Motoren 600 serie

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
qmelvin

Motoren 600 serie

Bericht door qmelvin »

wie o wie weet het vershil in pk/s tussen de verschillende mororen uit de 600 serie, ik heb zelf een 620 SI, maar ik zie vaak rijden

- 600
- 618. 618I, 618SI
- 620, 620I, 620SI
- 623

NAU moe ik zie door de bomen het bos niet meer???????

voorts ken ik een 820 Ti op de kop tikken voor weinig, maar in zeer slechte staat (qua koetswerk) Is er een mogenlijkheid om de Turbo van dit blok te monteren op het blok van mijn 620SI, of het hele blok om te wisselen.
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

620Ti :) Vergeet je! :)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

motor kun je niet gemakkelijk overbouwen. De 1.8 en 2.0 motoren in de 600 zijn van honda, de 2.0 in de 800 roverblok(t-serie). Natuurlijk valt het wel te doen, als je maar echt wil. De 600ti heeft namelijk wel een rover blok, maar die zal daarvoor aangepast zijn op 1 of andere manier.

618 = 116 pk
620 = 132 pk
623 = 158 pk

een "600" is 618 of 620, waarvan de eigenaar een ander logo'tje heeft bestelt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
SilverCupr@

Re: Motoren 600 serie

Bericht door SilverCupr@ »

qmelvin schreef:wie o wie weet het vershil in pk/s tussen de verschillende mororen uit de 600 serie, ik heb zelf een 620 SI, maar ik zie vaak rijden

- 600
- 618. 618I, 618SI
- 620, 620I, 620SI
- 623

NAU moe ik zie door de bomen het bos niet meer???????
De CarBase van autoweek (www.autoweek.nl) kan je misschien hierbij helpen. Ga naar Rover, 600 serie en je krijgt een overzicht van alle uitgebrachte types. Als je op zo'n type klikt krijg je alle specs. :D
Je kan de door jou genoemde auto's ook 'aanvinken' en allemaal naast elkaar vergelijken.... :D

Wat betreft je 2e vraag: Geen flauw idee.... :roll:
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Volgens mij is allen de 1.8 van honda in de 600 die kwam later pas eerst was ie allen als 620i en 620 si waren beide t serie blokken
en met de nieuwere emissie eisen en motorinhouden in bepaalde landen is er toen de 1.8 van honda ingekomen
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

2.0 in R600 is Honda. 100% zeker.

volgens mij zijn alle R600 benzine motoren Honda trouwens....

behalve de Turbo dan.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De 620 i is 116 pk, de 620 Si 132 pk.
Mark16v schreef:volgens mij zijn alle R600 benzine motoren Honda trouwens....

behalve de Turbo dan.
Dat klopt. En de diesel :) dat is ook een Rover blok.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Maar waarvoor is die 2 liter dr uit gegaan dan en daar is een 1.8 voor in de plaats gekomen????
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

niet, zijn gewoon naast elkaar geleverd. (jaren lang)

De 618 iets langer(die uit 1999 zijn alleen maar 618's), misschien emissie-eisen, maar ik denk dat de importeur hem gewoon te duur vond ofzo.

de 623 is ook alleen maar in het begin gelevert.(eerste jaar ofzo)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Victor schreef:waarom kan ik eigenlijk wel h*nda schrijven en niet B.M.W.?
Omdat Rover en Honda vriendjes zijn :mrgreen:
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Foxtrot schreef:Omdat Rover en Honda vriendjes zijn :mrgreen:
Ik ken hier wel ene Rover...maar wie is dan Honda? :rofl:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: Rover blokken, wie snapt t nog??

Bericht door Mista T »

Victor schreef:Rover 800
Vooral weer met honda motoren geleverd. zoals met de 2.0, de 2.5 6cylinder, de 2.7 6 cylinder
door rover geleverd (maar komt veel minder voor) 2.5TD en de 2.0 turbo
VOlgens mij is het andersom , de 2,7 komt bij honda vandaan en de 2,5 is een roverblok... Want de wat oudere rover rijders, prefereren toch de 2.7 omdat dit een japansblokkie is...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

jah klopt de 825 heeft de 2.5 KV6 24v Rovermotor.

Het hondablok is betrouwebaarder, maar is slechts een 12 klepper en heeft een klap minder vermogen en "gedraagt" zich ouder.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

820 is ook met NASP t serie geleverd hoor
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie