaf, maar ja, weinig keus qua kleur bij een tweedehands ZS180.
Op www.mg-rover.nl staan er ook nogtwee
AfbeeldingAfbeelding
Driveby

Bericht door Driveby »

Ik was aanvankelijk bezig voor de de zilverkleurig. Is erg mooie wagen, maar ondertussen kwam net op de beslissende dag een mooie British Racing Green ZS welke een jaar jonger is en minder km´s heeft.
Alleen de dimlicht indicator van de groene werkte niet, voor de rest reed ie prima. Dit is em dus geworden. Een ZS180, british racing green, voor de rest helemaal standaard. En klopt het dat de krik ontbreekt bij een wagen zonder reserve band maar met een spuitbus om de lekke band te verhelpen?
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Kijk eens aan, weer een ZS erbij.......

Dr is een grote kans dat dat standaard is hoor, geen krik maar busje... Want waarom heb je een krik nodig, als je een busje met vullig hebt...
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weg ben van dat soort spullen, je weet namelijk niet hoe erg een band lek is.....

Bijvoorbeeld: een klapband is heel moeilijk te repareren met zo'n bussie... Zeg niet dat je het gaat krijgen, maar stel.....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

De eerste series werden inderdaad uitsluitend verkocht met de spuitbus en de minicompressor.
Vanaf 2003 is dit veranderd in een thuiskomertje.
En met ingang van 2004 bestaat de mogelijkheid om als meerprijs een normale stalen velg met band te bestellen.
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Heya Driveby,

Cool man, gefeliciteerd met je ZS180.
Wel een heeeeeeeeeeel klein beetje jammer dat ik niet meer de enige (Nederlands lid) met een ZS180 ben :P

Heel veel plezier ermee en ben errug nieuwsgierig naar je auto.
Ben erg benieuwd hoe die er in BRG uitziet.

Hebbie foto's? ff plaatsen dan.

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
Dennis

Bericht door Dennis »

:bangin:
vette bak!

ik wil ook :|
Driveby

Bericht door Driveby »

Het duurt nog een week voordat ik em heb, hij moet eerst afgeleverd worden. De service en owners manual heb ik al via marktplaats kunnen vinden. Een raadsel is denk ik al opgelost en dat is de dimlichtindicator, die is er voorzover ik gelezen heb namelijk niet.... Alleen grootlicht (blauwe indicator) zit drop . Wat ik me wel afvroeg, is het betaalbaar een cruise control in te bouwen? Klopt het dat de kabel voor een kenwood CD wisselaar al in de wagen standaard aanwezig is? Zodra ik een digicam en wagen heb zal ik em hieropzetten, groet Driveby
Driveby

Bericht door Driveby »

Eindelijk heb ik em dan !!! hij is erg leuk en snel, en stuurt fantastisch. Opvallend is wel dat je de versnellingsbak goed kunt horen werken (is dat normaal? dunne olie?)
De cruise control gaat niet door was ruim 600 euro bij de dealer. kzal binnekort wel ff een pic plaatsen , groeten
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Mijn versnellingsbak heb na een maand om laten ruilen.
Zit nu een hele nieuwe bak in. Was een nieuwe ZS180 :shock:

'k zou maar ff terug gaan...

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Proficiat met je bak man...

Cant wait to see it...!!!!
Plaats reactie