terugroepactie Rover 75 i.v.m. voorveren

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
DaZelator

terugroepactie Rover 75 i.v.m. voorveren

Bericht door DaZelator »

R75CDT_2000 schreef: Klopt, blijkbaar is nu NL aan de beurt: vandaag kreeg ik tock een brief i.v.m. de terugroepactie. Het gaat idd om een bepaalde serie 75's waarbij uit voorzorg beschermkappen gemonteerd moeten worden. Volgens MG-Rover Nederland is het zo "(...) dat het zeer incidenteel kan voorkomen dat er problemen zijn met de voorveren van sommige Rover 75's. Onder extreme omstandigheden :evil: kan dit leiden tot beschadiging van de band.". Wel prettig om te weten dat hun administratie op orde is!
Net terug van AHL. De montage was binnen een halfuurtje gebeurd, incl. wat olie en vet hier en daar. Wederom toppie service dus van AHL, die gasten weten waar ze het over hebben. 8)
R75CDT_2000 schreef:Goed om te zien dat de 75 Limo dezelfde grille heeft als de V8. Ik heb de 75 LWB altijd al een mooie wagen gevonden (de "standaard" 75 heeft wat korte achterportieren en is achterin wat krap qua beenruimte), maar deze neus maakt het "af". Alleen dat glas voor de koplampen, en het ontbreken van chroomstrips op de bumpers... ik kan er maar niet aan wennen.
Ook de nieuwe R75 goed van dichtbij bekeken. Ik moet mijn mening over de neus toch enigszins bijstellen; in het echt ziet het er stukken beter uit dan op de plaatjes. Doordat 'ie iets ronder is en vlakker (de "oude" R75-grille staat bijna verticaal) komt de neus wel imposant over. Ontbreken van de chroomstrips op de bumpers blijft jammer. Qua interieur weinig verschillen, afgezien van het plastic reuzenlogo op het stuur. :evil: Van meer beenruimte achterin kon ik weinig merken. De nieuwe R75 staat nu standaard op 16" lichtmetaal (overigens met Dunlop SP Sport 3000's), en dat staat goed.

Cheers,

Casper.
Tommer

Re: terugroepactie Rover 75 i.v.m. voorveren

Bericht door Tommer »

R75CDT_2000 schreef:De nieuwe R75 staat nu standaard op 16" lichtmetaal (overigens met Dunlop SP Sport 3000's), en dat staat goed.
;) bedankt voor de bandeninfo!

Even ter illustratie: de Dunlop SP Sport 3000:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tommer op di jun 29, 2004 4:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tommer

Bericht door Tommer »

Had al bij de Engelsen gelezen dat ze van michelin naar Dunlop gegaan zijn. Jammer, al is het voor de 75 misschien wel beter: wat minder luidruchtig.
DaZelator

Bericht door DaZelator »

Tommer schreef:Had al bij de Engelsen gelezen dat ze van michelin naar Dunlop gegaan zijn. Jammer, al is het voor de 75 misschien wel beter: wat minder luidruchtig.
Volgens de dealer is de Michelin Energy E3A (heb ik er nu voor opzitten) minder luidruchting dan de Dunlop SP Sport 3000. Vond ik ook een beetje merkwaardig omdat de Dunlops voor de R75 zouden zijn gemaakt en omdat ik niet zo over de Michelins te spreken ben, maar wordt onderstreept door www.pneuportal.com. Dit is enige plaats waar ik een (welliswaar subjectieve) directe vergelijking tussen de beide banden tegenkom. Op een schaal van 1 (best) tot 6 (slechtst), scoren de Michelins 2,5/2,5 tegen de Dunlops 3,3/2,7 op comfort/geluidsproductie. Meer over mijn R75-bandenresearch binnenkort hier.

Cheers,

Casper.
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

al bij de Engelsen gelezen dat ze van michelin naar Dunlop gegaan zijn. Jammer, al is het voor de 75 misschien wel beter: wat minder luidruchtig.
Vreemd ik had eerst dunlops rondom zitten
ben toen over gestapt naar michelin;s en die zijn 100 keer stiller dan dunlop banden
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Aha, vandaar dat er bij mijn dealer zoveel 75's stonden.
Allemaal op de brug met de voorwielen eraf.

De afgelopen 2 weken stonden er ik denk wel elke dag zeker 1 of 2 75's bij hun.
Ik vond het al vreemd. Maar heb er ook niet echt om gevraagd. Nu weet ik dus wat er aan de hand was...

Cya,

Sky
Plaats reactie