Koppeling & nog wat anders
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Koppeling & nog wat anders
En ja hoor.. 2 dagen voordat ik met m'n ZS het circuit opga gebeurt er wat. Ik neem een rotonde en in de bocht zegt m'n koppeling *klink* en is ineens 5 a 10 cm hoger gekropen. Heb al even naar dingetjes gekeken en daar zal ik morgen mee bezig, maar weet iemand zo al wat dat is?
En dan het volgende: blijkt dat er ooit eens iemand is geweest die heeft gedacht dat ie heel handig is. Er is ooit een nieuwe gaskabel gezet en daar bleek de gasnippel toch wel erg ver weg te zitten van het gaatje waar hij in moet in het gasklephuis. De gaskabel is dus te lang. Dat hebben ze "handig" opgelost door ergens bovenin het huis een gaatje te maken en de nippel daar in te plaatsen, zodat er spanning opstaat. Vervolgens wil ik die 52mm gasklep plaatsen en dat kan dus niet, want die gaskabel is te lang. Dus dat kan ik lekker zelf regelen.
Maar daarbij heb ik wel een vraag. Er loopt nog een stuk kabel ergens richting een potje? Is dat iets met een vacuumpomp? Als ik ervoor zorg dat de gasklep open is, staat daar helemaal geen spanning op? Dat lijkt me niet dat dat klopt... Ik ben nog niet heel technisch en in uitleggen ben ik geen ster, dus zal nog wel even foto's maken.
En dan het volgende: blijkt dat er ooit eens iemand is geweest die heeft gedacht dat ie heel handig is. Er is ooit een nieuwe gaskabel gezet en daar bleek de gasnippel toch wel erg ver weg te zitten van het gaatje waar hij in moet in het gasklephuis. De gaskabel is dus te lang. Dat hebben ze "handig" opgelost door ergens bovenin het huis een gaatje te maken en de nippel daar in te plaatsen, zodat er spanning opstaat. Vervolgens wil ik die 52mm gasklep plaatsen en dat kan dus niet, want die gaskabel is te lang. Dus dat kan ik lekker zelf regelen.
Maar daarbij heb ik wel een vraag. Er loopt nog een stuk kabel ergens richting een potje? Is dat iets met een vacuumpomp? Als ik ervoor zorg dat de gasklep open is, staat daar helemaal geen spanning op? Dat lijkt me niet dat dat klopt... Ik ben nog niet heel technisch en in uitleggen ben ik geen ster, dus zal nog wel even foto's maken.
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
Als het potje met het draadje op de gasklep zit is dat een RVDT "Rotary variable differential transformer" Ik weet even de nederlandse naam niet.
Het zou kunnen dat daar geen spanning staat. Maar die meet de positie van de klep dmv weerstand. Zoiets als de draai volume knop van de radio.
Maar als dat "potje met draadje eraan" zich in de keuken bevind is het waarschijnlijk een waterkoker.
Het zou kunnen dat daar geen spanning staat. Maar die meet de positie van de klep dmv weerstand. Zoiets als de draai volume knop van de radio.
Maar als dat "potje met draadje eraan" zich in de keuken bevind is het waarschijnlijk een waterkoker.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Ik ben vanmiddag druk bezig geweest met de koppeling. Heb het hele pedaal incl frame nu in m'n handen. Er zit een veer in de vorm van een U en die verdenk ik ervan op 1 of andere manier van z'n plek geschoten te zijn waardoor het pedaal dus zo'n groot stuk omhoog kwam.
Nu weet ik niet precies hoe die veer moet zitten, zodat ie weer goed zit. Geeft nu veel tegendruk en de pedaalarm raakt het frame ook niet meer. Weet iemand hoe die moet zitten? Kan nergens een goed voorbeeld vinden. Moet ik evt fotos maken?
Als ik straks die pin weer in de cylinder steek moet ik dan daarna ook een en ander ontluchten of zal dat meevallen?
Nu weet ik niet precies hoe die veer moet zitten, zodat ie weer goed zit. Geeft nu veel tegendruk en de pedaalarm raakt het frame ook niet meer. Weet iemand hoe die moet zitten? Kan nergens een goed voorbeeld vinden. Moet ik evt fotos maken?
Als ik straks die pin weer in de cylinder steek moet ik dan daarna ook een en ander ontluchten of zal dat meevallen?
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
- JurrianZS
- MG-R Core
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: do jul 04, 2013 9:46 pm
- Woonplaats: Leeuwarden
- Contacteer:
Ah, lees nu pas. Thanks voor het aanbod. Ik heb alles onder controle . Koppelingspedaal zit weer zoals het hoort te zitten. Het busje wat in het pedaal zit was errrrrrg versleten. Ik belde naar Hofstee en die bus is niet los te krijgen. Logisch. Pedaal en alles erbij, 83 euro. Vond ik wat veel omdat ik alleen het busje nodig heb. Mocht ik langskomen om het zelf van een R45 af te slopen voor 25 euro .
Busje moest vervangen worden omdat er van links naar rechts er veel speling zat, waardoor veer eruit gesprongen is. Busje vervangen en een modificatie gedaan om ervoor te zorgen dat het pedaal niet meer dermate hoog komt zodat de veer er eventueel weer uit kan schieten. Morgen alles de auto weer in en dan nog de grote vraag of de cilinder alsnog lek is ja of nee. Dat wordt testen door te rijden.
Busje moest vervangen worden omdat er van links naar rechts er veel speling zat, waardoor veer eruit gesprongen is. Busje vervangen en een modificatie gedaan om ervoor te zorgen dat het pedaal niet meer dermate hoog komt zodat de veer er eventueel weer uit kan schieten. Morgen alles de auto weer in en dan nog de grote vraag of de cilinder alsnog lek is ja of nee. Dat wordt testen door te rijden.
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS