rover 216 Tomcat (turbo reed super)
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
je mag elke coupe een TC noemen, doen ze in engeland ook. De productienaam is namelijk "TomCat"
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
dat kan niet kloppen, want tomcat werd al tijdens de ontwikkeling van de coupe gebruikt. Toen werd er nog niet mee geraced.
Laatst gewijzigd door 118GTR op zo jun 13, 2004 1:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Hier de fotokes van vandaag. Eerst de aandrijfassen
geplaatst. Dan Cold Air Intake met nieuwe Green luchtfilter. Radio geplaatst en testrit gemaakt... Ecu problemen zijn opgelost. Eerst had ik 3 foutcodes (6,10 en 13) Met mijn lijstje bij de hand beginnen zoeken en het bleek dus aan die tankontluchting te liggen. Ecu deruit en de ecu van mijn gti erin en alles draaid perfect
.
Oliefilter en olie ververst, benzinefilter vervangen, servo olie bijgevuld, koelwater ververst... 't Is gelijk ne nieuwen. De green luchtfilter geeft trouwens een heel ander geluid dan de autostyle filter. Veel dieper en de motor is iets directer.
De foto's:

De voorbumper is nog die van mijn gti omdat de twee coupe bumpers die ik liggen heb te zwaar gehavend zijn. Momenteel twijfel ik nog tussen nieuwe coupe bumper, poly bumper of gti bumper aanpassen en herspuiten...
Greetz roverdude

Oliefilter en olie ververst, benzinefilter vervangen, servo olie bijgevuld, koelwater ververst... 't Is gelijk ne nieuwen. De green luchtfilter geeft trouwens een heel ander geluid dan de autostyle filter. Veel dieper en de motor is iets directer.
De foto's:

De voorbumper is nog die van mijn gti omdat de twee coupe bumpers die ik liggen heb te zwaar gehavend zijn. Momenteel twijfel ik nog tussen nieuwe coupe bumper, poly bumper of gti bumper aanpassen en herspuiten...
Greetz roverdude
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
Mark16v schreef:
Wat bedoel je trouwens met 216 TC ? Ga je er een turbo opbouwen?
Je weet dat je dan beter een D15B blok kan hebben he
dat kan niet kloppen, want tomvat werd al tijdens de ontwikkeling van de coupe gebruikt. Toen werd er nog niet mee geraced.
tomcat was inderdaad de code naam toen de coupe ontwikkeld werdt(tomcat = snel roofdier)
die benmaming zijn ze blijven gebruiken daarna met onderdelen maken etc
in weze is het een rover 200 mk2 XW model en dan een coupé maar om verwarring te voorkomen met de normale xw modellen zijn ze tomcat blijven gebruiken
Roverdude aardig werkie allemaalk geworden ziet er netje uit
en als je aan polyeter zit te twijfelen www.cartrend.nl
heb ik ook me predator set voor de coupé besteld
Voorlopig heb ik maar de gsi bumper gemonteerd, die is het minst krom
.
Daarna de wagens eens volledig gekuisd en opgeblonken.
Verder nog binnenspatborden vastgezet en remmen afgeregeld.

Morgen naar de keuring zodat hij kan ingeschreven worden. Als alles goed gaat rij ik er morgen namiddag mee rond. Kan bijna niet meer wachten.
Greetz roverdude

Daarna de wagens eens volledig gekuisd en opgeblonken.

Verder nog binnenspatborden vastgezet en remmen afgeregeld.

Morgen naar de keuring zodat hij kan ingeschreven worden. Als alles goed gaat rij ik er morgen namiddag mee rond. Kan bijna niet meer wachten.
Greetz roverdude
yep. Maar niet zonder probs... eerste maal afgekeurd omdat er geen rubbers op mijn pedalen lagen. Had ik gezien maar ik had nie verwacht dat ze erover gingen vallen. Het balkje van 11cm lag ook omver maar daar hebben ze niet echt probs over gemaakt. Het was de cat die sleepte. 5 min werk om rubbers te plaatsen, direct terug gereden en dan groene kaart
. Daarna verzekering in orde gebracht en direct beetje weest cruisen
Vandaag kalender op motorkap geplaatst en auto nogmaals gewassen. (is al derde keer op twee dagen
)
Greetz roverdude

Vandaag kalender op motorkap geplaatst en auto nogmaals gewassen. (is al derde keer op twee dagen

Greetz roverdude
pagan schreef:Super!!
Geen rubber op de pedalen. Nou liever dat ze daar over vallen dan over de 11cm limiet.![]()
Pagan
Dienen kerel geloofde eerst niet dat hij niet verlaagd was... heb hem gezegd dat de kit thuis klaar lag maar dat ik expres gewacht heb tot na de keuring om hem te plaatsen