extra stekker op luchtinlaat
extra stekker op luchtinlaat
Zit met een klein probleempje, moet een luchtinlaat vervangen worden maar de nieuwe luchtinlaat heeft een extra stekker t.o.v. de oude.
Weet iemand hoe dat kan en waar hem het verschil inzit ?
Of kan ik die stekker gewoon niet aansluiten en werkt alles dan ?
Weet iemand hoe dat kan en waar hem het verschil inzit ?
Of kan ik die stekker gewoon niet aansluiten en werkt alles dan ?
Als de aansluiting van de temperatuursensor van de nieuwe bereikbaar is via de pinning, zou je de oude aansluitkabel van de kabelboom kunnen verlengen naar bovenop de inlaat. Ik dacht zo uit m'n hoofd dat het MAP en temperatuursignaal inderdaad apart gepind is.arjen schreef:Dat is een map en temp sensor in 1. De groene temperatuursensor zit er waarschijnlijk niet in
Zonder die sensor rijdt je auto ook wel gewoon, maar de inspuiting / het verbuik zal niet helemaal optimaal zijn.
hAz
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik heb het oudere type voor je liggen, als je wil ruilen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Zie hier m'n uitleg hoe je de sensor van de nieuwe inlaat aansluit op de kabel van de oude inlaat sensorplug. NUL is ground, TEMP is sensorsignaal. De andere aansluitpennen niet gebruiken, die zijn voor de MAPsensor die je in dit geval niet gebruikt. Dit plaatje is dus de socket die je bovenop de inlaatsensor ziet zitten.
Locatie van de oude is zoals eerder gezegd cylinderinlaat 4 (groen, geschroefd aan de zijkant van die inlaatbuis).
hAz.
Locatie van de oude is zoals eerder gezegd cylinderinlaat 4 (groen, geschroefd aan de zijkant van die inlaatbuis).
hAz.
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De oude mapsensor zul je met een mems 1.6 of 1.9 motor niet vinden, die zit namelijk in de ecu en kun je blijven gebruiken.
Kwa temp sensor zou ik persoonlijk ook een oude gebruiken en die ergens in het spruistuk draaien.
Maar in plaats van klooien is 2x verzendkosten toch geen gek idee?
Kwa temp sensor zou ik persoonlijk ook een oude gebruiken en die ergens in het spruistuk draaien.
Maar in plaats van klooien is 2x verzendkosten toch geen gek idee?
Laatst gewijzigd door 118GTR op do feb 13, 2014 12:23 am, 5 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!