Achterbumper demonteren

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Sander02
MG-R Freak

Achterbumper demonteren

Bericht door Sander02 »

Is het heel makkelijk om even het achterbumper te verwijderen of moet je de auto daarvoor op een krik zetten en op allemaal moelijke plekken schroeven losdraaien?
Oftwel, kan ik dit zo ff doen op het parkeerplein.

Ik wil em namelijk er weer mooi op proberen te zetten. Een vorige eigenaar heeft er een aanrijdingkje ofzo meegehad en daardoor steekt het bumper aan de linker zijkant wat uit en zit er nog een lelijke ruimte tussen 2 delen.

Ik dacht als ik nu misschien een bepaald schroefgaatje ietsje uitvijl ofzo,
de bumper weer als vanouds passend krijg.
Ewout

Bericht door Ewout »

Volgens mij is het alleen een kwestie van een paar schroefjes bovenaan, paar boutjes onderaan, en voor de rest vastgeklikt. Dus niet zo moeillijk.

mzzls
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

moet zeker lukken op de parkeerplein.

Echter een goede krik/brug maken het wel makelijker natuurlijk!
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

aha, mooizo!

Maar zonder krik zijn die schroeven dus ook wel te verwijderen.
Zitten er diverse aan de onderkant, of alleen links en rechts, naast de wielkast en dat rijtje welke je ziet als je de kofferbak open heb staan?
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

In ieder geval zit er een schroefje in elke wielkast ... een aantal onderop ... een aantal boven op ... maar ik ben ff vergeten of er onder de achterlichten nog wat zit.

Maar als je je ff boos maakt zou je met goed gereedschap en het geluk dat het niet allemaal zit vastgerot binnen een half uur je achterbumper los kunnen hebben .. op een parkeer terrein ... op brug nog sneller.

Terug plaatsen is zelfs makkelijker omdat je dan weet wel schroefje waar zit :lol:

succes
You can go fast ... but I can go anywhere.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Afbeelding

Hieruit maak ik op dat bij jou waarschijnlijk de bevestiging in de wielkast los is waardoor je niet je hele bumper hoeft los te halen.
Maar mocht dat wel zo zijn en zit het in de andere wielkast niet vastgeroest dan kost je dit zonder brug 5 minuten!!

Suc6 BAM
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Hartelijk dank!!

Misschien dat ik nog zo'n parkeersensor systeem ga inbouwen, dat zou mooi tegelijk kunnen.
DJ

Bericht door DJ »

Als je parkeersensoren erin gaat plaatsen, moet je weer gaan boren in de bumper, vind ik zelf persoonlijk heel zonde!

Mazzel Daan.
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Ja, maar als je ze in het zwarte stoot gedeelte(moet je dat wel hebben) stopt, vallen ze niet zo op. Ik zag laatst een setje op ebay, die zowel voor als achter sensoren had en dan met zo'n displaytje voor in de auto. Erg handig.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

als je achteruit tegen een laag muurtje of een paaltje aan rijd en daarbij je bumper beschadigd is dat meer zonde dan 4 kleine gaatjes erin boren waar die sensortjes in passen :lol:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie