Zit met een klein probleempje, moet een luchtinlaat vervangen worden maar de nieuwe luchtinlaat heeft een extra stekker t.o.v. de oude.
Weet iemand hoe dat kan en waar hem het verschil inzit ?
Of kan ik die stekker gewoon niet aansluiten en werkt alles dan ?
arjen schreef:Dat is een map en temp sensor in 1. De groene temperatuursensor zit er waarschijnlijk niet in
Als de aansluiting van de temperatuursensor van de nieuwe bereikbaar is via de pinning, zou je de oude aansluitkabel van de kabelboom kunnen verlengen naar bovenop de inlaat. Ik dacht zo uit m'n hoofd dat het MAP en temperatuursignaal inderdaad apart gepind is.
Zonder die sensor rijdt je auto ook wel gewoon, maar de inspuiting / het verbuik zal niet helemaal optimaal zijn.
hAz
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Zie hier m'n uitleg hoe je de sensor van de nieuwe inlaat aansluit op de kabel van de oude inlaat sensorplug. NUL is ground, TEMP is sensorsignaal. De andere aansluitpennen niet gebruiken, die zijn voor de MAPsensor die je in dit geval niet gebruikt. Dit plaatje is dus de socket die je bovenop de inlaatsensor ziet zitten.
Locatie van de oude is zoals eerder gezegd cylinderinlaat 4 (groen, geschroefd aan de zijkant van die inlaatbuis).
hAz.
supergROVER
Wat Haz zegt kan, maar dan moet de weerstand van die sensoren wel gelijk zijn. Dat dus even nameten. Als je het juiste spruitstuk hebt dan is dat toch wel wat makkelijker..
Was gister m'n tanden aan het poetsen en bedacht me dat ik dat vergeten was te melden.... meten is weten
Maar goed, andere opsturen is de makkelijkste en dus beste optie
supergROVER