Hey hallo ik ben net nieuw hierzo op deze forum en heb een probleem. Ik heb van de week een andere cd speler ingezet, maar heb toen kortsluiting gemaakt, omdat ik weer zo lui was effe die kabels te tapen bij het testen. Hoe dan ook de zekering viel uit en ik heb deze ook vervangen. Nu blijkt dus dat de lichten van de klok in de dashboard en de lichten voor de verwarming niet meer aangaan als ik de auto start. De klok doet het op zich wel alleen kan je die nu s' avonds niet meer zien. Dit vind ik best wel raar want de zekeringen zijn vervangen en de cd speler doet het gewoon goed. In de handleiding staat ook dat de radio klok en sigaretten aansteker op 1 zekering zit. Verder doet alles het gewoon goed. Ik denk ook dat ik misschien een fout heb gemaakt bij het aansluiten van de cd speler. Zou iemand mij een datasheet of uitleg kunnen geven van de kabels van de connector die je gebruikt bij het aansluiten van de cd speler.
Ik hoop echt dat jullie mij hiermee kunnen helpen, want het is gewoon irritant. s' avonds zie je nu dus gewoon niks meer van de dashboard. de auto is overigens een rover 416 1.6 uit 1998. nogmaal thanx voor jullie eventuele hulp.
[/img]
klok lampjes doen het niet
-
Marc_1980
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
lijkt me dat het lampje door de kortsluiting een opdonder heeft gehad. ff meten of er wel spanning op het lampjes staat en je weet het snel genoeg.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
Dennis
-
sushi
oohja ik heb inderdaad die iso stekker ofzo eraf gehaald. Volgens mij zijn deze toch alleen maar geschikt voor de standaard radio's van rover ofzo? of heb je ook andere connectors hiervoor?? ik heb namelijk nu een pioneer cd speler en dat zou volgens mij nooit goed gaan.
klopt het overigens dat er achter de klok zich een lampje bevindt?? ik ga daar wel effe zekers naar kijken dan zeg ik hoop dat i het dan wel weer doet. thanx voor die tip overigens. ik zit alleen wel nog met die andere lichten. bij mijn verwarming ( de fans dus) die lichten doen het ook niet. zijn deze ook gewoon te vervangen. dat zou wel heel erg mooi zijn zeg. ik dacht al die tijd dat deze ledjes waren ofzo en dat je deze moest lossolderen.
ik wil verder iedereen erg bedanken die heeft gereageerd en die met mijn probleem meedenkt. ik had zelf niet verwacht dat er toch gereageerd zou worden. Nogmaals thanx!!
klopt het overigens dat er achter de klok zich een lampje bevindt?? ik ga daar wel effe zekers naar kijken dan zeg ik hoop dat i het dan wel weer doet. thanx voor die tip overigens. ik zit alleen wel nog met die andere lichten. bij mijn verwarming ( de fans dus) die lichten doen het ook niet. zijn deze ook gewoon te vervangen. dat zou wel heel erg mooi zijn zeg. ik dacht al die tijd dat deze ledjes waren ofzo en dat je deze moest lossolderen.
ik wil verder iedereen erg bedanken die heeft gereageerd en die met mijn probleem meedenkt. ik had zelf niet verwacht dat er toch gereageerd zou worden. Nogmaals thanx!!
-
Marc_1980
-
DJ