rover 216 Tomcat (turbo reed super)

214 216 218 220 25
TBSR

Bericht door TBSR »

lol!!!
heb gistere men neon's gehangen

das gewoon een ramp eh!!!

nergens plaats aan mene achter bumper ==> resultaat ==> neon gesprongen!!!

dus het wordt tijd dat ik eens ga kitje zoeken, iemand iedeeen???

Greetz TBSR
roverdude

Bericht door roverdude »

Zo ne plasma glow kit zou ik wel zien zitten. Die zijn eigenlijk niet zo duur zenne. Ik ben beetje aan het experimenteren met UB Leds. Probleem met die leds is dat de lichtstraal te veel gebundeld is en da ge hierdoor een blauw punt krijgt ipv een blauwe gloed :cry: . Heb al gedacht om een soort van prisma te maken in plexi zodat het licht verspreid word...

Ik zit hier nog altijd met da f*cking "check engine" lampeke gekloot :evil:
Gisteren heb ik een werkplaats handboek voor dat type motor gedownload en nu blijkt dat dit probleem komt doordat de lambda sonde defect zou zijn.... probleem, ik heb GEEN lambdasonde. Op nen D16A9 van '90 zat da nog nie. Oplossing: motorkabelboom van D16A8 plaatsen en collector met lambda sonde zoeken... niemand die dit toevallig liggen heeft? Of past de lambdasonde uit een 220 coupe? Kan dit eventueel omzeild worden door een weerstandje tussen te solderen of zo???

Greetz roverdude
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ik zou denk ik deze dingen proberen:

Computer ccfl's

AfbeeldingAfbeelding

het zijn buisjes van 30 cm elk, en ze zijn redelijk beschermd. Het zijn trouwens CCFL's das beter dan echte neon's (meer lichtopbrengst per watt, echter wel heel weinig vermogen (1watt ofzo))

bij de meeste computer internet shops wel te krijgen(12 euro heb ik gezien voor een setje van 2 ccfl's, dual inverter en bekabeling. )

WEL GOED WATERDICHT MAKEN A.U.B.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
TBSR

Bericht door TBSR »

ccfl moet wel niet veel hebben voor het kapot springt hé,
de minste slechte tik is al genoeg om da te laten springen.

voor buiten als je paar steentjes op raapt is dit niet echt dit niet echt aan te raden!!!

greet :twisted: TBSR :twisted:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

het type behuizing heeft niets met het soort lamp temaken.

de ccfl's wegen echt helemaal niks dus onder hun eigen gewicht zullen ze niet snel kapot gaan(lees trillen).

en om deze ccfl's zit nog een plastic buis(we te zien op het tweede plaatje) dat geeft nog aardig bescherming denk ik.

gaat natuurlijk 100% zeker kapot als je op 1 of andere manier je bumper/skirt verbuigd (parkeren+paal of zoiets)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ik heb 2 van deze bij mijn voeten gehad in de 114, en deze gaan nu ook weer in de coupe. zitten zeker al een jaar erin en doen het altijd... En die 114 was best hard geveerd dus van kapotspringen moet je niet bang zijn. :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

check engine lampje

Bericht door Robert-220TC »

Hee ya
als het goed is zit er onder de voetenruimte aan de passagiers zijde een computer als je je contact uit zet en in de eertse stand aan moet er een lampje een aantal keer gaan ki\nipperen tel dit en bij de dealer weten ze dan wat de storing is
toen ik mijn 216 coupe nog had had ik ook dat het check engine lampje steeds brandden er is toen 1 of ander Nec (merk) sensortje bij de ontsteking vervangen schijnt een honda kwaal te zijn dat ding gaat rond de 100.000 km kaduuk
roverdude

Bericht door roverdude »

Weet ik allemaal. Ik heb zelfs een lijst met foutcodes. Doordat de motor perfect draaide in mijn gti ben ik 90% zeker dat er niets defect is. Ik denk eerder dat het aan die ontbrekende lambda sonde ligt... toch bedankt voor de hulp. Kan er ne keer iemand met een D16A8 blok de connector van de sonde lostrekken en een eindje gaan rijden? Als ge dan foutcode 1 krijgt ben ik zeker waar mijn probleem zit.

