Achterruit motor iets afgebroken :(

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
JeroenV

Achterruit motor iets afgebroken :(

Bericht door JeroenV »

In mijn rechterachter portier is iets afgebroken.
Mijn ruit ging al erg stroef, dus ik gebruikte hem eigenlijk nooit.

Een maat van mij die achterin zat deed dat wel, en nu hoor je het motortje wel lopen, maar de ruit beweegt niet, heeft ook geen weerstand meer.

Ik moet als ik een stuk heb gereden met de hand het raam omhoog doen, cm of 10.

Iemand een idee?
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Dat zijn die klemmetjes/houdertjes waarmee het raam omhoog en omlaag gebracht wordt door het motortje. Dat zijn clips gemaakt van ultra slap plastic en die willen idd wel eens afbreken.

Je kunt dit zelf repareren, als je het laat doen door de garage, gaan de meeste kosten zitten in het repareren. Het Honda systeem is hetzelfde als het Rover systeem, misschien dat het dus wat goedkoper kan als je wat rondkijkt.

Gr. Tomas ;)
Tommer

Bericht door Tommer »

Is inderdaad een stom plastic klemmetje zo groot als een euro-muntstuk, niets ernstig....

Met wat kunst en vliegwerk is het zelf te doen, maar iemand die het al eens gedaan heeft kan het 4x zo snel...
JeroenV

Bericht door JeroenV »

En hoe heet zo'n klemmetje?
416sí señor

Pfff, weet ik 't. Misschien weet Striker het. Maar als je bovenstaande zegt tegen de dealer dan weet hij vast wel waar je het over hebt want die dingen gaan erg vaak stuk.

Gr. Tomas
JeroenV

Bericht door JeroenV »

Volgens Auto Ambacht (Roverdealer) in Zoetermeer kost de motor (waarvan het wieltje niet los leverbaar zou zijn) 247 Euro exclusief BTW!!!!!!!

Ik ga verder kijken, wat een belachelijke prijzen.
416sí señor

Ja, die prijs zou best kunnen, maar dat ding dat af is gebroken is WEL los te verkrijgen. Ik heb het ding een jaar geleden vervangen.

Een vriend van me heeft een Honda Accord, en bij hem is het ding ook afgebroken en hij heeft hem gelijmd. Nou weet ik niet of dat lukt in jouw geval maar bij hem zit het nog steeds vast na een half jaar.

Anders de Honda dealer eens proberen :D

Gr. Tomas
Plaats reactie