airbag
Weet geen manier van resetten.
Zit een eigen controle in het airbag systeem en niet ok, dan blijft het lampje aan....
Rij er zelf gewoon mee rond, dan zal die ene airbag het niet doen waarschijnlijk. Beter is geen ongelukken hebben en rij nog met auto's die geen airbags en abs hebben, dus gewend zelf op te letten.
Voor een keuring denk ik dat het lampje niet mag branden.
Sommige mensen halen het ledje weg..., maar een goede keurmeester kijkt of het bij het contact aan, eerst aan gaat en dan uit!
Rob
Zit een eigen controle in het airbag systeem en niet ok, dan blijft het lampje aan....
Rij er zelf gewoon mee rond, dan zal die ene airbag het niet doen waarschijnlijk. Beter is geen ongelukken hebben en rij nog met auto's die geen airbags en abs hebben, dus gewend zelf op te letten.
Voor een keuring denk ik dat het lampje niet mag branden.
Sommige mensen halen het ledje weg..., maar een goede keurmeester kijkt of het bij het contact aan, eerst aan gaat en dan uit!
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Re: airbag
Mijn airbag lampje brand al jaren. Als hij op een beurtje is geweest brand hij soms zomaar een maandje niet, en dan begint het weer. Ben er nu al aan gewend, het lukt ze gewoon niet om hem uit te houden, en ik ga altijd naar de wel bekende dealer inDrachten, dus de expertise is daar wel. Dus als het hen niet lukt, naja, dan maar met dat lampje leven. Ik zie hem al niet meer
Maar toch ben ik niet helemaal rustig in geval van een ongeval.....maar ja....kan er niets aan veranderen als zij het ook niet kunnen daar. Het is een algemeen euvel, al heeft mijn vader in zijn '03 ZT-T daar nooit last van gehad, en hij heeft hem sinds hij nieuw is. Raar...

>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
- peter3
- MG-R Freak
- Contacteer:
Bij mij (toen nog met een 220) waren het niet de stekers onder de stoelen, maar het lint in het stuur voor de airbag (AIR BAG ROTARY COUPLING).
Na het vervangen van deze nooit meer last gehad.
Na het vervangen van deze nooit meer last gehad.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
-
- MG-R Core
Voor de apk is het geen probleem, wordt wel gemeld als adviespunt. Maar bedenken wel dat het complete systeem niet meer werkt wanneer het lampje brandt. Niet bepaald fijn als er wat gebeurt..
Inderdaad niet bepaald fijn....maar ja, er kan niets opgelost worden. Altijd weer hetzelfde liedje helaas..... Meld het zelfs niet meer in Drachten, maar na een beurtje is het lampje toch weer uit, dus ze doen dat al uit zichzelf. Maar ja, dan komt het lampje weer.....
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Dat zal komen omdat ze hem resetten. Dan zijn de meldingen er uit, maar als de storing blijft dan gaat ie natuurlijk weer branden.
Heb je de stekkers al eens vervangen, van mijn part door AMP stekkers?

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- MG-R Regular
bedankt voor de tips, ik zal hem dus moeten resetten bij een dealer.
Ehm, nee, ik ben A-technisch op dat gebiedarjan_m schreef:Dat zal komen omdat ze hem resetten. Dan zijn de meldingen er uit, maar als de storing blijft dan gaat ie natuurlijk weer branden.

Je hoeft die niet te resetten, doet het systeem zelf.jovanlus schreef:bedankt voor de tips, ik zal hem dus moeten resetten bij een dealer.
Dus als je iets oplost, zou het na een korte tijd, door de 'zelftest' na het contact aanzetten, het lampje eerst aan gaan en dan uit....
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Dat raad ik je dat aan, aandrukken helpt bijna niet, ik heb ze met tie-rips heel strak aangetrokken (echt belachelijk strak) voordat het lampje uitbleef. Achteraf had ik beter andere stekkers kunnen pakken, maar ik laat ze maar zitten, lampje blijft nu al jaren uit. Dus ff aanduwen helpt maar voor hele korte tijd, en zal Hofstee wel iedere keer doen.Edgar schreef: Ehm, nee, ik ben A-technisch op dat gebiedMaar ze hebben al eens wat aangedrukt etc. Dat weet ik wel.
My MG-Rover history:
-
- MG-R Regular
Ik heb de stekkers vervangen door kabeschoentjes van AMP.
Goed in de gaten houden dat je de contacten merkt met een kleurtje zodat je ze altijd later goed kunt aansluiten.
Probleem was opgelost.
Goed in de gaten houden dat je de contacten merkt met een kleurtje zodat je ze altijd later goed kunt aansluiten.
Probleem was opgelost.
-
- MG-R Regular
Ik dacht dat het met kabeschoentjes opgelost zou zijn maar deze week ging het lampje weer branden pfffffffff........
De enige manier is de auto frontaal tegen een muur aan rijden. Dan gaat het lampje niet meer branden.
De enige manier is de auto frontaal tegen een muur aan rijden. Dan gaat het lampje niet meer branden.
-
- MG-R Addict
bestaat er geen apparaatje dat je het lampje kan foppen?
bv met een soort weerstand op de steker of zo?.
gr.
Falco.
bv met een soort weerstand op de steker of zo?.
gr.
Falco.