Greetz roverdude
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

roverdude schreef:Weet ik allemaal. Ik heb zelfs een lijst met foutcodes. Doordat de motor perfect draaide in mijn gti ben ik 90% zeker dat er niets defect is. Ik denk eerder dat het aan die ontbrekende lambda sonde ligt... toch bedankt voor de hulp. Kan er ne keer iemand met een D16A8 blok de connector van de sonde lostrekken en een eindje gaan rijden? Als ge dan foutcode 1 krijgt ben ik zeker waar mijn probleem zit.

Greetz roverdude
Wil dat best proberen, wat zou ik dan moeten merken aan de motor behalve dat er een foutcode in de computer komt? En hoeveel keer gaat dat lampje knipperen als er foutcode 1 is?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
roverdude

Bericht door roverdude »

Aan het rijgedrag verandert er niets denk ik. Bij springt het "check engine" lampje aan als ik eens goed doorgeef met warme motor en daarna op de motor rem. Als ik dan het contact afleg en direct terug aanleg verdwijnt de fout. Dus als het bij jou aanspringt, auto aan de kant zetten. Tapijt even wegnemen en door glaasje kijken. foutcode 1 = 1 maal pinken tijdje tussen en terug 1 maal pinken enz...

Merci op voorhand. Als het dit is help je mij een heel stuk vooruit, want nu zit ik met mijn handen in mijn haar.

Greetz roverdude
roverdude

Bericht door roverdude »

lijstje van de foutcodes:

1988-1991 Honda CRX

The ECU is located at the front of the passenger footwell, under the carpet. There is a single flashing light in the center of the ECU that flashes the codes. Simply count the flashes in each sequence to determine the code.
Code 0 _____ Faulty ECU
Code 1 _____ Oxygen content
Code 2 _____ Does not appear to exist
Code 3 _____ MAP sensor
Code 4 _____ Crank angle sensor
Code 5 _____ MAP sensor again
Code 6 _____ Coolant temperature
Code 7 _____ Throttle angle
Code 8 _____ Top dead center sensor
Code 9 _____ No. 1 cylinder position (only on 1.6L)
Code 10 ____ Intake air temperature
Code 11 ____ Does not appear to exist
Code 12 ____ Exhaust gas recirculation system
Code 13 ____ Atmosphric Pressure
Code 14 ____ Electronic air control (EACV)
Code 15 ____ Ignition output signal
Code 16 ____ Fuel injector
Code 17 ____ Vehicle speed sensor
Code 18 ____ Does not appear to exist
Code 19 ____ Lock up control solenoid (auto trans only)
Code 20 ____ Electric load
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

wordt morgenavond dan, als ik het niet vergeet ;)
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

dat aan springen van check engine
had ik ook met de 216 heb toen dat nec sensortje vervangen
hoe wat en waar die zit moet ik ff na kijken
maar toen die vervangen was was het over
(zat meen ik bij de ontsteking)
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

@roverdude

Nou het is gelukt en het resultaat is positief. Stekkertje losgetrokken, stukje gaan rijden, met warme motor ff plankgas (reed in 3) gas los, op een gegeven moment terug naar 2 en op de motor remmen en PLOINK: 'CHECK ENGINE' ! gestopt, tapijt weggetrokken en foutcode 1 ! Stekkertje er weer in en rijden en het lampje blijft uit, ook weer na gasgeven en op de motor remmen.

heb je trouwens MSN ?
roverdude

Bericht door roverdude »

schitterend!!! Merci e kerel :mrgreen:

Dus nieuwe motorkabelboom en lambdasensor plaatsen. Misschien in combinatie met sportcollector want in mijn originele collector heb ik geen plaats voor een sonde.

Greetz roverdude
roverdude

Bericht door roverdude »

nieuwe update. Ben begonnen aan spoilerlipke voor voorraan op de gsi bumper. De ruwe vorm is er. Nu nog negatieve mal van trekken en dan terug positief maken...

pics:
Afbeelding
Afbeelding

Dit is dus de onderste helft van een oude crx bumper die ik nog liggen had... maar dan omgekeerd. Hij hangt er met plkband aan om eens een gedacht te hebben van hoe het eruit zal zien.

En dan nog een tip voor wie zijn coupe 2 à 3 cm wil verlagen zonder grote kosten... De benen waarmee de schokdemper bevestigd word zijn bij een coupe +/- 3 cm langer dan bij die van een Gsi. dus als je enkel de schokdempers verwisseld verlaag je hem 2 à 3 cm zonder comfortverlies!
Afbeelding
boven is coupe schokdemper die ik stuk heb geslepen omdat ik hem niet los kreeg en onder is een gsi schokdemper.

Greetz roverdude
Plaats reactie