Motoren 600 serie
Motoren 600 serie
wie o wie weet het vershil in pk/s tussen de verschillende mororen uit de 600 serie, ik heb zelf een 620 SI, maar ik zie vaak rijden
- 600
- 618. 618I, 618SI
- 620, 620I, 620SI
- 623
NAU moe ik zie door de bomen het bos niet meer???????
voorts ken ik een 820 Ti op de kop tikken voor weinig, maar in zeer slechte staat (qua koetswerk) Is er een mogenlijkheid om de Turbo van dit blok te monteren op het blok van mijn 620SI, of het hele blok om te wisselen.
- 600
- 618. 618I, 618SI
- 620, 620I, 620SI
- 623
NAU moe ik zie door de bomen het bos niet meer???????
voorts ken ik een 820 Ti op de kop tikken voor weinig, maar in zeer slechte staat (qua koetswerk) Is er een mogenlijkheid om de Turbo van dit blok te monteren op het blok van mijn 620SI, of het hele blok om te wisselen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
motor kun je niet gemakkelijk overbouwen. De 1.8 en 2.0 motoren in de 600 zijn van honda, de 2.0 in de 800 roverblok(t-serie). Natuurlijk valt het wel te doen, als je maar echt wil. De 600ti heeft namelijk wel een rover blok, maar die zal daarvoor aangepast zijn op 1 of andere manier.
618 = 116 pk
620 = 132 pk
623 = 158 pk
een "600" is 618 of 620, waarvan de eigenaar een ander logo'tje heeft bestelt.
618 = 116 pk
620 = 132 pk
623 = 158 pk
een "600" is 618 of 620, waarvan de eigenaar een ander logo'tje heeft bestelt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Re: Motoren 600 serie
De CarBase van autoweek (www.autoweek.nl) kan je misschien hierbij helpen. Ga naar Rover, 600 serie en je krijgt een overzicht van alle uitgebrachte types. Als je op zo'n type klikt krijg je alle specs.qmelvin schreef:wie o wie weet het vershil in pk/s tussen de verschillende mororen uit de 600 serie, ik heb zelf een 620 SI, maar ik zie vaak rijden
- 600
- 618. 618I, 618SI
- 620, 620I, 620SI
- 623
NAU moe ik zie door de bomen het bos niet meer???????

Je kan de door jou genoemde auto's ook 'aanvinken' en allemaal naast elkaar vergelijken....

Wat betreft je 2e vraag: Geen flauw idee....

- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
niet, zijn gewoon naast elkaar geleverd. (jaren lang)
De 618 iets langer(die uit 1999 zijn alleen maar 618's), misschien emissie-eisen, maar ik denk dat de importeur hem gewoon te duur vond ofzo.
de 623 is ook alleen maar in het begin gelevert.(eerste jaar ofzo)
De 618 iets langer(die uit 1999 zijn alleen maar 618's), misschien emissie-eisen, maar ik denk dat de importeur hem gewoon te duur vond ofzo.
de 623 is ook alleen maar in het begin gelevert.(eerste jaar ofzo)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Re: Rover blokken, wie snapt t nog??
VOlgens mij is het andersom , de 2,7 komt bij honda vandaan en de 2,5 is een roverblok... Want de wat oudere rover rijders, prefereren toch de 2.7 omdat dit een japansblokkie is...Victor schreef:Rover 800
Vooral weer met honda motoren geleverd. zoals met de 2.0, de 2.5 6cylinder, de 2.7 6 cylinder
door rover geleverd (maar komt veel minder voor) 2.5TD en de 2.0 turbo
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
jah klopt de 825 heeft de 2.5 KV6 24v Rovermotor.
Het hondablok is betrouwebaarder, maar is slechts een 12 klepper en heeft een klap minder vermogen en "gedraagt" zich ouder.
Het hondablok is betrouwebaarder, maar is slechts een 12 klepper en heeft een klap minder vermogen en "gedraagt" zich ouder.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!